Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Mother. Bevat 1 vd meest fucked up scenes die ik de afgelopen jaren gezien. Het laatste half uur is sws een aaneenschakeling van wtf-momenten. De metafoor met de aarde is angstig accuraat in beeld gebracht door Arrenofsky. Kanttekening is het einde, dit trucje is al veel te vaak herhaal en van zo'n regisseur had ik iets meer verwacht. 7.6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Molly's Game. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Molly Bloom. En ik kan je vertellen, dat verhaal is fascinerend. Gemaakt door Aaron Sorkin, bekent als scriptschrijver van onder andere The Social Network, Steve Jobs en Moneyball. Met het script zit het dus helemaal goed. Boeiende verhaalvertelling, en 2 en een half uur aan realistische, emotionele dialogen met het aantal woorden van een film die je van 3 en een half uur verwacht. Jessica Chastain is goed als gewend. Het zijn vooral Idris Elba en Kevin Costner die als bijrol verrassend zijn. Deze film verdient meer aandacht dan het tot nu toe krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Last Jedi Visueel meesterlijk. Inhoudelijk valt er genoeg op aan te merken. Op sommige momenten leek het alsof ik The Empire strikes back en Return of the Jedi aan het kijken was. Zonde, men speelt toch teveel op veilig door daar telkens weer op terug te vallen. Paar kippevelmomentjes (Falcon en Luke die weer samen met .... een scene deelde), afgewisseld met aardig wat smh momentjes. Leuk, maar niet helemaal geslaagd imo. Aangezien Disney het roer in handen heeft nu verwacht ik niet dat het veel beter gaat worden. 7.4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Solyaris (1972) Een psycholoog genaamd Kris Kelvin (Donatas Banionis) wordt naar een ruimtebasis vlakbij de planeet Solaris gestuurd, waar bijna de gehele bemanning is overleden om onduidelijke redenen en het contact met de overlevenden verloren is geraakt. Eenmaal daar komt Kris erachter wat er speelt: de planeet roept Bezoekers op, ofwel manifestaties van personen uit iemands herinneringen. Kris ziet zo zijn overleden vrouw Hari (Natalya Bondarchuk) in levenden lijve voor hem staan en komt zo voor de keuze te staan te geloven in haar verschijning en eraan vast te klampen, of ervoor te zorgen dat de ruimtebasis terug naar aarde keert en zo hemzelf en de overige bemanningsleden te redden. 'Solyaris' is een van de beroemdste werken van Andrei Tarkovsky, een regisseur die er niet voor schuwt film als kunst te beschouwen en zijn werk dan ook doordrenkt met kunstzinnige artistieke keuzes. Zo zijn de thema's zeer uiteenlopend en complex en de dialogen hierdoor bij tijd en wijlen lastig te bevatten, wat gelukkig gecompenseerd wordt door de lange stiltes die de montage inzet, waardoor de kijker ruimte krijgt voor reflectie. De afgebrokkelde staat van de personages wordt geëxternaliseerd in het rommelige ruimteschip, de verwijzingen naar kunstenaars en stromingen zijn alom aanwezig in de decors (vooral het Andrei Rublev wordt geciteerd, niet zo gek gezien Tarkovsky's vorige film over hem ging) en de planeet Solaris is een mengelmoes van speciale en praktische effecten en levert zo een dromerige context voor het filosofische verhaal. Dit is geen makkelijke cinema en het moet gezegd worden dat de eerste drie kwartier wellicht getrimd hadden kunnen worden om de boel wat toegankelijker te maken, maar ik heb verder enkel lof voor Tarkovsky's kijk op het medium. Ten midden van alle ambities weet de man namelijk een raak verhaal te vertellen over liefde, en hoe liefde al het begrip dat de mens voor zijn universum heeft opgebouwd ontstijgt. Cijfer: 9,1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...