Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Hacksaw ridge Prima film van Mel Gibson. Ik wil de film met Metal Gear Jacket vergelijken, maar dat doe ik niet. Beide films zijn in hun eigen recht uitstekend. Hacksaw Ridge brengt naar mijn idee een (niet geheel historisch correcte) film over een daadwerkelijke held mooi in beeld. Ik verwachte zo'n overglorified film als American Sniper, maar dat viel me toch wel tegen. Dat deze film oscar(s) binnen gaat halen gaat vast en zeker gebeuren, en dat gun ik deze film ook wel 8,2/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brimstone http://ellnl.h-cdn.co/assets/17/01/1483610879-carice-van-houten.jpg Wow, een stuk heftiger dan de trailer me deed vermoeden. De meeste intense film die ik sinds The Revenant gezien heb, en beide films zijn op veel andere vlakken ook vergelijkbaar. Denk aan de setting, prachtige natuuropnames, expliciet tonen van geweld en een hoofdpersoon die haast ondraaglijke gruwelen meemaakt. Waar in The Revenant de natuur centraal stond, is dat in Brimstone de vrouw (evenals het christendom), en de onderdrukte positie waarin zij zich bevond gedurende (onder andere) dit stuk van de geschiedenis. Omdat ik de film echt ijzersterk vond, zal ik alleen even de paar kritiekpuntjes die ik had aanstippen. Zo is het personage van Kit Harington compleet overbodig en ook totaal niet in lijn met de toon van de film. Daarnaast zijn de gruwelen die worden getoond een essentieel onderdeel van de film, wat niet wegneemt dat een enkele keer nét iets te ver wordt gegaan, waar het meer om de shock value lijkt te gaan dan of het daadwerkelijk wat bijdraagt aan de film. Laatste puntje is in principe van toepassing op negen van de tien Hollywoodfilms van de laatste jaren, maar bij deze stoorde ik me toch net wat meer aan het "pretty face syndrome". Dit is het wilde westen van de 19e eeuw, mensen zijn lelijk en vies, dominees hebben geen lichaam alsof ze drie keer per week in de sportschool uithangen. Mieren neuken ten top misschien, maar toch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Silence http://dreamsandvisions.squarespace.com/storage/silence-martin-scorsese-andrew-garfield-adam-driver-liam-neeson-1-22-at-10.34.40-PM.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1484243146000 Ongelofelijk traag, eigenlijk weinig tot de verbeelding spreken voor niet-christenen/niet gelovigen,en toch heb ik bijna drie uur uiterst geboeid zitten kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

I don't feel at home in this world anymore. Al schiet de toon nogal uit de bocht in de climax, eigenlijk is die gehalte van over-the-top geweld en cynisme precies wat de film eerder had kunnen gebruiken. Alles voor dat energieke en indrukwekkende einde is erg goed geacteerd, bij vlagen slim geschreven en onevenwichtig, hoewel enthousiast geregisseerd. Dat maakt Macon Blairs debuutfilm een curieuze film, die net als de gemiddelde Sundance-film meer tijd had kunnen gebruiken voor het scherpstellen van een visie. Cijfer: 6,7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...