Ga naar inhoud

Het Grote Verkiezingen 2021 Topic


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

  • Reacties 800
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>Als je denkt dat ik je comment ga lezen terwijl je me onterecht als racist neerzet, dat ik het niet begrijp, een bekrompen lul ben, dat het maar vuile buitenlanders zijn dan heb je het mis. Ah, de last resort bij het verliezen van een discussie: De slachtofferrol :)

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er tegen je gezegd wordt dat één euro in Afrika heel effectief besteed kan worden, kan je daar (onderbouwde) argumenten tegenin brengen. Wat je ook kan doen: >In Nederland is ook armoede. Dus ik zeg stop het geld van ontwikkelingshulp in Nederland en de rest wat overblijft in onderwijs en zorg. Als er vervolgens drie paragrafen aan tekst worden geplaatst waarin jouw punt wordt weerlegd, kan je met (onderbouwde) argumenten daar tegenin gaan, maar je kan ook dit plaatsen: >Nederland first! Als je dit een aantal keer herhaalt moet je niet gek opkijken als mensen je dom vinden.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Als je denkt dat ik je comment ga lezen terwijl je me onterecht als racist neerzet, dat ik het niet begrijp, een bekrompen lul ben, dat het maar vuile buitenlanders zijn dan heb je het mis. Je raakt erg gepikeerd van mensen die je een racist noemen hé? Zelfs in je eerste post zei je al: >Laat jij je racisme aanpraten of will je een normaal geprijsd huis. Vraagje van mijn kant: als je zo vaak mensen tegenkomt die je een racist noemen, is het dan ooit in je opgekomen dat ze misschien gelijk hebben?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je advies hoe je *niet* moet debatteren, aan de hand van een praktijkvoorbeeld dat ik ergens op deze site heb gezien.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt nergens ''een debat gevoerd''. Alles wat je hebt geplaatst zijn een paar loze kreten, ik snap eerlijk gezegd niet waarom Avant_La_Lettre zo uitgebreid op je in is gegaan :)

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel leuk, het lijkt erop dat Hellraidermike en ik het voor de afwisseling eens zijn. Ik dacht namelijk dat hij met deze post: >Leuk maar de euro is onhoudbaar en dat is al lang en breed bewezen, we stellen alleen uit van wat nog moet komen. Vond dat de Euro an sich nooit zou kunnen werken. Daarmee ben ik het oneens. Maar toen kwam hij aanzetten met de rondgang van Martin Visser bij zo ongeveer iedere economie professor in Nederland en werd zijn positie wat duidelijker: >Waar een paar zeggen dat de euro wel houdbaar is, zit er 1 rode lijn in alle reacties. Er moet wat veranderen anders is het niet houdbaar. Ding ding ding, dat is precies hoe ik tegen de Euro aankijk, in de huidige set-up werkt het ding slecht (geen politieke unie, geen schuldenunie, divergerende economieën), maar er is ook geen weg terug. Ik zal even mijn eerste post erbij halen om aan te geven hoe erg dit overeenkomt met wat Hellraidermike nu stelt nadat hij wat stukjes van economen gelezen heeft: >Iedereen ziet inmiddels wel in dat een muntunie met de Zuid-Europeanen een stom idee was De enige oplossing is dus verder te integreren binnen Europa. Dat is politiek gezien lastig maar economisch gezien de enige oplossing. >Moet je nog meer bewijs of ga je nou eindelijk eens toegeven dat je niet overal verstand van hebt? Dit is echt heel flauw, maar dit is dus toevallig wat ik gestudeerd heb :'). Er zijn best veel dingen waar ik geen verstand van heb bijvoorbeeld mode, poëzie, Big Brother en vrouwen, maar ik heb een mooi papiertje van de universiteit van Maastricht liggen die zegt dat ik wél verstand heb van economie.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

'In Nederland is ook armoede. Gelul.' Dit is jouw antwoord. Een gezin hier vergelijken met een gezin in een stro hut in Afrika is een wereld van verschil en oneerlijk, want daarmee vergeleken heeft iedereen het goed op vrijwel elk vlak. Als je zegt dat er geen armoede bestaat in dit land, alleen maar omdat je dat met Afrika vergelijkt, heb je hier nog nooit mensen ontmoet die elke dag hun hoofd boven water proberen te houden en heb je zelf waarschijnlijk een vrij 'rijk' leven geleid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dit is jouw antwoord. Een gezin hier vergelijken met een gezin in een stro hut in Afrika is een wereld van verschil en oneerlijk, want daarmee vergeleken heeft iedereen het goed op vrijwel elk vlak. Dat is het hele punt! En de enige mensen voor wie dat vergelijk écht oneerlijk is zijn alle mensen die niet het geluk hebben gehad om in Nederland geboren te worden. >Als je zegt dat er geen armoede bestaat in dit land, alleen maar omdat je dat met Afrika vergelijkt, heb je hier nog nooit mensen ontmoet die elke dag hun hoofd boven water proberen te houden Wat ik zeg is dat naar de wereldwijde maatstaf van armoede er geen armoede in Nederland bestaat. Dat mensen die in Nederland het gevoel hebben dat ze elke dag hun hoofd boven water proberen te houden het nog steeds beter hebben dan 90% van de wereldbevolking. Ik begrijp best dat het lastig is om jezelf gelukkig te prijzen met hetgeen je hebt als iedereen om je heen meer heeft. Maar armoede in Nederland in een wereldwijd perspectief plaatsen is juist van belang op het moment dat mensen met meningen komen aankakken als "Al het geld voor ontwikkelingshulp steken we zelf in Nederland" en dit dan ondersteunen met het argument "In Nederland is ook armoede.". Het is HaloPro4U die zegt dat er in Nederland "ook" armoede is. Oftewel, dat armoede in Nederland vergelijkbaar is met armoede in het buitenland. Dat idee is bullshit, en dat idee kan niet onderuit gehaald worden zonder "Nederlandse armoede" te vergelijken met "Afrikaanse armoede". >en heb je zelf waarschijnlijk een vrij 'rijk' leven geleid. Ja dat klopt verder wel, waarbij ik mezelf in ieder geval in zoverre wil verdedigen dat ik voorstander ben van maatregelen die mijn geld afpakken en het herverdelen naar armeren in het binnen en buitenland, en ook pro-actief aan goede doelen geef zodat het niet slechts bij gebakken lucht op het internet blijft. >Overigens wil ik nog even benadrukken dat ik niet vind dat we moeten stoppen met het steunen van andere landen. Eens, ik denk dat het belangrijk is om mijn posts te zien als de reactie op mensen die claimen dat we dat wél moeten doen omdat de situatie in Nederland zo schrijnend zou zijn. >Moest ook lachen over het in de fik vliegen van het stro hutje. Weet je het zeker? Ik snap dat dit het internet is, maar dat was geen jolige anekdote voor de discussie. Dat is echt gebeurd en was een van de meest aangrijpende dingen die ik in mijn leven heb gezien.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Moest ook lachen over het in de fik vliegen van het stro hutje. Wat? Als in ''Hahaha mensen raken de weinige bezittingen die ze hebben kwijt door brand''? Zullen we deze regel van het topic maar eens gaan handhaven? >2. Alleen reageren als je de stemgerechtigde leeftijd hebt bereikt

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Globalhalomanpro zegt iets in de trant van: ''We moeten stoppen met geld uitgeven aan ontwikkelingshulp want Nederland first'', waarop Avant_La_Lettre reageert met een tegenreactie bestaande uit onderbouwde argumenten waarop Globalhaloman4you reageert met ''stop met mij racist noemen''. Is dit beknopt genoeg of moet het korter?

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...