Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

John Wick: Chapter 2 Lang niet zo gefocust als het eerste deel en een tikkeltje lang. Die kanttekeningen daargelaten is dit verreweg een van de beste actiefilms die ik in jaren heb gezien. Zelden heb ik vecht/schietscènes zo mooi gechoreografeerd, duidelijk gefilmd en perfect gemonteerd gezien. Het helpt dat Keanu Reeves met gemak de hele film draagt en eerdergenoemde scènes zo vlekkeloos weet af te handelen. Vergeet niet te letten op het fantastische world-building, de goede cast, de artistieke touches die het geheel een stripboek-achtige sfeer meegeven en de cameo van Peter Stormare. Alsjeblieft, laat er een Chapter 3 komen. Cijfer: 8,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fences Briljant geschreven scenario gedragen door het beste acteerwerk van het jaar. Denzel Washington mag dan niet veel uit de kast trekken als regisseur, hij weet wel degelijk hoe hij zijn acteurs zo goed mogelijk in het frame moet plaatsen. Een ferme duim omhoog naar de hele cast. Cijfer: 8,1 T2 Trainspotting Qua vormgeving laat T2 zien dat Danny Boyle er niet bepaald op achteruit is gegaan sinds het eerste deel. Van montage tot camerawerk tot soundtrack: deze film leeft zoals weinige films dat flikken. Het verhaal biedt uiteindelijk niet veel legitieme redenen om deze sequel te kunnen verantwoorden, maar de humor en het intense verdriet die de personages omvangt zijn zo goed overeind gebleven en de cast heeft er zoveel zin in, dat ik het gevoel van overbodigheid door de vingers zie. Cijfer: 7,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

T2 Trainspotting. T2 trainspotting is een erg vette en grappige film. En zal de nostalgie bij de originele Trainspotting doen vergroten. Maar het ontbreken van het rouwe randje zoals bij het origineel is een gemis. Schijt en dode babies etc.. Er wordt wat in gewipt, er wordt wat in gescholden en er wordt wat in geklapt. Echter, controversieel wordt T2, mede te wijten aan het mildere Sony sausje, bij lange na niet. Trainspotting 2 heeft door de 12+ classificatie kansen onbenut gelaten. (Terwijl het publiek meer nijgt naar Eds leeftijd dan naar een twaalfjarige). Buiten al die azijnzeikerij van mij: tis wel een must. Mits je deel 1 gekeken hebt. ☆☆☆☆
Link naar reactie
Delen op andere sites

A Cure for Wellness Als je het idee omarmt dat Hollywood het heeft aangedurfd Gore Verbinski een gestoorde ode te laten maken aan gotische horrorfilms uit de jaren '30 als ''Phantom of the Opera'' en die vervolgens 2,5 uur lang mag duren, dan valt er best wat te genieten van ''A Cure for Wellness''. Neemt niet weg dat er teveel ideeën in de mix zijn gegooid waarvan weinige goed tot hun recht komen en dat het geheel bondiger en effectiever zou zijn geweest als er drie kwartier uit geknipt was. Structureel is het namelijk te repetitief om 2,5 uur constant te vermaken. Maar ik waardeer de ambitie absoluut. Cijfer: 6,6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...