Ga naar inhoud

Het grote voetbal topic


klaasjan007

Aanbevolen berichten

Is toch weer typisch Ajax zo'n fluit concert. Zelf ben ik een Ajax fan, maar ik ben een fan wat onder de kreet: We kunnen winnen of verliezen, het kan dooien het kan vriezen, maar een betere club dan deze is er niet! Is een kreet gewoon door de Ajax aanhang verzonnen. Dan zou ik toch denken dat ze zich daar ook aan houden. Kom op hé. Wat dat betreft respect voor Feyenoord. Wat erook gebeurt, ze blijven er achter staan. En als ik aanwezig geweest was in de ArenA was ik erook achter blijven staan, want door een fluit concert gaan ze al helemaal niet beter voetballen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt geen enkel probleem met fluitconcerten, supporters betalen het salaris van de voetballers dus ze mogen best inzet eisen. Als je juicht en klapt op het moment dat je team niet eens inzet vertoont (ik heb het niet over het verliezen an sich, maar de manier waarop) ben je blind of heb je op zo'n basisschool gezeten "waar iedereen een sticker krijgt omdat we allemaal speciaal zijn op onze eigen manier". Voor dat eeuwige weggaan voor het einde kan ik trouwens geen begrip opbrengen, nep-supporters.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, achja, Ajax. Afgedroogd als een stel kleuters door RB Salzburg, die vorige week met 3-0 van Bayern hadden gewonnen. Ajax had er geen zin in of hebben hun Salzburg zwaar onderschat. In ieder geval heeft Ajax als een stelletje mongolen gevoetbalt, 1e goal was onnodig, dat was een hele gemeende tackle. 2e goal had voorkomen kunnen worden door de verdesigig dicht te gooien en de 3e was gewoon het prachtigste goal die ik ooit heb gezien. Van de fcking middelijn erin geschoten, wat een held. Ajax mag wel wat meer van die potjes spelen, kan ik als niet-voetbalfan eens praten en lachen om voetbal. Die gasten verdienen miljoenen om tegen een balletje te kunnen trappen, maar presteren ho maar (en dat geldt niet alleen voor ajax *ahum*)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is toch niks nieuws @ Ajax supporters. Er zijn een slechts een paar vakken waar de club fanatiek wordt aangemoedigd (410 en achter de goal waar oude F-Side zit) en that's it. Dit zie je bij anders clubs in NL ook gewoon. Triest maar waar. De Kuip daarentegen is een uitzondering op deze regel. Daar kun je alleen maar respect voor hebben..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jullie zeggen over die fluitconcerten is me ook extra opgevallen gisteren. Ik bedoel komop, fluiten als Ajax even terug speelt om balbezit te houden wachtend op een opening (wat moet je anders tegen zo een tegenstander). Maar ik weet precies hoe dat komt. 80 procent van de Ajax fans, zijn wannabe's. 3 kwart van de fans komt niet eens uit Amsterdam maar uit heel Noord-Holland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik nou ook niet aan die voetbalcultuur. "Wij", alsof de fans ervoor zorgen dat er wedstrijden gewonnen worden. De voetballers zijn vooralsnog de gene die presteren (of niet), niet de supporters. Geldt ook voor de OS, "wij" hebben 20 medailles. Nee, fout, de sporters hebben 22 medailles verzameld, de kijkers en fans hebben naar de wedstrijd gekeken. Echt iets egoïstiwch dat "wij", alsof de supporters een bijdrage eraan geleverd hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Wat jullie zeggen over die fluitconcerten is me ook extra opgevallen gisteren. Ik bedoel komop, fluiten als Ajax even terug speelt om balbezit te houden wachtend op een opening (wat moet je anders tegen zo een tegenstander). Wat proberen te forceren? Gooi gewoon een bal naar voren als je 3-0 achter staat. Op het moment dat je 10 meter voor je eigen achterlijn gaat rondpassen kom je sowieso niet bij het doel van je tegenstander.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het was me weer een wanvertoning. Maar wat was RB Salzburg goed zeg, wisten precies hoe ze Ajax aan moesten pakken. Die hele verdediging weet uit wanhoop niet meer wat ze met de bal moeten doen als ze onder druk wordt gezet. Erg zielig overigens hoe Frank de Boer weer reageert na de wedstrijd. Een 'incident'. Jahoor Frank, als AZ zondag dezelfde tactiek uitvoert wordt het ook weer 0-3. Ik vind het bijna zielig dat spelers compleet wanhopig worden als er druk wordt gezet. En die Cillessen maar de bal naar die verdedigers pasen ipv eens een ram naar voren te geven. Hopelijk worden ze in Salzburg weer afgestraft want er is maar één team dat verdient om door te gaan en dat is RB. Sterke ploeg ook, wordt erg onderschat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er de afgelopen jaren elk jaar wel een team geweest wat verder is gekomen dan ajax in europa. Dus dat presteren is onzin. Want winst in een EL wedstrijd levert net zoveel punten op dan winst in de CL. Aangezien ajax regelmatig voor de winterstop al was uitgeschakeld voor europa door een 4e plaats in de CL en de keren dat ze door waren naar de EL vaak al de ronde daarna werden uitgeschakeld. Ook dit jaar maakt AZ meer kans om beter te presteren dan Ajax in europa.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat trouwens een overzicht zie ik. Door CL te halen krijgt een land 4 extra bonuspunten de 2e ronde halven de CL is 5 extra bonuspunten. Zelfs met deze bonuspunten die ajax heeft gekregen door elke keer CL te halen staan ze 2e op de lijst van Nederlandse clubs die meeste punten hebben gehaald, op 1 staat raar maar waar nog steeds PSV. Deze lijst word berekend over de laatste 5 seizoenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik heb echt geen enkel probleem met fluitconcerten, supporters betalen het salaris van de voetballers dus ze mogen best inzet eisen. Als je juicht en klapt op het moment dat je team niet eens inzet vertoont (ik heb het niet over het verliezen an sich, maar de manier waarop) ben je blind of heb je op zo'n basisschool gezeten "waar iedereen een sticker krijgt omdat we allemaal speciaal zijn op onze eigen manier". Een supporter verraad het woord zelf al een beetje, je support je team, ook in slechte tijden. De kaartjes die verkocht worden kunnen absoluut niet de gehele selectie betalen, dat geld komt uit eigen kas of van prijzengeld, maak je daar maar geen zorgen om. Als je mentaliteit is dat je hebt betaald voor een goede wedstrijd kan je beter thuisblijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...