Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>De manier waarop Bran wordt gekozen tot koning. Alle personages die daar opeens zitten Wie de helft van die personages waren en waarom sommigen überhaupt (Sam, Brienne) een zegje hebben in wie koning zou worden is ook totaal onduidelijk. De hele manier waarop dit gaat is ronduit debiel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste vijf afleveringen van dit seizoen was ik minder zuur dan menigeen, maar ik moet nu erg mijn best doen om vrede te nemen met deze finale. De eerste helft was oké; heel duister en onheilspellend en wat mij betreft had het ook gewoon mogen stoppen nadat Jon Dany neerstak en Drogon de troon deed smelten, want waar ik daarna naar heb zitten kijken snap ik nog steeds niet. Vooral dat vreemde amicale gedoe tijdens die benoeming van Bran sloeg helemaal nergens op. Als je me toen zou vertellen dat ik naar een of andere gare parody zat te kijken geloofde ik je onmiddelijk. En ik kan me op zich wel vinden in het sprookjes/lotr einde met de small council+bran on top en alle andere shit, prima.... maar niet na dit. Er had in mijn ogen een seizoen van Dany’s overgang naar ‘tirannie’ tussen moeten zitten om de moord op haar meer ‘gewicht’ te kunnen bieden. In zo’n seizoen hadden ze Jan Sneeuw ook wat meer kunnen laten strugglen met zijn loyaliteit aan Dany enerzijds (“YOu aRe mAH qUeeN”) en zijn eigen claim op de troon anderzijds (“I dUn WAn It”). In plaats van dat dat er middels character development naar een bepaalde wending wordt toegewerkt (zoals in seizoen 1-6 vaak het geval was) wordt je in de laatste twee seizoenen steevast doodgeslagen met de ene plotwending naar de andere. De ontwikkeling van de karakters om tot die wending te komen was daarbij helaas secundair geworden. Ik vind het daarom zonde dat dit laatste (en vorige) seizoen zo enorm zijn afgeraffeld, want ik hou echt van deze serie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Alle eindes van de personages waren ongelofelijk Disney, Sansa het prinsesje is nu Queen in the North, Arya the explorer gaat op avontuur op zee, Samwell die pas net Maester is maar gelijk aan de small council mag deelnemen, Brienne die over de heldendaden van Jaime schrijft, Tyrion die weer op zijn oude plek als Hand of the King zit, Grey Worm die naar het geboorte-eiland van zijn recent overleden liefje vaart, Bron die plots weer zijn grappige oude zelf is en ook nog Master of Coin zonder duidelijk reden, Jon’s reunie met Ghost (oké die laatste was eigenlijk wel leuk). En Podrick in de kingsguard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Waar kwam trouwens dat Doornroosje-esque gedrag van Dany ineens vandaan die laatste scène. Ze hadden vorige aflevering al wel duidelijk gemaakt dat ze in een gekkie was veranderd, maar dit paste nóg minder bij haar karakter dan dat.. Ze viel weer terug in haar oude karakter; het jonge naïeve meisje aan het begin van de serie, althans... dat is hoe Emilia het wilde laten overkomen: https://i.imgur.com/7BtPdq2.jpg (bron: https://www.newyorker.com/culture/the-new-yorker-interview/daenerys-tells-all-game-of-thrones-finale-emilia-clarke-beyonce)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, valt dus wel uit te leggen. Alleen niet in één aflevering zoals ze hier hebben gedaan, zou minstens een seizoen voor nodig zijn.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.youtube.com/watch?v=_okkdxZ-HAc&t=0s Moet toegeven dat ik het hier stiekem ook wel een beetje mee eens ben. Laatste seizoen was veel slechter dan de eerste 6, maar nog lang geen laatste seizoen Prison break of Lost. Het was vooral te gehaast waardoor de onderliggende karakterontwikkelingen veel te dom en gerushed aanvoelden. Vind het nu meer een gemiste kans dan een volledige flop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...