Ga naar inhoud

CdAB 18 [XVIII] Baarden en snorren


BaronBonk

Aanbevolen berichten

Oke je vraagt erom, Alles uit het universum bestaat uit energie, alle atomen worden bij elkaar gehouden door energie, alle moleculen worden bij elkaar gehouden door energie, alles beweegd middels energie. Maar kun je energie zien? Mocht je nooit van het principe gehoord hebben, zou je het dan toeverklaren aan de fenomenale wereld? Dus energie bestaat niet volgens jou? Dat is namelijk jou redenatie, toch? Hoe kun jij zeggen "Wie is er mee bezig" en "het kan sowiezo nooit bewezen worden"? Er zijn zat mensen mee bezig, dat zeg ik, verdiep je een keer in zaken. Er is bij herhaaldelijk onderzoek gebleken dat mensen direct na het uitschakelen van alle levensorganen een aantal gram lichter worden. Wat dit precies is, weet niemand. Dat zijn ze o.a. aan het onderzoeken. En jij gaat wss zeggen nee, dat zijn darmgassen etc. Nee dat is het niet, want dat hebben ze dan wel weer bewezen. Zelfs iets wat niet direct in onze onze fenomenale wereld past is niet gelijk onmogelijk te bewijzen. Heb ik gelijk een interessante theorie voor je, heb ik ooit bedacht ten tijde van hyperfocus in me space: Zoals ik al zei bestaat alles uit energie. Zonder energie geen universum. Energie kun je niet direct beetpakken, maar het is er wel degelijk. JIJ, denkt ook middels energie, want je hersenen werken via elektrische impulsen. Dus wat nou als je voor het woord energie, het woord god neemt? God creert tenslotte alles en houd het universum draaiende. Ken je het principe van intuitie? Watnou als energie een bepaald soort bewustzijn kan hebben? En daardoor je intuitie stuurt? Of het principe van collectief geheugen. Blablabla ik heb geen zin meer ik ga voetbal kijken zoek het lekker uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Whatever floats your boat kid, maar ik zeg alleen dat je 'discussies' (wat ik een groot woord vind voor de onzin die jij eruit gooit, en niet alleen ik aan de reactie te zien) voortaan buiten de CdAb mag doen en de normale mensen hier hun gang kunt laten gaan zonder jouw bagger te moeten lezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Energie is gewoon meetbaar als onderdeel van de fenomenale wereld hoor. Verder heb ik nooit gezegd dat er geen mensen bezig waren met het vraagstuk van de ziel, ik vond alleen de manier waarop DeValk het bracht nogal vaag (''Ze zeggen''). Als mensen lichter zouden worden van het verdwijnen van de ziel uit het lichaam, impliceer je zelf eigenlijk dat de ziel wel een onderdeel is van de fenomenale wereld. En iets dat zich niet in de fenomenale wereld bevind is wel degelijk onmogelijk te bewijzen ;) Verder weet ik niet precies wat je met dat laatste stuk van je comment wil zeggen en volgens mij weet je het zelf ook niet helemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Whatever floats your boat kid, maar ik zeg alleen dat je 'discussies' (wat ik een groot woord vind voor de onzin die jij eruit gooit, en niet alleen ik aan de reactie te zien) voortaan buiten de CdAb mag doen en de normale mensen hier hun gang kunt laten gaan zonder jouw bagger te moeten lezen. Er gebeurde hier anders geen reet tot ik wat leven in de brouwerij bracht. En volgens mij zijn er nog geen forumregels die zeggen dat ik hier niet gewoon een discussie mag voeren, ook al stoot die discussie bepaalde mensen tegen de borst. Verder snap ik eigenlijk niet zo goed waar je je zo over opwindt. En lekker makkelijk natuurlijk om te zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb, zonder ook maar inhoudelijk in te gaan op iets wat ik zeg. Toen Copernicus opnieuw aan het licht bracht dat de aarde om de zon draaide deed ook iedereen alsof hij niet wist waar hij het over had. Maar je hebt over één ding wel gelijk, dit is klaarblijkelijk niet de beste plek om dergelijke discussies te voeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@JahArmy Ben het totaal met jou eens. Men doet inderdaad onderzoek naar die ene gram. En waarschijnlijk is wat men onder de 'ziel' verstaat, gewoon energie. Energie die er sinds de oerknal is en zwaartekracht en alle krachten veroorzaakt. Je kan het niet waarnemen, maar het is er wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kan alles wat er gebeurt in de natuur dan worden verklaard met de natuurkrachten? Er is helemaal geen behoefte aan een zo genaamde bovennatuurlijke energie die alles voortbeweegt. >Je kan het niet waarnemen maar het is er wel. Natuurlijk! Waarom zag ik dat nou niet in?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nee nee nee nee, eerst zeg je dat het niet bewezen kan worden en vervolgens doe je alsof jij zeker weet dat er geen ziel bestaat. Dan moet je het ook anders formuleren en zeggen dat JIJ DENKT dat bla bla bla, dan had je nooit heel die discussie hier gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Er gebeurde hier anders geen reet tot ik wat leven in de brouwerij bracht Je bent ook echt een kaderdebieletje Jort, je account mag dan wel uit 2008 afstammen maar blijkbaar heb je zelfs vanaf toen niet meegekregen hoe de CdAB in elkaar zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Nee nee nee nee nee, eerst zeg je dat het niet bewezen kan worden en vervolgens doe je alsof jij zeker weet dat er geen ziel bestaat. Dan moet je het ook anders formuleren en zeggen dat JIJ DENKT dat bla bla bla, dan had je nooit heel die discussie hier gehad. Het is alleen vrijwel onmogelijk om te bewijzen dat iets niet bestaat. Punt is gewoon dat dualisme allerlei onomzeilbare problemen oplevert en monisme niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe je quote maar: "Waarom kan alles wat er gebeurt in de natuur dan worden verklaard met de natuurkrachten? Er is helemaal geen behoefte aan een zo genaamde bovennatuurlijke energie die alles voortbeweegt" Juist, dan mag jij mij verklaren hoe donkere materie precies werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om te vervelend te doen jongens. Maar het enige "wetenschappelijke" onderzoek omtrent het gewicht van de ziel dat ik zo een twee drie kan vinden komt uit 1920 ofzo. Daarnaast heeft hij geen enkele verklaring waarom de menselijke ziel zo veel weegt als hij meet. Een onderzoekje uit deze categorie dus: http://www.huffingtonpost.com/2011/07/20/penis-size-gdp-study-chart_n_903793.html

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...