Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Boston, de jaren 70. FBI-agent John Connolly tracht de Ierse gangster Whitey Bulger (Johnny Depp), de broer van senator William M. Bulger, over te halen om samen te werken met de FBI met het doel een Italiaanse maffiafamilie uit te schakelen. Whitey stemt toe, maar de onwaarschijnlijke samenwerking verloopt niet zoals gepland en Whitey groeit uit tot een van de meest beruchtste en gewelddadigste criminelen die Boston gekend heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Late Spring (1949) Aangenaam verhaal. Meest interessante is toch hoe het gefilmd is. Yasujirō Ozu is bekend vanwege z'n vrijwel exclusief gebruik van statische beelden, laag filmen, portretfilmen (op het gezicht, zodat het lijkt alsof de acteur tegen het publiek praat), en atmosferische "pillow shots"; non-narratieve stukken film tussen bepaalde scenes door die het publiek de gelegenheid geeft om de omgeving op zich te nemen en te reflecteren op een voorgaande interactie tussen acteurs, bijv. door een tuin, een huis, een stad, een kamer, een trein, een kat, etc. te filmen; en daarnaast om belangrijke gebeurtenissen in het verhaal, zoals bijv. een trouwerij, niet in de film te voegen, maar alleen de voorlopende scene of de nasleep.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geeft een mooi beeld van de ["pillow shot"](https://www.youtube.com/watch?v=JPaHS8FVQ7s). Het helpt enorm mee aan het adequaat bouwen van een fictieve wereld binnen een film, van mijn part essentieel als je als publiek een emotionele connectie wilt leggen met jouw werk. Alleen met actie, actie, bovenop actie (letterlijk en figuurlijk) bouw je geen emotioneel-dieper werk. Met een goede cast en logisch verhaal kom je ver, maar zonder een goed-uitgewerkte wereld kan alles in duigen vallen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al weet ik dat het geen film is, noem ik toch even de laatste aflevering van Breaking Bad. Dit was misschien wel het meest mooie/beste/fijnste/goedste einde dat ik ooit van een serie heb gezien. Misschien niet zo tof als de twee na laatste aflevering (die zeker die 10/10 op imdb verdiend), maar zeker een hoogtepunt uit de serie. 9.8/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Star Trek Beyond - leuke film, de vorige 2 delen vond ik persoonskamer wat beter overall maar deze straalde wat meer fun uit. Ook die kleurrijke planeet werd goed neergezet, in de ESCAPE zaal van de Euroscoop gezien op 3 schermen. Helaas niet alle scènes maar de scènes waarin het wel gebruikt werd waren erg tof. Het voelde een beetje aan als een aflevering van een star trek serie. Wat in dit geval positief bedoeld is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...