Ga naar inhoud

Het Grote Verkiezingen 2021 Topic


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

Ik dacht ik kan een heel verhaal schrijven waarom jou denkwijze compleet kapot is en je precies trapt in het geen Rutte wil dat je wil horen, maar ik dacht ik ga het een stukje makkelijker doen. Als je namelijk belastingen verlaagd maar aan de andere kant het geld 3x zo hard weghaalt dan heeft het effectief geen zin, dat is een goochelaars trucje namelijk. Goochelaars werken namelijk op het feit dat ze jou alleen laten zien wat zij willen dat je ziet, terwijl het echt gebeurt op de plek waar je uiteraard niet kijkt. Een simpel voorbeeld als je zegt dat de belasting verlaagt word met 3% (inkomen is ongeveer zo verlaagt) maar dan voedingsmiddelen verhoogt met 3% dan heb je onder de streep geen vooruitgang en achteruitgang in dit voorbeeld. (even andere factoren niet mee geteld) De clue is dat de belasting en premie druk verdubbeld is, en wij een van de landen zijn die het meest betalen. We staan op de 9de plek van landen in de wereld en met 6% boven het gemiddelde. Het gemiddelde is namelijk 33.8 in 2019 en wij stonden in 2019 op 39.3% aan belastingen. In 2010 was die belastingdruk 35.66 en in 2019 was die druk 39.33, het is dus 3,67% duurder geworden om te leven in Nederland. Er zijn maar acht landen die een hogere belastingdruk hebben. http://www.oecd.org/tax/revenue-statistics-netherlands.pdf Nu zeggen we al jaren dat we het beter hebben en meer de spenderen, maar leg mij eens uit waarom de belastingdruk en premie druk dan met 3,67 stijgt. Leuk is dat een land als canada significant eronder staat met 33.0% Zwitserland met 27.9% en zelfs US met 24.3% Maar je had iets over lagere belastingen? Kan je toevallig uitleggen waar je dat vandaan haalt als er letterlijk cijfers zijn waarbij de totale belastingen met 3.67% stijgen? Ik kijk erna uit hoe je dat precies uitgelegd krijgt. Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 800
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dunne heeft wel gelijk dat de belastingen verlaagd zijn. De winstbelasting (VPB) is inderdaad verlaagd stapsgewijs de afgelopen jaren. Ook de IB is verlaagd stapsgewijs, we zijn naar een simpeler schijvensysteem gegaan zelfs. The Rock heeft niet precies de cijfers bij de hand voor wat we betalen, maar het lijkt The Rock toch zo dat de overheid biet precies aan de knoppen draaien van de verhoogde kosten. Voedsel stijgt door wereldwijde vraag en aanbod bijvoorbeeld, we zijn niet meer belasting gaan betalen rechtstreeks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Als jij met die gedachte beter slaapt wie ben ik dan om je dat te ontnemen. Ah kijk, de typische woorden van een loser wanneer hij een discussie verloren heeft.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Rock heeft toch maar even op jouw link geklikt, maar wat is dat voor vergelijk dan? Dat gaat over de periode 2000-2019, dat is een hele generatie. Iets specifieker gaat het dan over 2010-2019, daar kan je toch geen vergelijk over trekken, dat zijn 4 kabinetten alweer, aangezien onze voormalige eindbaas JP dat jaar nog begon als premier. De regeringen van Rutte zijn toch flink gaan bezuinigen, mede om de opgebouwde schulden uit de toen nog in volle gang zijnde financiële crisis terug te dringen. Onze staatsschuld liep volgens The Rock aardig terug, dus zaten we nu sinds een paar jaar met belastingverlagingen juist. De 6% naar 9% hakte er overigens wel even in, maar dat is inmiddels ook alweer een paar jaar zo. Dus The Rock snapt niet heel goed waarom je zou stellen dat de VVD niet voor belastingverlaging zou zijn. The Rock snapt je punt hoor van het trucje, maar het klopt net niet helemaal wat je zegt. Maar sowieso, we hebben maar een bepaalde pot geld in NL waar we het normaal mee moeten doen (sinds dat coronabijdrukken gaat die vlieger ook niet helemaal meer op denkt The Rock). Dus als er ergens wat af gaat moet er op een ander punt gekort worden. Maar he, het blijven politici, die blijven toch van je stelen, laten we eerlijk zijn :p
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Maar gezien ik wel mijn stem wil laten horen >Was het mijn bedoeling dat die mensen mijn stem horen dan? Eeeeehhhh Mike.... direct je vorige bericht tegenspreken lijkt me geen goed begin van je post :'') >De individuele stem is sowieso niet interessant, voor mensen in de politiek. Wat interessant is is hoeveel ze kunnen doen met de stemmen die ze hebben. Dus de stemmen die ze hebben zijn volgens jou belangrijk (heb je gelijk in). De individuele stem is onderdeel van de stemmen die ze hebben. Ergo, de individuele stem is belangrijk. Lijkt me niet zo moeilijk om te zien dat je niet over deze redenatie na hebt gedacht. >Sterker nog als het ........ irritant is natuurlijk. Je bent nu wat dingen door elkaar aan het halen. Onze democratie is een indirecte democratie. Deze gaat er vanuit dat een gewone burger niet de tijd of kunde heeft om zich over iedere kwestie te buigen en er een gedegen mening over te vormen. Daarom stelt de burger een professional aan die namens hem of haar daar een dagtaak aan heeft. Een (bindend) referendum is een vorm van directe democratie. Daarin ga je ervan uit dat mensen wél weten waar ze het over hebben. Het is redelijk onnozel om tegelijkertijd twee tegenstrijdige vormen van democratie te hebben. Directe democratie is achterlijk. Het vriendje van mijn zusje heeft een universitaire graad in cybersecurity, ik heb er verder geen verstand van dus had hem tijdens dat sleepwet referendum gevraagd wat zijn kijk erop was. Antwoord: "ja dat is erg ingewikkeld Erik en ik ben er zelf ook nog niet uit of ik nou voor of tegen moet stemmen". Het is debiel om dat soort technische vraagstukken die zelfs voor mensen die ervoor doorgestudeerd hebben direct voor te leggen aan het volk.>Het punt blijft ..... Democratie is sowieso een waardeloos iets. Ach jee, wat heb je het toch lastig Hellraidermike, de grote democratie is kut dooddoener (die vaak gebruikt wordt door mensen die geen flauw benul hebben wat ze nou precies bedoelen als ze het woord democratie gebruiken. Zie bijvoorbeeld hierboven hoe je directe en indirecte democratie door elkaar haalt). Ik ben nog aan het wachten op een mooie Winston Churchill quote. Ik denk dat het grote verschil tussen blanco-stemmers en niet-blanco stemmers tweeledig is: 1. Normale stemmers realiseren zich dat niet-stemmen of blanco stemmen je niet minder verantwoordelijk maakt voor hetgeen in de politiek gebeurt, en blanco stemmen een ongelooflijk ineffectieve manier is om het gezag van politici te ondermijnen. Blanco stemmen is even effectief als een "RUTTE IS EEN HONDELUL" spandoek ophangen in je badkamer. Je bent een gek die roept in de woestijn.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. Normale stemmers begrijpen dat je in een land met 17 miljoen mensen niet je hele wensenlijstje uitgevoerd zal zien worden, en dat politiek een kwestie is van tot een consensus komen waar iedereen mee kan leven. Natuurlijk ben ik het niet eens met ieder punt van de VVD, en natuurlijk denk ik dat een aantal VVD ministers totaal incapabel zijn (bijvoorbeeld het jarenlange drama op V&J met Opstelten en Teeven). Dat neemt niet weg dat de VVD de club is waar mensen op zijn minst min of meer dezelfde overtuiging hebben als ik, ook al komen ze soms tot andere standpunten. >Dat is nou precies waar jij niet snapt wat ik bedoel, jij forceert jou perspectief: Stemmen of anders bek houden, en alleen op de manier die jij goed vind en niet anders. Ho ho, ik zeg niet waarop je moet stemmen hoor :) >Jij stapt niet van jou ... JIJ dat ook vind. Ik ben prima tolerant richting mensen die niet stemmen, blanco stemmen, of groot RUTTE IS EEN HUICHELAAR op hun stembriefje kalken. Ik vind alleen dat ze dan de komende 4 jaar niet moeten zeiken. >Als je namelijk op ... gebeuren is nogal raar niet? Dit is de kern waarover wij het oneens zijn. Jij denkt dat de beste schipper die aan wal staat de enige is die ergens over mag klagen. Iemand die nergens op stemt zit in jouw gedachtenwereld in de gouden positie waarin deze persoon géén verantwoordelijkheid draagt voor dingen die mis gaan, en vervolgens als enige legitiem mag klagen over alles wat mis gaat. Geen wonder dat je zelf blanco stemt. Je plaatst jezelf in de Louis van Gaal de voetbalcommentator rol, je mag urenlang praten over alles wat andere mensen fout doen en hoeft zelf geen vinger uit te steken. Ik daarentegen denk dat je alleen mag klagen over zaken waarbij je zelf betrokken bent bij het zoeken naar de oplossing. Ja ik stem VVD, en daarbij hoort dat ik verantwoordelijkheid neem voor de consequentie van die stem. Zelfs als die consequentie niet eenduidig positief is en niet dingen niet gegaan zijn zoals ik vooraf had verwacht. Bij de volgende verkiezingen weeg ik weer af wat volgens mij de beste weg voorwaarts is, stem ik weer op een partij en neem ik wederom dezelfde verantwoordelijkheid in ons democratisch proces. De rest van je post komt terug op hetzelfde punt. Ik haal de verdrinkende baby in de vijver er weer even bij ter illustratie. Jij denkt dat alleen de toeschouwer die van de wal toekijkt en roept: "hoe kan het dat er een baby in de vijver ligt? Waarom zwemmen die mensen die de baby proberen te redden niet wat harder?" geen verantwoordelijkheid draagt en legitiem mag klagen. Ik denk dat de schreeuwer aan de wal evenveel verantwoordelijkheid draagt voor de verdrinkende baby als alle anderen, maar vooral zijn of haar bek moet houden terwijl de rest van de mensen proberen de baby te redden. Het is de untermensch van dit verhaal.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wie ga je dan wél discussiëren? Want blijkbaar past geen één partij bij jou. Als ik Denk of op de Grote Dierenvriendenclub stem, praat je dan ook niet meer met me? Als je elke partij kut vindt en niet met aanhangers wil praten, dan beperk je jezelf toch wel in het aantal gesprekspartners dat je hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahhaha lulletje. Je stelt me de vraag: >Klein voorbeeld als je stemt met de gedachten dat belasting omlaag moet, waarom stem je dan VVD? Kan je dat beantwoorden? Dus doe nou niet alsof het ineens een revelatie is dat ik VVD stem. Dat wist je zelf ook al, anders stel je de vraag niet. Ik vond je de laatste keer dat je precies dezelfde discussie verloor wat galanter. >Als je elke partij kut vindt en niet met aanhangers wil praten, dan beperk je jezelf toch wel in het aantal gesprekspartners dat je hebt. En dit. Het negeren van iedereen die niet precies hetzelfde denkt en doet als jou is de makkelijkste manier om als knotsgekke extremist te eindigen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet de discussie aangaan met iemand die niet verder dan zijn neus kijkt is een nutteloze discussie. Nergeren is hier niet bij, want ik wil namelijk weten waarom de keuze word gemaakt. Ik weet dat je VVD stemt dat was overduidelijk, de vraag word gesteld omdat ik graag de beredenering wil weten waarom je die keuze maakt. Dat noem ik niet negeren, jij wel en dat moet je zelf weten. >Het negeren van iedereen die niet precies hetzelfde denkt en doet als jou is de makkelijkste manier om als knotsgekke extremist te eindigen. Dat dit uit jou mond is eigenlijk best wel geniaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stem in ieder geval ook VVD, omdat ze niet meegaan in al die geforceerde moderne onzin zoals vrouwen- of minderhedenquota (want die shit is gewoon seksistisch en racistisch, ook al pretenderen ze van niet). Ze zijn een beetje conservatief, maar slaan daarin niet door zoals PVV en FVD die totaal onhaalbare ideeën hebben en openlijk racistisch zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Niet de discussie aangaan met iemand die niet verder dan zijn neus kijkt is een nutteloze discussie. Lees jij je posts wel eens door voordat je op "verstuur" drukt? Best een aanrader om dit soort collecties van woorden (ik weiger het een zin te noemen) te voorkomen. >Nergeren is hier niet bij, want ik wil namelijk weten waarom de keuze word gemaakt. Je geeft drie posts eerder aan dat je niet wil discussiëren met iemand die VVD stemt, en nu wil je in een keer wel discussiëren? Je lijkt wel een puberende meid. >Ik weet dat je VVD stemt dat was overduidelijk Waarom is dat nu dan ineens een reden om de discussie af te kappen? Vragen... vragen... >Dat dit uit jou mond is eigenlijk best wel geniaal. Als er uit dit topic iets blijkt is dat ik eerder te veel discussieer met andersdenkenden dan te weinig. Oh en je wilde weten waarom ik VVD stem, dat doe ik omdat ik een liberaal ben. Dat betekent dat ik steevast vanuit het individu redeneer in plaats van vanuit de groep waartoe het individu behoort ("linkse" partijen benaderen het vaak van de andere kant). Vervolgens lijkt het mij de voornaamste taak van de overheid om te zorgen dat individuen zo veel mogelijk de ruimte krijgen om zelf te beslissen hoe ze hun leven willen leiden (zo lang ze anderen hier niet mee tot last zijn), ik denk dat de overheid daar aan de ene kant voor kan zorgen door zich zo min mogelijk met persoonlijke moraliteit te bemoeien (anti-homo wetgeving, softdrugsverboden etc.), en aan de andere kant door mensen de mogelijkheid geven zich te ontwikkelen (scholing e.d.) en mensen die het moeilijk hebben een steuntje in de rug te geven zodat ze in redelijke vrijheid kunnen blijven leven. Binnen Nederland kom je dan op D66 of de VVD uit. D66 is mij te veel flowerpower liberalisme, en ik waardeer de meer pragmatische en minder elitaire insteek van de VVD. Ik claim nergens dat de VVD ten alle tijden aan mijn persoonlijke ideaalbeeld voldoet, maar dat kun je ook niet verwachten als je miljoenen stemmers tegelijk tevreden moet houden.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Overigens jammer dat Klaas stopt. Had hem liever aan de leiding gezien dan Markie Mark. Eens, de lijst bestaat op deze manier met de verkiezing meer uit het grote Mark Rutte vriendencircuit. Ongeveer de helft van de top 10 van de lijst is op de een of andere manier verbonden met Rutte (uit mijn hoofd staan er bijvoorbeeld 2 á 3 ex-persoonlijk medewerkers van hem in de top 10).

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Je geeft drie posts eerder aan dat je niet wil discussiëren met iemand die VVD stemt, en nu wil je in een keer wel discussiëren? Je lijkt wel een puberende meid. Ben je bekend met de definitie van een discussie, want de vraag stellen waarom je tot een bepaalde keuze komt is geen discussie. >Waarom is dat nu dan ineens een reden om de discussie af te kappen? Vragen... vragen... Hmm raar je begrijpt dus wel wat vragen zijn, of noem je dat een discussie. Verwarrend... verwarrend..... En bedankt voor de uitleg waarom je tot de keuze van VVD komt, geeft wat inzicht in hoe jij werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...