Ga naar inhoud

Het Grote Verkiezingen 2021 Topic


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

>Stond dit ook in het vvd programma? Punt 5 van je PVV plaatje is de volgende: >Referendum afgeschaft En... eehhhh... ja! Dat stond inderdaad in het VVD programma. De VVD is al jaren (terecht) tegenstander van referendums. Dus nog een mooi programmapunt wat de VVD binnen heeft weten te halen voor hun kiezers! >https://www.vvd.nl/standpunten/referendum/

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 800
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is ook gelijk een mooie valkuil, als je mensen namelijk acht niet slim genoeg te vinden om te kunnen beslissen wat goed voor hunzelf is mede door een referendum, kan ja niet tegelijk verwachten dat ze slim zijn om te gaan stemmen. Het afschaffen had een doel, namelijk dat ze niet hoeven te luisteren naar de stemmers. Ik herinner mijn nog de super vraag van Ronald Reagan, richting Jimmy carter. Die vraag ging zo: Are you better off today than you were four years ago? Jimmy antwoorde toen met NO. Die vraag gaat zo goed op hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het is ook gelijk een mooie valkuil, als je mensen namelijk acht niet slim genoeg te vinden om te kunnen beslissen wat goed voor hunzelf is mede door een referendum, kan ja niet tegelijk verwachten dat ze slim zijn om te gaan stemmen. De reden dat referenda geen zin hebben is omdat mensen geen tijd hebben om zich te verdiepen in honderden pagina's aan wetgeving voor ieder referendum. Dit is de tekst van het Oekraïne-associatie verdrag waar het eerste referendum over ging: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html 486 artikelen en 42 bijlagen. Zeg eerlijk Mike. Heb JIJ die hele tekst en bijlagen grondig doorgenomen voordat je stemde? Ik dacht het niet. Ik ook niet trouwens. Heeft niks met intelligentie te maken en alles met het hebben van een leven naast de politiek. Je inlezen over wat standpunten en de precieze uitvoering overlaten aan professionals kost veel minder tijd voor de individuele kiezer, en doordat je de uitvoering zelf overlaat aan mensen voor wie dit hun full-time baan is wordt de besluitvorming beter. >Het afschaffen had een doel, namelijk dat ze niet hoeven te luisteren naar de stemmers. Zie hierboven. >Ik herinner mijn nog de super vraag van Ronald Reagan, richting Jimmy carter. Die vraag ging zo: Are you better off today than you were four years ago? Jimmy antwoorde toen met NO. Die vraag gaat zo goed op hier. Ik zou die vraag als ik jou was niet aan de gemiddelde Nederlander stellen, die heeft zojuist gekozen voor meer van hetzelfde ;). Je verongelijktheid is echt een minderheidsopinie.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Daar zitten een hoop psychologische redenen achter, een daarvan is een de lijn van het stockholm syndroom. >als je mensen namelijk acht niet slim genoeg te vinden om te kunnen beslissen wat goed voor hunzelf is Hypocriet gelul. In je vorige post verweet je mij nog dat ik mensen niet slim genoeg achtte om te weten wat goed voor hunzelf is, en nu haal je ineens het Stockholm syndroom erbij om te verklaren waarom veel mensen VVD en D66 stemmen :''')

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Referenda betekenen meestal alleen maar populistisch gelul, waardoor goede wetten ineens afgeschreven worden. Een referendum zou naar mijn idee alleen geldig mogen zijn als 2/3e van Nederland hetzelfde stemt. Nu had je telkens zo'n 51/49% stemming, alleen maar omdat populisten het volk volgooien met onzin argumenten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit er op, waar moeten we nu heen met ons leven nu we elkaar niet meer naar het leven kunnen staan met discussies over diepgewortelde meningen?! The Rock stelt voor dat we het hier voorlopig nog even lekker met elkaar oneens gaan blijven over de formatie en vervolgens het regeerakkoord nog even goed door de mangel gaan halen vervolgens :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

eh prima Kaag, tis beter dan extreemrechts. Ze oogt niet zo sympathiek als een Ploumen, maar wel meer als een leider. Heb het zelf niet zo met internationale politici/diplomaten. Die hebben toch te maken schandalen die over een heleboel mensenlevens gaan. Ik wil haar geen Hillary noemen, want zo goed ken ik haar niet, maar het was niet mijn keuze geweest. En wat betreft Markie Mark, niet verwacht, allesbehalve. Beetje deprimerend, maar ook weer de betere optie imo ipv extreemrechts. Bizar hoe kortzichtig mensen geworden zijn. Jammer dat het nu wss weer een herhaling wordt, tenzij ze het slim spelen en het roer omgooien en ze het vertrouwen dat is geschaad kunnen herstellen. Ik ben nog niet wakker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij komt, ik vraag me af hoe Mark eraan toe is. Hij wordt straks de langstzittende premier die Nederland ooit heeft gehad. Langer dan Ruud Lubbers (4309 dagen). Momenteel heeft hij er 3807 dagen opzitten, tel daar maar gerust 365*4 dagen bij op en je komt boven de 5200 uit. Ongekend. Die trend van langer blijven zitten (premier of lijsttrekker) gaat daarmee door. Ik vraag mij alleen af hoe het nu met hem gesteld is. Ik kan mij voorstellen dat hij niet meer zo scherp is als tien jaar geleden. Vooral niet na zo'n crisis en heel wat bedenkelijke beslissingen, uitlatingen, doctrines... Kan er ook even een kwaliteitscontrole komen?

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...