Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Justice League Omdat niet iedereen er zo lovend over was, had ik niet hoge verwachtingen. Vanwege dat vond ik em dan ook niet echt tegen vallen. Tuurlijk is de film kort en fastpaced, is er ineens humor, doet iedereen ineens heel anders dan in vorige films, voelt de vijand en zijn plot niet als een echt gevaar, ziet die kaak van superman er soms niet uit, is de cgi soms overduidelijk slecht, is er op sommige momenten echt toonverschil en is het allemaal wat rommelig. Die laatste komen natuurlijk vooral door die reshoots, wat eigenlijk best een slechte keuze was in mijn mening. Al was snyders originele cut bagger, het had tenminste de trilogie van snyder mooi afgerond. Naast dat vond ik die dialoog van lois lane op het einde toch wel echt poep. De film had met de flash en superman race moeten eindigen. Zijn er ook pluspunten? Tuurlijk. De nieuwe toevoegingen aan de cast vond ik zeer tof. Vooral door Whedon vind ik de Flash toch best vermakelijk. Cyborg en Aquaman zorgen ook beide voor prima momenten. JK Simmons vond ik dan wat minder als Gordon, wat ik eigenlijk niet eens zo'n slechte casting vond. Ondanks dat vrijwel alle characters afwijken van de comics, pakken het merendeel toch goed uit (voor comicrelief Barry Allen en surferdude Arthur Curry). Nog een pluspunt vond ik de music, maar die zit altijd wel kras in snyders films. Al met al vind ik wat er mis is met deze film wel redelijk opgeheven wordt door de goede dingen om toch op een voldoende uit te komen. Prima dus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Black Panther Nu prins T'Challa (Chadwick Boseman) tot koning is benoemd van het verborgen Afrikaanse koninkrijk Wakanda, begint de beste man in te zien dat de behandeling van zwarte mensen buiten de onzichtbaarheidsmantel van zijn land niet best is. Het bewijs daarvoor komt Wakanda binnen gedrongen in de vorm van Erik Killmonger (de immer charismatische Michael B. Jordan), een jongen die zijn leven lang heeft moeten ondergaan hoe het is om zwart te zijn in de VS. Het is aan T'Challa, beter bekend als Black Panther, om Killmonger uit te schakelen en tegelijk zijn volk ervan te overtuigen dat het tijd is om Wakanda bloot te geven aan de buitenwereld, met alle gevolgen van dien. Regisseur Ryan Coogler (Fruitvale Station, Creed) heeft samen met scenarist Joe Robert Cole een geloofwaardig fictioneel land geschapen binnen de realistisch aandoende wereld zoals wij die kennen, en laat hierin menselijke en dus bij vlagen complexe personages een verhaal vertellen waarin de allegorieën aan huidige complicaties betreffende o.a. xenofobie, racisme en nationalisme in grote getale de revue passeren. Een korte samenvatting van het verhaal kan onmogelijk de nuances en geloofwaardigheid van Cooglers vertelling recht aandoen, mede omdat de regisseur daaraan ook nog eens goede actie, humor en persoonlijk drama weet toe te voegen. Wie had gedacht dat een Marvel-film ooit iets te zeggen zou hebben, en dat het dat zo goed wist te doen zonder daarvoor humor en escapisme in te leveren? Cijfer: 8,4
Link naar reactie
Delen op andere sites

>de realistisch aandoende wereld zoals wij die kennen Uhhhh. >Een verhaal waarin de allegorieën aan huidige complicaties betreffende o.a. xenofobie, racisme en nationalisme in grote getale de revue passeren. Een korte samenvatting van het verhaal kan onmogelijk de nuances en geloofwaardigheid van Cooglers vertelling recht aandoen Overdrijven is ook een vak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fulmetal Alchemist op Netflix. Prima uitvoering van de anime. Die hoef je overigens niet te kennen om van deze film te genieten. Je moet wel van het Aziatische stijltje houden, zoals de humor, soms wat knullige dialogen, te blije personages en de CGI die af en toe uit het stenen tijdperk komt. Al met al een prima film. 7.5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...