Ga naar inhoud

Het Grote Verkiezingen 2021 Topic


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

  • Reacties 800
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Omdat Rutte toch wel gaat winnen overweeg ik op Kaag te stemmen. Mijn politieke mening ligt eigenlijk precies tussen die partijen in. D66 bijv. qua aanpak criminaliteit, milieu en drugsgebruik (legaliseer de inkoop van jonko's nou eens gewoon), maar ik ben meer VVD qua vluchtelingenbeleid en bijv. hun standpunt t.o.v. al die onzinnige quota voor vrouwen en minderheden. Omdat je geen pick en mix kunt doen van partijen stem ik op de partij die er het minst voor staat, zodat ze dichter bij elkaar komen te liggen. Maar dit komt vooral door de peilingen die zeggen dat Rutte bovenaan staat. Hij wordt waarschijnlijk toch wel premier, wat ik prima vind, dus stem ik liever mijn andere keuze dichter bij hem in de buurt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Wilders als winnaar? Jezus dan hebben die andere kandidaten ook niet zo goed hun best gedaan ... Winnaar in de zin dat ik denk dat hij het het beste heeft gedaan voor zijn achterban. Natuurlijk niet de winnaar in de zin dat mensen die nog geen zwak voor de man hadden nu ineens massaal op hem gaan stemmen, het was hetzelfde debiele geschreeuw als normaal.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Fout die keuze heb je wel. Sterker nog je hebt meerdere keuzes. Je kunt niet gaan en actief tegen de onderdrukking zijn (en die is er dat is een feit) Dus jouw buitenland beleid bestaat uitsluitend uit het praten met een klein groepje bevriende landen waar er geen mensen onderdrukt worden? Met deze instelling kun je niet eens naar het Europarlement gaan want daar zitten mensen uit Hongarije. Hoe denk je in godsnaam enig resultaat te behalen in het Midden-Oosten door het stelselmatig te negeren? >Je kunt laten zien waar je voor staat, dat had ze kunnen doen door tegen het symbool van onderdrukking te zijn en niet te buigen of de hoofddoek op te zetten. Twee dingen: ten eerste is een hoofddoek geen symbool van onderdrukking. Het is een culturele / religieuze uiting die door het gros van de vrouwen die met een hoofddoek rondlopen vrijwillig gedragen wordt. Ten tweede praat je hier echt poep. Het dragen van een hoofddoek is in Iran verplicht. Als je er geen draagt (ook als Westerse vrouw) wordt je gewoon opgepakt: https://en.wikipedia.org/wiki/Hijab_by_country#:~:text=In%20Iran%2C%20since%20the%201979,and%20a%20headscarf%20in%20public. >Geert moet wel een afweging maken of hij buigt voor een dictator, en jij en ik weten allebei dat hij dat nooit zal doen. BULL-SHIT. https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1289123010134278145 Geert buigt niet alleen voor dictators, hij maakt ook een vrolijke selfie en noemt ze vervolgens "geweldige politicus" op Twitter. >Maar dat het diplomatiek is daar heb je natuurlijk gelijk in, Europa en Nederland gooien liever hun principes en waarde ten grabbel als dat geld oplevert. Was een missie die draaide om de veiligheid van Israël. Nederland was erbij omdat we indertijd een tijdelijk lid waren van de VN veiligheidsraad. Check je feiten, het ging niet over geld. >Het is natuurlijk van de zotte dat een land als turkije mag mee doen aan Europa op welke manier dan ook terwijl het actief mensenrechten schend en open en bloot ook nog. Check je feiten. De gesprekken met Turkije over toetreding tot de EU zijn sinds Maart 2019 formeel gestopt, o.a. om deze reden. >Graag bewijs voor deze claim. https://www.trouw.nl/nieuws/wilders-joodse-christelijke-en-anti-islamitische-geldschieters~b340438f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F https://joop.bnnvara.nl/nieuws/aivd-onderzocht-is-wilders-lange-arm-israel https://www.nu.nl/verkiezingen-2017/4523712/buitenlandse-schenkingen-wilders-nemen-af.html De "halve partij" is een hyperbool omdat er nergens getallen staan, maar dat de PVV ontzettend veel geld ontvangt van pro-israëlische organisaties uit het buitenland is algemeen bekend. Wat dan natuurlijk een beetje ironisch is is dat Wilders altijd de eerste is die (terecht) zeikt over islamitische scholen met dubieuze buitenlandse financiering terwijl zijn hele partij al een decennium draait op dubieuze buitenlandse geldstromen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>De titel is "orde op zaken" en in de inleiding is een van de speerpunten het op orde brengen van de overheidsfinanciën. In 2010 lag de overheidsschuld op 59% van het BBP, in 2019 (vlak voor de coronacrisis) lag de overheidsschuld nog maar op 48% van het BBP. Mensen die in 2010 op de VVD hebben gestemd omdat stabiele overheidsfinanciën belangrijk voor ze zijn (zoals ik) hebben gewoon waar voor hun stem gekregen. jA mAaR HIJ hEEft bElaSTinGen VerHoOgd

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Rock hoopt wel dat we nu eens echt in gaan zien dat er een kiesdrempel moet komen, een fatsoenlijke, van een zetel of 5 ofzo. Al die losse partijen is wel een gedoe hoor. Ben je een beetje geil van je eigen ideeën (alla The Rock dus), probeer je 1 of 2 zetels te halen en hopen dat je een keer als opvulling voor een meerderheid kan gaan dienen. The Rock is even de naam kwijt van die ‘partij’, maar dat is een afsplitsing van de Partij voor de Dieren... Dat schiet toch niet op. Straks 18 partijen in de kamer. Lekker op minimaal 5 zetels vast stellen, dan kunnen we duidelijk kiezen en een kant op gaan als land. Of The Rock als eerste democratisch gekozen dictator aanstellen is ook een optie natuurlijk. Steeds 20 jaar polderen en dan 5 jaar iemand die wel gekozen gaat worden maar echt wel ff puin mag ruimen en besluiten door mag rammen. En wie beter dan yours truly, The Rock!
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Een PVV kamerlid heeft evenveel te zeggen als elk ander kamerlid. Ze stemmen over iedere wet, ze kunnen zelf wetsvoorstellen indienen, ze kunnen kamervragen stellen, ze hebben spreektijd bij debatten. Het probleem van de PVV is dat het een collectieve groep idioten is (neem bijvoorbeeld Dion Graus) die helemaal niks doen met deze bevoegdheden anders dan kansloze wetten indienen over het verbieden van de Koran e.d. Het feit dat ze al 10 jaar geen reet hebben bereikt is 100% hun eigen schuld. Had de PVV dit jaar überhaupt een verkiezingsprogramma groter dan één a4tje

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...