Ga naar inhoud

Het Grote Verkiezingen 2021 Topic


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

  • Reacties 800
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ontzettend tevreden met de uitslag (90%) tot nu toe. Persoonlijk vind ik een luider (liberaal) progressiever geluid passend bij de huidige uitdagingen van de overheid. Dus D66 op een sterke tweede plaats ben ik blij. Petje af naar Rutte die nogmaals het grootste deel van onze bevolking weet te vertegenwoordigen, en dikke kudo's naar Volt die met drie zetels nieuw de kamer in komen als Europese partij. De grote winst van FvD geeft me hoofd , maag en darmproblemen, maar verwacht dat na de pandemie interesse voor FvD als partij toch weer flink afneemt. Ze hebben ingespeeld op de angsten, onzekerheden en daaruit voortvloeiende behoeften van een deel van onze bevolking, maar zijn nooit verder gekomen dan een anti-corona geluid. Ja21 heeft naar mijn idee stemmers bij de PVV weggehaald en hebben ook knap gepresteerd. Wil nog wel extra benoemen dat de prestatie van Volt ook erg knap is. Als een progressieve letterlijk europese partij naast de groei van D66 nieuw in de kamer komen met 3 zetels is een hele prestatie. Wat zijn volgens jullie de beste opties als coalitie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een korte vragenronde gedaan binnen mijn kennis- / vriendengroep met de vraag "Op welke partij hebben jullie gestemd ?". Antwoord: "Op Rutte natuurlijk, hij is zo sympathiek, en hij doet zo goed tijdens deze corona-crisis !". Ik: "Maar nemen jullie hem niet kwalijk dat hij bijvoorbeeld verpruts heeft met o.a. de toeslagen-affair ?" Antwoord: "Nee hoor, heb zelf geen last van gehad.. dus geen probleem !" Geen wonder dat VVD weer heeft gewonnen. Meeste mensen stemmen niet meer op een partij vanwege de punten die zij mee eens zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Erger vind ik nog: een van de leerkrachten ( minister Grapperhaus ) heeft aangegeven om de directeur niet te vervolgen. Ho ho ho. Dat heeft de hoge raad gedaan. Dat is de hoogste rechtsprekende instantie in Nederland, dat is geen politiek orgaan. >Hoe geloofwaardig is deze school nog ? Reuze geloofwaardig. Wat mensen hieronder die zich heel boos maken over de toeslagenaffaire en het aanblijven van Rutte uit het oog verliezen is dat we in een democratie leven, en dat de vraag wie het land leid het gevolg is van verkiezingen. Er zijn eerder deze week verkiezingen geweest, de kwestie is aan het volk voorgelegd, en blijkbaar vind een groot gedeelte van de bevolking dat de man desondanks aan kan blijven. Prima toch? Zo werkt democratie.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...