Ga naar inhoud

Het Grote Verkiezingen 2021 Topic


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

  • Reacties 800
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja ik zei dat er hier in Nederland ook armoede is. Voor de rest kijk ik alleen naar Nederland, want ik kan ook miljoenen vergelijkingen gaan strooien etc. Dat jij mij wilt overtuigen om de ontwikkelingshulp naar het buitenland door te zetten geeft je niet het recht om mij dezelfde overtuiging te laten hebben. Ik heb duidelijk een ander standpunt daarin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zou ik graag die comment willen zien waarin ik je een racist genoemd heb, want volgens mij heb ik dat nergens gedaan ;-) Het feit dat je er al van uit gaat dat we je als een racist vinden, zegt al genoeg.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele vergelijking met afrika slaat inderdaad kant noch wal, daar kan je lang en breed over zeiken. Het feit blijft dat naar de maatstaaf die we hebben IN NEDERLAND er armoede heerst. Bijstand wil zeggen dat je als gezin/individueel niet kan voorzien in de eerste levensbehoefte, (nee vakantie hoort daar absoluut niet bij). Eerste levensbehoefte is schoon water, eten etc. Dat wij dan zogenaamd een rijk land zijn (zijn we alles behalve want we staan op de 72ste plek van rijkste landen van de 193 landen) en bijstand hebben om dat op te vangen is natuurlijk geen oplossing. De reden waarom op die hoge plaats staat is de inmensen schuld die we hebben als land. Je kan namelijk ook zeggen dat we op plaats 8 staan van de rijkste landen, omdat als we kijken naar gemiddelden dan heeft iedere Nederlander ongeveer 86.000 euro. Uiteraard weten allemaal dat, dat sowieso niet klopt. Dat gemiddelde word gigantisch omhoog getrokken door zeer rijken mensen in dit land die meer worden geteld. Neem je een vergelijking van bijvoorbeeld oeganda dan is dat gemiddelde ineens tientallen duizenden euro's minder, maar ja daar wonen dan ook geen mensen met 500 miljoen op de bank om het gemiddelden omhoog te halen. Ik snap dat je zegt dat het in afrika flink stuk erger is omdat mensen in stro hutten leven (al zijn er gewoon stammen die dat vrijwillig doen en dat geld echt niet nodig hebben). Is het natuurlijk een vergelijking die kant noch wal raakt. Ten eerste vanwege het mega verschill van cultuur. appels met peren Dit komt in de regel neer op equilty of outcome, iets wat iedereen steeds meer wil in de wereld maar compleet nutteloos is omdat het onhaalbaar is. Niemand maar dan ook niemand is gelijk, en daardoor kan je ook per definitie nooit de zelfde uitkomst voor verschillende landen/ mensen krijgen. Equility of oppertunity kan dan weer wel, maar dat betekent dat je dus mensen krijg die het minder hebben en mensen die het slechter hebben. Ontwikkelingshulp heeft daarom voor alleen die reden nooit zin en werkt voor geen meter, ontwikkelingshulp is equility of outcome, je verwacht dat als we hetzelfde doen als hier (het westen), dat het dan automatisch ook goed gaat met hun als je dat volhoudt en dat is gewoon niet waar. Equality of outcome bestaat niet. Daarnaast is de uitspraak Nederland eerst helemaal geen rare uitspraak, neem jezelf bijvoorbeeld je kan pas mensen helpen als je zelf je leven op de rit hebt. Datzelfde geldt als land, ga eerst eens Nederland op de rit krijgen, daarna kan je andere gaan helpen. De huizenmarkt die overspoelt wordt, criminaliteit die de spuigaten uitloopt, politiek die rotter dan rot is, jeugdzorg wat dramatisch is, participatie wet die meer slecht dan goed doet, zorg waar alleen maar bezuinigd wordt. duurzaamheids doelen die onhaalbaar zijn en meer geld kosten dan opleveren. oplossingen zoeken voor symptomen en niet het probleem zelf. Pas dan kan je zeggen we gaan andere helpen die het moeilijk hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik geef toe dat ik dat absoluut denk ja, maar ik heb het nergens specifiek tegen je gezegd. Die comment van gisteren was natuurlijk een grapje, maargoed.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Laten we eerlijk zijn. Laat jij je racisme aanpraten of will je een normaal geprijsd huis Een grapje aan de hand van deze opmerking die je maakte, voordat iemand überhaupt ook maar iets tegen je gezegd had.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Bijstand wil zeggen dat je als gezin/individueel niet kan voorzien in de eerste levensbehoefte, (nee vakantie hoort daar absoluut niet bij) Lees nou je eigen linkjes eens vriend.: >Armoede fonds het daar zeker niet mee eens. https://www.armoedefonds.nl/armoede-in-nederland. 584 duizend huishoudens die onder de definitie armoede vallen, dat lijken er mij 584 duizend teveel. Dus ik die link lezen. Daarin staat een verdere link "Waar ligt de armoedegrens?", die doorverwijst naar de website van het sociaal en cultureel planbureau: https://digitaal.scp.nl/armoedeinkaart2019/waar-ligt-de-armoedegrens/ Als je dan tabel 1 bekijkt zie je dus dat vakantie / uitgaan wel degelijk als "eerste levensbehoefte" wordt gezien in de Nederlandse definitie van de armoedegrens. >Eerste levensbehoefte is schoon water, eten etc. Nee dus, eerste levensbehoeften staan in tabel 1 van de bovenstaande link. Dat je uitgerekend schoon water benoemt is lachwekkend. In Nederland kun je een toilet inlopen en schoon water uit de WC pot scheppen. >Dat wij dan zogenaamd een rijk land zijn (zijn we alles behalve want we staan op de 72ste plek van rijkste landen van de 193 landen) Wat lul je? Je zou nog kunnen twisten over wat nou de meest perfecte graadmeter is, maar als je kijkt naar de koopkracht per hoofd van de bevolking staan we op plaats 11, waarbij een hoop landen die boven ons staan stadstaten zijn zoals Luxemburg: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita >en bijstand hebben om dat op te vangen is natuurlijk geen oplossing. De reden waarom op die hoge plaats staat is de inmensen schuld die we hebben als land. Ik denk dat je staatsschuld (de schuld van de overheid) en de persoonlijke schuldenlast van individuen in Nederland door elkaar haalt. Maar om eerlijk te zijn is dat ook maar een gok en heb ik eigenlijk geen idee waar je nu weer over bent aan het lullen. >Je kan namelijk ook zeggen dat we op plaats 8 staan van de rijkste landen, omdat als we kijken naar gemiddelden dan heeft iedere Nederlander ongeveer 86.000 euro. Heb je het hier over inkomen of vermogen? Maar goed, plaatsje 8 zit al dichter bij de waarheid. >Uiteraard weten allemaal dat, dat sowieso niet klopt. Dat gemiddelde word gigantisch omhoog getrokken door zeer rijken mensen in dit land die meer worden geteld. Zo werkt een gemiddelde inderdaad :'''). Daarnaast lul je nog steeds uit je nek, want er is een mooie manier om inkomensongelijkheid te meten, de GINI coefficient (hoe lager, hoe gelijker de inkomensverdeling). Als je vervolgens de GINI coefficient na belastingen erbij pakt en de naar de meest recente cijfers (op wikipedia althans) kijkt zie je (verassing) dat Nederland een redelijk lage inkomensongelijkheid heeft in vergelijking met andere rijke landen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_income_equality#Gini_coefficient,_after_taxes_and_transfers

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Neem je een vergelijking van bijvoorbeeld oeganda dan is dat gemiddelde ineens tientallen duizenden euro's minder, maar ja daar wonen dan ook geen mensen met 500 miljoen op de bank om het gemiddelden omhoog te halen. De GINI coefficient van Oeganda is 2 keer zo hoog als die van Nederland. Dus de inkomensongelijkheid (en de mate waarin een gemiddelde armoede kan maskeren) is daar nog groter. Het is dus precies andersom, het PPP inkomen van Oeganda (1.850 dollar PER JAAR) per hoofd van de bevolking maskeert dus nog meer dan het PPP inkomen van Nederland (52.000 dollar per jaar) dat er een grote groep mensen is die veel minder heeft. >Ik snap dat je zegt dat het in afrika flink stuk erger is omdat mensen in stro hutten leven (al zijn er gewoon stammen die dat vrijwillig doen en dat geld echt niet nodig hebben). Lees deze onzin eens even hardop en denk even na of je nou echt denkt dat de gemiddelde Afrikaan graag in een plaggenhut leeft :'). Soms denk ik dat we mensen die met dit soort argumenten komen aanzetten eens moeten uitwisselen voor wat Afrikanen die in plaggenhutten leven. Een soort exchange programma waarin je een paar maanden in een plaggenhut mag wonen en honger mag lijden en dan mag beslissen of het inderdaad zo hemels was als je je uit Nederland had voorgesteld. >Is het natuurlijk een vergelijking die kant noch wal raakt. Ten eerste vanwege het mega verschill van cultuur. appels met peren Want er zijn culturen waarin mensen graag honger lijden, een levensverwachting van 60 jaar hebben en massaal lijden aan enge ziektes die makkelijk te voorkomen en genezen zijn? Denk eens na over de onzin die je hier opschrijft man. >Dit komt in de regel neer op equilty of outcome, iets wat iedereen steeds meer wil in de wereld maar compleet nutteloos is omdat het onhaalbaar is. Ho ho ho, ik zeg nergens dat er een totale gelijkheid van uitkomsten moet zijn. Ik zeg alleen dat sommige uitkomsten (honderden miljoenen mensen in plaggenhutten, hongersnood etc.) voorkomen moeten worden. >Equility of oppertunity kan dan weer wel, maar dat betekent dat je dus mensen krijg die het minder hebben en mensen die het slechter hebben. Ik ben ook een voorstander van gelijke kansen. Maar je begrijpt toch zelf ook wel dat je voor wereldwijde gelijkheid van kansen een ongelooflijke hoeveelheid ontwikkelingssamenwerking nodig hebt? Op het moment dat er tientallen miljoenen kinderen in Afrika niet naar school gaan, analfabeet zijn, geen schoon drinkwater hebben etc. moet je een oneindige hoeveelheid ontwikkelingssteun daarnaartoe sturen voordat we het kunnen hebben over wereldwijde gelijkheid van kansen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ontwikkelingshulp heeft daarom voor alleen die reden nooit zin en werkt voor geen meter, Totale onzin. Zie hier een grafiek van de hoeveelheid van de wereldbevolking die op minder dan 2, 1.5 of 1 euro per dag (wederom, PPP) moet leven. https://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Development_Goals#/media/File:Extreme_poverty_1981-2008.svg Denk je dat het een soort magie is dat al die aantallen met ongeveer 20% omlaag zijn gegaan de laatste 30 jaar? Of zou dat te maken kunnen hebben met ontwikkelingssamenwerking? >ontwikkelingshulp is equility of outcome, je verwacht dat als we hetzelfde doen als hier (het westen), dat het dan automatisch ook goed gaat met hun als je dat volhoudt en dat is gewoon niet waar. Equality of outcome bestaat niet. Wederom complete onzin. Ontwikkelingssamenwerking is het bieden van mogelijkheden tot ontwikkeling voor jongere generaties (jouw geliefde equality of opportunity) en zorgen dat de allerergste outcomes (mensen die sterven aan AIDS / Malaria / honger etc.) voorkomen worden. >Datzelfde geldt als land, ga eerst eens Nederland op de rit krijgen, daarna kan je andere gaan helpen. De huizenmarkt die overspoelt wordt, criminaliteit die de spuigaten uitloopt, politiek die rotter dan rot is, jeugdzorg wat dramatisch is, participatie wet die meer slecht dan goed doet, zorg waar alleen maar bezuinigd wordt. duurzaamheids doelen die onhaalbaar zijn en meer geld kosten dan opleveren. oplossingen zoeken voor symptomen en niet het probleem zelf. Lees deze lijst zelf nou eens door Mike. En vraag je dan af waarom het belangrijker is om de participatiewet goed te regelen (wat je daar dan ook mee bedoelt) dan te zorgen dat er in Madagascar niet 42% van de bevolking stelselmatig honger lijdt: https://tradingeconomics.com/madagascar/prevalence-of-undernourishment-percent-of-population-wb-data.html#:~:text=Prevalence%20of%20undernourishment%20(%25%20of%20population)%20in%20Madagascar%20was%20reported,compiled%20from%20officially%20recognized%20sources. Als je die vergelijking een paar keer leest, en dan alsnog tot de conclusie komt dat de participatiewet moreel belangrijker is dan miljoenen mensen die vergaan van de honger, dan geef ik de discussie op. Tegen dat soort psychopatisch gedachtengoed kan geen argument op.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik ben geen racist en ten tweede wie blijft hier nou beleefd comments plaatsen? Ja dat ben ik, en niet Avant of Arendjan. Jullie schieten jezelf in de voet. Maar het lage niveau was wel te verwachten uiteraard. Zelfreflectie is sommigen blijkbaar vreemd. Je bent tot nu toe nog geen enkele keer in gegaan op één argument dat tegen je gebruikt werd, roept vervolgens alleen maar dat anderen niet kunnen debatteren (lol) en kruipt ten slotte nu al zo'n zes comments lang in de slachtofferrol (zij noemen mij racistisch)

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zodat ik niet constant hoef te scrollen (zeker ook omdat je de comment die ik hierboven citeer onder de verkeerde post had geplaatst). Het gros van de mensen doet dat zoals ik, al sinds het begin van de site :) Geen zorgen, ik geef je geen speciale behandeling in dat opzicht.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...