Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Staight Outa Compton Na het zien van de docu Hiphop Evolution was het bruggetje naar deze film snel gemaakt. Met name het optreden van O'Shea Jackson jr. springt er echt tusssen uit (No Vaseline scene = hardcore). Film levert een prima tijdsbeeld vd jaren 80/begin 90 in LA. Iets aan de lange kant, maar daar had ik persoonlijk geen moeite mee. 8.2
Link naar reactie
Delen op andere sites

A Simple Man Een effectieve thriller over drie alledaagse mannen die een grote zak geld vinden in de sneeuw en besluiten het te houden, met alle gevolgen van dien. Wat naast de ingenieus spannende ontwikkelingen in het verhaal opvalt is de relatie en dynamiek tussen de personages, wat voor veel emotionele complexiteit zorgt, mede dankzij het perfecte acteerwerk van wijlen Bill Paxton en Billy Bob Thornton. Cijfer: 8,0 Ghost in the Shell (1995) Mooi getekende anime, die terecht op visueel vlak vele Hollywood-krakers heeft geïnspireerd. Los daarvan vond ik het verhaal lastig te volgen, met personages die niet zozeer persoonlijkheden als filosofische concepten belichamen. Dat maakt de dialogen bij vlagen moeilijk te bevatten, zeker gezien het razendsnelle tempo die de film kent (speelduur is dan ook amper 75 minuten). Ik waardeer de ambitie, maar het zou fijn zijn geweest als de makers het publiek iets meer bij de hand hadden genomen, omdat de talrijke ideeën het aanhoren waard zijn. Cijfer: 7,2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bijna 3 uur durend avontuur over zwerfjongeren die alles doen om aan geld te komen. Door het beeldformaat van 4:3 heb ik deze in fullscreen op m'n iPad kunnen kijken, wat leuk is voor de verandering. Shia Labeouf en nieuwkomer Sasha Lane stelen de show. http://is5.mzstatic.com/image/thumb/Video51/v4/56/46/e4/5646e426-04c1-d250-0989-6db3f31770d2/source/100000x100000-999.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Patriots Day Weer een prima samenwerking tussen peter berg en mark wahlberg om een waargebeurd iets om te zetten in een film. Zelfs dat wahlberg deze keer een niet bestaan persoon speelt maakt de film er niet minder goed op. Het is eigenlijk net als hun vorige twee films. Prima cast. Prima verhaal. Prima cinematography. En kijk nu al uit naar hun volgende samenwerking, want die zit er denk ik wel in. 7/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Resident Evil: The Final Chapter Ik vind het eigenlijk wel lache hoeveel parallellen deze film heeft met Horizon: Zero Dawn. En ja, nu komen spoilers. Lekker post apocalyptisch. Het hoofdpersoon is een kloon van een originele werknemer. En de (mede-)oprichter van het desbetreffende bedrijf is eigenlijk gewoon eind verantwoordelijke voor de apocalypse. Dat betekent niet dat ik Resident Evil, net als Horizon, automatisch goed vind. Ondanks dat ik Resident Evil één van de beter gameverfilmingen vind, vind ik deze niet beste uit de serie. Afgezien van het semi-feelgood einde, de soms wat cheape CGI en het simpele plot (dat opzich niet echt heel erg is) is het toch een prima film. En net als bij veel films vind ik het jammer dat de timers in de film niet gelijk lopen met de looptijd van de film. Wel lache dat Jorah terug was als big baddie. Paul W. S. Anderson heeft al met al toch weer prima werk geleverd. 3 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ghost in the Shell (2017) Visueel uitzonderlijk goed vormgegeven, met een opvallend goed werkende mix tussen practical effects en CGI. Net als regisseur Rupert Sanders' vorige film ''Snow White and the Huntsman'' toont de man dat hij qua esthetiek een unieke visie heeft waar Hollywood veel van mag leren. Wat de man echter niet goed afgaat, voor de tweede keer op rij, is een goed verhaal vertellen. Kwalitatief is er niets mis met de hele productie, maar bijna niets ervan ondersteunt het magere verhaal. Filosofische kwesties komen en gaan en uiteindelijk worden complexe onderwerpen versimpeld tot ideeën die we al vaker en beter uitgewerkt zien hebben. Cijfer: 6,6 Beauty and the Beast Deze live-action remake van de animatie-klassieker is een van de meest overgeproduceerde Hollywood-films ooit, met een overdaad aan rococo production-design, visual effects en kostuumontwerp. De muzieknummers worden ondersteund door wervelende beelden en tot op het bot gechoreografeerde dansen en elke acteur weet er met verve zijn weg in te vinden. Erg knap allemaal, behalve dat het verhaal niets nieuws te bieden heeft en de personages zo vlak blijven als hun tweedimensionale voorouders. Cijfer: 5,8 Life Originaliteit is ver te zoeken in deze slasher in space. Gelukkig laat ''Life'' zien dat een losgeslagen alien in een ruimteschip van zichzelf genoeg vertier biedt om de kijker in ieder geval niet te doen vervelen, ook al zijn de plotontwikkelingen makkelijk te voorspellen en kennen de personages vrijwel geen diepgang of kenmerkende karaktertrekken. Fijn is ook dat het verhaal razendsnel op gang komt en zelden de spanning laat vieren en dat het einde verrast. Cijfer: 6,5 Power Rangers Voor de plot, de montage, het camerawerk, de computereffecten, de make-up of het sound-design hoef je deze film niet te kijken: de boel steekt af en toe absurd amateuristisch in elkaar. Wat de hele film constant redt zijn de personages, die verrassend veel diepgang krijgen dankzij het script en tot leven worden gebracht door een cast die goed in zijn vel zit en veel chemie deelt. Voeg daaraan toe een moraal dat ik toejuich en een kinderlijk naïef sfeertje waardoor je alles niet al te serieus hoeft te nemen en ''Power Rangers'' komt ineens bijzonder goed uit de verf. Cijfer: 6,1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prometheus. Fijne film om te zien, op de audiovisuele vormgeving valt niks aan te merken, en het concept en overkoepelende verhaal spreekt me erg aan. Jammer alleen dat de logica tussen de scenes door zo ongelofelijk hapert dat je je toch af begint te vragen of Scott de film zelf wel bekeken heeft. 6/10.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thin Red Line Weer eens gekeken toen ik zag dat ie op Netflix stond. Na bijna 20 jr nog steeds de beste oorlogsfilm die gemaakt is imo. Nolte had een oscar moeten krijgen voor zijn rol. Maar ook Penn, Caviezel en Koteas en en eigenlijk de hele cast overtuigen. Hans Zimmer was eveneens in topvorm, maar wanneer is hij dat niet. 9.1
Link naar reactie
Delen op andere sites

The legend of Tarzan Ik vind het ten eerste wel mooi dat het niet een origins verhaal is. Voor de rest vind ik het voor een film die nog geen 2 uur duurt toch best langdradig. De opbouw naar het laatste deel van de film is dan ook zeer matig. Ze lieten het lijken dan ook alsof de inheemse stammen en apen een belangrijke rol zouden gaan spelen. Maar die lieten het toch afweten. Dat ze steeds weer van plaats naar plaats verkassen vind ik ook best wel irritant. Wat ik, verbazingwekkend, niet irritant vind is Margot Robbie. De rest van de cast doet het ook prima. Vooral Samuel L. Jackson vond ik weer een te gekke rol hebben. Visueel is het niet een spektakel. Het is pittig zichtbaar dat de dieren allemaal CGi zijn. Ook deze film mag een voorbeeld nemen aan Rise en- Dawn of the Planet of the Apes. De editing in deze film zit dan wel weer kras. Overall is het toch een prima animatiefilm-to-live-action-film. 7 uit 10 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...