Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Zijn jullie ook bekend met de Bollywood films ? Tja, ik weet het... 80% van de Bollywood films zijn uhm... op z'n zachts gezegd echt 'trash' ! Allemaal van die overdreven musicals in de films etc... Maar de overige 20% van de films zijn echt verborgen parels in het Westen. Vooral veel films van Ameer Khan zijn echt de moeite waard om te zien. Een aantal voorbeelden: - Dangal : een worstelfilm ( gebaseerd op een waargebeurd verhaal ). Over de eerste vrouwelijke Indiase worstelaar die de hoofdprijs won bij de Commonwealth Games en haar zus de eerste die het zilver won. Een echte aanrader, ook voor mensen die niks met worstelen ( zoals ik ) hebben. - My secret superstar : over de vrouwenonderdrukking in de Islamitische wereld. - 3 Idiots: één van de beste Indiase ( Bollywood ) films all-time. Een ultieme feel-good movie over vriendschap, educatie-systeem in India ( en veel andere Aziatische landen ). - P.K. : over de zin en onzin van religies. - Taare Zemeen Par : over dyslexie. En action-films: Dhoom 3, Ghajini etc... Probeer eens uit ! Tip: voor mensen die Amazon Prime hebben. Dhoom 3 kunt je daar ook kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn jullie ook bekend met de Bollywood films ? Tja, ik weet het... 80% van de Bollywood films zijn uhm... op z'n zachts gezegd echt 'trash' ! Allemaal van die overdreven musicals in de films etc... Maar de overige 20% van de films zijn echt verborgen parels in het Westen. Vooral veel films van Ameer Khan zijn echt de moeite waard om te zien. Een aantal voorbeelden: - Dangal : een worstelfilm ( gebaseerd op een waargebeurd verhaal ). Over de eerste vrouwelijke Indiase worstelaar die de hoofdprijs won bij de Commonwealth Games en haar zus de eerste die het zilver won. Een echte aanrader, ook voor mensen die niks met worstelen ( zoals ik ) hebben. - My secret superstar : over de vrouwenonderdrukking in de Islamitische wereld. - 3 Idiots: één van de beste Indiase ( Bollywood ) films all-time. Een ultieme feel-good movie over vriendschap, educatie-systeem in India ( en veel andere Aziatische landen ). - P.K. : over de zin en onzin van religies. - Taare Zemeen Par : over dyslexie. En action-films: Dhoom 3, Ghajini etc... Probeer eens uit ! Tip: voor mensen die Amazon Prime hebben. Dhoom 3 kunt je daar ook kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Manchurian Candidate Een slimme satire van oorlogspolitiek die 58 jaar later nog steeds resoneert met de hedendaagse wereld, waardoor je je bijna afvraagt hoe anders en toch hetzelfde een hedendaagse remake er uit zou zien. Die is er overigens al, uit 2004, maar die ga ik zo kijken. Cijfer: 9,5 The Man With Two Brains Als parodie op B-sciencefictionfilms werkt deze Steve Martin-komedie maar zo-zo: er zijn niet genoeg uitbundige sets en te willekeurige grappen om Young Frankenstein-achtige niveaus van pastiche te bereiken. Maar op zichzelf is dit een redelijk grappige film, met een aantal creatieve vondsten, en een aantal die zo in Scary Movie hadden gekund. Die laatste hadden voor mij niet gehoeven. Cijfer: 6,2 Bottle Rocket Wes Andersons eerste film, wat te merken valt. Hoewel de man qua thematiek en dialoog (en sommige camerabewegingen) nooit veranderd blijkt te zijn, rammelt de plot wel een beetje en is de toon niet consistent genoeg. Maar het is charmant, verfrissend en goed geacteerd, en voor eigenzinnigheid valt altijd iets te zeggen. Cijfer: 7,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Justice League: War. Besteedt weinig tijd aan character development (behalve Cyborg), maar toch is het toch een prima en effectief begin voor de Justice League. Justice League: Throne of Atlantis. Was niet echt een nood om de hele Justice League in te zetten, en daardoor voelt de best vermakelijke film misschien toch wat te over-crowded. Justice League Dark: Apokalips War. Alle hoofdpersonages hadden interessante arcs, het verhaal was best sterk (vooral door het goed gebruik van DC lore) en was in de helft van de tijd van Endgame toch even vermakelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dead Men Don't Wear Plaid Een praktisch vergeten parodie van noir-films uit de jaren '40, met Steve Martin in de hoofdrol. De plot doet er overduidelijk niet toe, het draait hier enkel en alleen om de grappen en de vormgeving. Gelukkig zijn beide geslaagd, met een aangename twist die de film naar aanzienlijk hogere niveaus tilt: vele scènes zijn gecombineerd met beelden uit daadwerkelijke noir-klassiekers, waardoor Martin ineens dialogen heeft met Humphrey Bogart, Cary Grant, Ingrid Bergman en meer. Deze creatieve vondst is zo verrassend dat het me verbaast dat de truc niet tot in het oneindige is herhaald door andere films. Dat maakt deze film des te waardevoller. Cijfer: 7,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...