Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Zeer goede, op realisme gefocuste detective. http://i.imgur.com/CbwIlCI.jpg?1 **High and Low (Heaven and Hell)** Regisseur: Akira Kurosawa Duur: 2u 23m Taal: Japans Genre: Detective Première: 1963 IMDb: 8,4 *Toshiro Mifune is unforgettable as Kingo Gondo, a wealthy industrialist whose family becomes the target of a cold-blooded kidnapper in High and Low (Tengoku to jigoku), the highly influential domestic drama and police procedural from director Akira Kurosawa. Adapting Ed McBain’s detective novel King’s Ransom, Kurosawa moves effortlessly from compelling race-against-time thriller to exacting social commentary, creating a diabolical treatise on contemporary Japanese society.* https://www.criterion.com/films/543-high-and-low

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seven Psychopaths De film heeft wat structurele problemen en is ver verwijderd van de kwaliteit die McDonaghs voorganger In Bruges wel had. Ondanks dat is Seven Psychopaths een geheel unieke film, met een eigen gevoel voor humor en een goed, cynisch hart. 3.5/4 sterren The Intern Hier trap ik niet in, Nancy Meyers. 1.5/4 sterren Dracula Bela Lugosi is natuurlijk heerlijk en de sets zijn over het algemeen fantastisch. Als het je lukt om daar genoeg van te genieten, dan kun je het voor de rest vrij melodramatische verhaal vergeten en gewoon genieten van deze (soort van) klassieker. 3/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Home. Niks bijzonders maar blijft toch leuk door wat grappige en aardige feel good momenten. 3-/5 Goodnight Mommy. De spanning zit er goed in, en de film wordt mooi neergezet. Jammer dat de mystery wat mij betreft wat gefaald is. Wat er duidelijk werd in het verhaal was eigenlijk al lang aan te zien komen, en wat op de dingen die je juist wilde weten komt nooit een antwoord. Eigen interpretatie vind ik erg leuk, maar hier werkte het voor mij gewoon niet zo lekker. 3.5/5 Horrible Bosses. Prima komedie, that's it. 3+/5 Everest. Ziet er prachtig, goed geacteerd, spannend, sterk acteerwerk. Het seizoen met de films waar je achteraf even stil van bent is weer begonnen en dit is een hele goede warmloper. 4/5 The Evil Dead, Evil Dead 2, Army of Darkness. Van horror tot spoof tot complete gekkigheid. Toffe trilogie. 4,5/5 A Young Brilliant Mind. Erg volgens de regeltjes, maar met goed acteerwerk en mooie visuals is dat gelukkig niet heel erg. 3,5/5 The Hills Have Eyes (2006) Weet te vermaken maar doet verder niet om echt over naar huis te schrijven. 3-/5 The Martian. Even voelde ik me helemaal op Mars en dat is tof. Het optimisme van Mark Wattney (Matt Damon) geeft de film een leuke draai. Dit is vermaak voor zowel mensen die verwachten dat een film wat meer doet dan spectaculaire explosies vertonen, als voor de mensen die een leuke avond met een hoop popcorn willen hebben en dat is knap gedaan. Zowel spannend, grappig, mooi en emotioneel. Een compleet totaalpakket dus. 5-/5 The Strangers. Simpel en spannend. De film weet hoe je horror spannend maakt. Jammer dat het lijkt of ze dit halverwege een klein beetje vergeten. De echte spanning verdwijnt en net voor je echt je aandacht kwijt raakt stopt de film gelukkig. 3.5/5 Limitless. Prima film. 3.5/5 The Grey. Verassend meeslepende Liam Neeson film. Hij speelt het sterk, het oogt en klinkt allemaal goed, en er wordt zelfs nog geprobeerd wat diepgang er in te gooien. 4-/5 The Walk. Geweldige visuals, sterk gespeeld en extreem spannend. Gebruikt wat film nou zo bijzonder en spannend maakt op een goede manier. Zelden zie je iedereen in de zaal zo met zweethandjes. Buiten de spannend heeft de film nog genoeg te zeggen en valt er nog van veel meer te genieten. 4.5/5 Pixels. Hou niet van de term "gewoon simpel popcorn vermaak" maar deze keer was het het echt voor mij. Eigenlijk valt er niet veel lovends over de film te zeggen, maar op een of andere manier heb ik me toch niet verveeld, misschien omdat ik de references wel iets vond hebben en ik de visuals goed kon waarderen. Want ook al waren deze niet top, het had toch net even iets anders dan anders. 2.5/5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vacation. Leuker dan ik had verwacht, geen topper maar er zitten leuke momenten in. 7,5/10 Old Boy. Koreaanse film over een man die zonder aanleiding 15 jaar lang gevangen word gehouden. Als hij vrij komt gaat op zoek naar de daders en de reden waarom. Fantastische film met geweldig acteerwerk en een ijzersterk plot, wist me van begin tot eind te boeien. 9/10 Jackie Brown Klassieker. 8/10 Rabat. Een vermakelijke 'Nederlandse' film, ja die zijn er ook. 7/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Event Horizon Begint visueel waanzinnig interessant en belooft qua verhaal een goed mysterie, totdat de antwoorden tot de duizend vragen in de film nogal halfslachtig blijken en het geheel ontaardt in een uitzonderlijk smerig bloedfestijn dat ik als horror-liefhebber verre van kon waarderen. Cijfer: 5,4 Welcome to the Jungle/The Rundown Het begin is nogal, eh, kut en het is moelijk daar overheen te komen. Gek genoeg gaat de kwaliteit gigantisch snel omhoog zodra de hoofdpersonen zich in de jungle bevinden en de regisseur een oog voor visuele actie blijkt te hebben die lekker overzichtelijk blijft. De humor, echter, is nogal plat en het verhaal nogal eenvoudig. Cijfer: 6,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...