Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

Ja er was zeker foreshadowing. Maar ik vind de manier waarop ze het nu doen wel héél drastisch.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat je in je verhaal doet is een onderscheid maken in genres. Dat is prima en ik snap heel goed dat iemand van verschillende genres kan houden. Maar elke film of serie, ongeacht het genre, kent maar een paar elementen. (Bij games zijn dit een stuk meer, en bij boeken een stuk minder) Verhaal is zo'n elementen. Ongeacht het genre zit deze altijd in een film. Aldanwel sterk of zwak ontwikkeld. Ik snap dat niet iedereen dit element even zwaar weegt in zijn beoordelingen. Wat ik dus niet snap is dat wanneer je heel kritisch lijkt te zijn op dit element, nog wel fan kan zijn van Marvel. Het gaat me hier, nogmaals, niet om de beoordeling van Marvel zelf, maar het gepassioneerd zijn voor iets wat iets te lijkt ontbreken waar je eveneens gepassioneerd voor bent. Da snap ik dus nie

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foreshadowing ja, van iets wat altijd compleet out of character zou zijn voor de Dany die zeven seizoen lang als weliswaar impulsief en strikt, maar ook als iemand met een duidelijk en onbuigzaam moraal kompas' (yesramon) is neergezet. Zelfs als ze vele malen meer tegenslagen dan nu zou hebben gehad, je verandert niet zomaar van beschermer der onschuldigen naar degene die ze om geen reden (want vooral dat zit me heel erg dwars) massaal de dood injaagt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat consistentie, interne logica en geloofwaardigheid bij Marvel nooit van belang zijn geweest. Daarom is het popcornvermaak, terwijl GoT door velen als meer dan dat werd gezien, als intelligent entertainment. Vandaar de vele kritiek, de serie is op de eerder genoemde punten inmiddels naar (onder) het niveau van Marvel films gezakt. Het is deels puur dit schrijnende verschil tussen de eerste en laatste seizoenen dat zorgt voor kritiek en onvrede. Als Marvel opeens films zou gaan maken die uiterst serieus qua toon zijn en verhaaltechnisch complex in elkaar steken, zonder kenmerkende makkelijke oplossingen om het verhaal lekker te laten doordenderen, zou de fanbase ook oplaaien. Ook al kan het gezien worden als een verbetering in kwaliteit, het is niet de reden waarom mensen van Marvel houden en waarom ze naar een Marvel film gaan. Als je gepassioneerd bent voor Marvel films ben je dat niet om de sterke en intelligente verhaallijnen en interne consistentie. Terwijl als je fan bent van Game of Thrones, dit waarschijnlijk wel redenen zijn. Als die aspecten dan compleet worden ondergepoept door de showrunners worden mensen logischerwijs boos.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het vast verkeerd begrepen, maar ik heb idee dat Dany berserk ging is omdat iedereen nu Jon's ware identiteit weet. Daar bovenop geeft ze ook nog Sansa de schuld. Snap er echt niets meer van. Hoop dat the Night King gewoon weer zijn terugkeer maakt en iedereen Westeros dwingt te verlaten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vergelijking vind ik best juist. Verschil is dat Marvel altijd al zo is geweest en Game of Thrones sinds het laatste seizoen ineens dom cliche popcorn vermaak is geworden. Dat gezegd te hebben, tot dusver doet Game of Thrones het niet eens goed. Endgame was voor mij tenminste een goede afsluiter
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Marvel overtreft wat dat betreft vaak juist de verwachtingen als het aankomt op character building (Thanos bijvoorbeeld is een ijzersterk geschreven bad guy) Er zijn echt maar een paar personages in de MCU die zich enigszins logisch en consistent ontwikkeld hebben en de rest zorgen voor het geouwehoer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Daarnaast zijn er in één seizoen GoT meer personages verneukt dan in alle Marvel films die ik heb gezien, waar volgens mij altijd ontzettend trouw wordt gebleven aan de motivaties en ontwikkeling van de personages. Thor al die jaren zien spartelen met volwassen worden, (morele) verantwoordelijkheid nemen, in de voetstappen van zijn vader zien proberen te treden, maar een gesprekje met z'n ma (Hopkins had zeker geen zin meer) was genoeg om dat achter zich te laten voor een roadtrip met de Guardians. Nah.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raul Ik heb maar een select aantal Marvel films gezien en die overtroffen meestal mijn verwachtingen qua character building. Dat het niet bij alle personages/films zo is kan natuurlijk. Verder ga je nu in op iets wat totaal niet het punt was dat ik wilde maken met mijn posts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...