Ga naar inhoud

Het gespierde krachtpatsers topic


Anabole

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb even gewacht met reageren sommige zijn best goed bezig als ik het zo leest. Ik zie de krachttraining dat ik doe als een uit de hand gelopen hobby, het is belangrijk dat je het ook een beetje leuk vind wat je doet. Ik ben zelf ook geen bodybuilder die aan de flexcup mee doet dat is niks voor mij. Ik doe het vooral omdat ik er meer uitstraling van krijg en zelfvertrouwen. Een andere reden is omdat ik het belangrijk vind is om een gezond lichaam te krijgen ik ben ook erg bewust bezig met mijn voeding. De belangrijkste reden naast natuurlijk dat ik het erg leuk vind om te doen is voor mij een sterk lichaam sinds ik weer bewust train heb ik weinig tot geen rugklachten meer.. Ik merk sinds ik weer serieus bezig ben en ik weer vaak naar de sportschool ga dat ik beter en pijnloos s morgens me bed uit kan komen. Ik ben nu ook al over de 30 jaartjes jong en heb al een heel verleden met rugklachten ik ben al 2 keer geopereerd aan een rug hernia, De derde keer dat ik een hernia had waarschijnlijk een dubbele zo was het te zien op een rugscan wilden ze me niet opereren ik had het op niveau L4,L5 dat zegt de meeste misschien niks maar het ging om me lagere rugwervels. De tweede hernia waar ik nu overigens ook geen last meer van hebt die zat op L12 ongeveer als ik het zo goed zegt. Wat moet je doen als je zoveel last van je rug zoals ik toen had en ze willen je niet meer opereren? Ik kon s morgens met heel veel moeite me bed uitkomen van de pijn, zakte steeds tijdens het lopen door mijn linkerbeen en kon niet lang zitten dat was erg vervelend zeker met autorijden. Ik heb toen maar allerlei soorten therapie geprobeerd fysio,mckenzie,manueel, ik heb zelfs injecties gehad meerdere keren tegen de pijn maar die werkte bij mij nog geen halve dag helaas. Ik heb toen ook nog een second opinion aangevraagd in Nederland maar opereren zat er niet meer in dat zag ik toen als enige optie omdat therapie mij ook niet hielp een paar keer per week.
Link naar reactie
Delen op andere sites

deel 2 van mijn verhaal!!! Ik ben zelfs in België,Duitsland in ziekenhuizen en prive klinieken geweest, in Duitsland werd ik ook niet naar wens geholpen. In België klokken ze een stuk positiever ze wilde mij daar wel opereren en ze durfden me bijna te garanderen dat ik naar de operatie nergens meer last van zou hebben. Maar verder in het gesprek met de arts kwam ik te weten dat ze me daar het liefst mijn wervels vast wilden zetten met schroeven...en dan kon ik waarschijnlijk amper mijn schoenveters zelf nog strikken en tillen zou dan ook erg moeilijk worden een kleinigheidje zo kwam het over. Dus dat was ook geen optie voor mij. Weer terug naar mijn huisarts en die legde voor om te gaan revalideren. Naar een grondig onderzoek bleek al snel dat ik intern moes worden opgenomen en dit deed ik ook maar omdat ik niet echt een keus had. Ik ben er 3 maanden intern geweest sleep op een kamer met nog 3 andere mannen sleep,at en had over de hele dag allerlei soorten therapie. Begon s morgen al vroeg met heen en weer lopen in het zwembad ik leerde daar met ergo therapie en leerde me bewust met mijn lichaam om te gaan. Ik kwam daar binnen met twee krukken en heb zelfs nog even met een rollator gelopen. Naar 3 maanden intern ging het al een stuk beter ik kon al langer zitten en mijn looppatroon was al een stuk verbeterd. Ik heb daarna nog 3 maanden dagbehandeling gehand 3 dagen per week. Nou ik kan je zeggen het heeft mijn erg geholpen. Ik ben naar dat ik daar geholpen ben onder begeleiding weer begonnen met fitness en heb het nu weer zo erg opgebouwd dat ik nu sterker ben dan ooit. Voor mij is sporten belangrijker dan alleen mijn uiterlijk het hebt mij ook om een sterke rug te houden. (Er zullen vast wel spelfouten instaan maar mijn intentie was om mijn verhaal te vertellen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sport vaak met mijn broertje van hem heb ik dat voedingspatroon. Ik eet wel zoete aardappelen maar liever niet veel zetmelen en bladerdeeg heb ik ook afgezworen. Bulken doe ik wel eens maar moet altijd goed opletten dat ik daar sla de kilo's zitten er zo aan. B Cutten ga ik binnenkort weer doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...