Ga naar inhoud

Naar welke series kijk jij?


Thominator

Aanbevolen berichten

Oké, vooralsnog leuk maar wel duister. Ik vind het een hele goede serie hoe het omgaat met pesten, eenzaamheid, kuttienerpolitiek, depressie en zelfmoord. Het is best zware kost om het te kijken. Ik herken mijzelf er ook deels in, ik herkende de gevoelens van eenzaamheid en depressie en neerslachtigheid enz, dat vond ik puik weergegeven. (Niet dat het daarom extra zware kost is, maar zo leef ik wel meer mee.) Prina geacteerd, de gehele cast krijgt een interessant eigen gezicht en zijn eigen motivatie waarom diegene handelt. Visueel mooi, zaten veel mooi geschoten scenes en shots in. Goede serie.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet per se een direct herkenbare setting, al ben ik bekend met het helse instituut dat het Amerikaanse high school is, maar ik vind het wel goed behandelt. > Knap van je Noatak om dat zo toe te geven hier. Ach, ik ben chronisch (dysthymie) en acuut depressief (dubbele depressie), maar niet zwaar en ben niet suicidaal, vooral gewoon eenzaam, angstig, teleurgesteld en een beetje klaar met shit -- door eigen schuld en onmacht. Dat vind ik iig niet zo moeilijk toe te geven, ik ben vrij openhartig en het veranderd toch niets aan hoe mijn leven gaat dus wat maakt het uit. Daarnaast zou het leuk zijn als men zich vrijer uit wat betreft geestelijke gezondheid en het serieus blijft nemen en dat het vooral discussie niet dichtklapt aangezien *"hoi ik ben depressief"* altijd zo'n emotionele lading dropt; dus vanuit dat perspectief vond ik dit een goede serie en deel ik dit mede. Maar bedankt lieverds <3

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jk. Mooi dat je je er verder niet voor schaamt en er openhartig over bent. Ik kom zulk soort dingen vaak tegen in mijn omgeving en ik ben zelf ook eens gediagnosticeerd met (lichte, enkelvoudige) depressie en sociale angst dus ik voel je gedeeltelijk. Ik ga de serie iig ook checken.

:classic_cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren symptomen van depressie, zodoende chronische depressie (dysthymie), en op het moment was er ook 'normale' depressie gediagnosticeerd (dubbelop dus) al wil ik dat verwijten aan mijn winterdepressie en weet ik niet of het echt van toepassing is. Enfin, het is pieken en dalen inderdaad. De laatste zware daling was terug in januari, want winterdepressie, dus dat is mooi. Ik ben geen medisch expert, maar depressie kent vele vormen en is best complex, net als het brein dat het plaagt. Zwaar en lichte depressie zijn werelden apart, maar licht kan ook zwaar worden en zwaar licht, enz. http://www.psychologe-utrecht.com/chronische-depressie.html

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al kan ik mij minder herkennen in de hoofdpersonages gezien ik altijd wel een positieve mindset hou, vind het ik het toch wel een goede serie om te zien. Goed geacteerd ook, ik erger me eigenlijk niet aan de highschool setting, in ieder geval een stuk minder dan ik had verwacht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...