Ga naar inhoud

Het Grote Verkiezingen 2021 Topic


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

  • Reacties 800
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Mindless Omdat Sylvana ontzettend racistisch is en heel de dag door met huidskleur bezig is. En haar campagne team is nog erger. Dit is wat iemand op de kieslijst tweette: "Witte gehandicapten die zich niet bewust zijn van hun witte privilege. Gratis advies: ga terug naar start en doe je huiswerk." Serieus. Wie. De. Fuck. Zegt zoiets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus even gelezen en die tweet ging er dus om dat 'witte mensen' met een beperking iig niet het racisme ervaren dat donkere mensen met een beperking wel kunnen ervaren. Dan denk ik? Dus? Wil je onrechten met elkaar gaan vergelijken? Zo van, ik ben bijv. depressief maar omdat ik donker ben ben ik er altijd erger aan toe dan iemand met een lichte huidskleur? Ik vind dat een hele onvolwassen manier om naar onrecht te kijken. Waarom zeg je zoiets? Om toch nóg een stapje hulpelozer te zijn?? Ik wil niet het woord zieliger gebruiken, maar daar komt het bijna op neer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dit is dus intersectionaliteit bois Nu is intersectionaliteit an sich een valide punt. Het probleem van Bij1 is dat ze het in plaats van een "laten we met deze groepen extra rekening houden" zien als een groot verplasklassement om te kijken wie er wiskundig gezien het meest genaaid wordt in de grote enge blanke patriarchale wereld. Dat je het uit je strot krijgt om mensen met het syndroom van down aan te vallen "omdat ze zich ervan bewust moeten zijn dat ze een BLANKE mongool zijn, en ze eens moesten bedenken hoe moeilijk het leven is voor een vrouwelijke moslima van kleur met het syndroom van down" is een symptoom voor het verplasklassement denken. Mocht iemand trouwens willen kijken hoe ver je kunt plassen, dan kun je daar deze hi-la-ri-sche calculator voor gebruiken: https://intersectionalityscore.com/

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Vind jij. Het feit dat je word geboren is natuurlijk gewoon random kans, en je kunt er daardoor derhalve ook onmogelijk voor beboet worden. ???? >Maar dat is wel wat het doet, het kijkt naar waar je achter staat vanwege de omgeving en manier waarop je bent geboren. Je gaat per definitie kijken naar de problemen die je ervaart en niet naar de kansen die je kan hebben. Maar het hele probleem is toch juist dat iemand uit een minder sociaal-economisch milieu / iemand met een ongewone seksuele voorkeur etc. minder kansen heeft dan iemand wiens vaderrrr CEO van Heineken is? Dat is gewoon kijken naar kansen ipv problemen. >Of zoals de alloude zin, waar een wil is is een weg. Wat is je argument? Dat je niet moet zeiken omdat het technisch gezien mogelijk is om de top te bereiken als een homoseksuele Surinaamse man uit de Bijlmer? Ook al is de daadwerkelijke kans daarop veel kleiner dan voor Floris-Jan uit het Gooi los van de inzet van beide personen? Dat argument is alsof je een voetbalwedstrijd speelt met een omgekochte scheidsrechter. Op een gegeven moment roept iemand: "hé, de scheidsrechter is omgekocht, dat is niet eerlijk!". Op welk moment Hellraidermike zegt: "De omgekochte scheidsrechter is geen enkel problem, want dat de scheidsrechter is omgekocht betekent niet dat het TOTAAL ONMOGELIJK is om te winnen, dus je moet niet zeiken, maar kijken naar je kansen! Waar een wil is is een weg!". Het moge duidelijk zijn dat dat volgens mij een ongelooflijk kutargument is en de omgekochte scheidsrechter in deze wel degelijk een probleem is.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word ook steeds gekker van Google. Kennelijk worden video's van debatten nu ook gewoon verwijderd. Ik ben het totaal niet eens met de agenda van FVD maar ze censuur op leggen omdat je eigen morele kompas past kan echt niet. Moet je nagaan als YouTube dit zou doen met filmpjes van navalny die spreekt in het Russische parlement. Dan was de wereld te klein (en terecht). Nu valt er niemand over. https://mobile.twitter.com/OmroepON/status/1374389820059881474

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is waarom ik zo graag discussieer. Het dwingt jezelf om kritisch naar je eigen denkbeelden te kijken. Het is mooi om dat proces in een soort stream of consciousness in de post van HellraiderMike plaats te zien vinden: Eerst gaat Mike namelijk proberen te argumenteren dat iedereen precies dezelfde kansen heeft (wat natuurlijk totaal niet zo is). >Neem Nederland heeft kind van kleur minder kans op school ja of nee? Nee want onderwijs is voor iedereen exact hetzelfde, kan je niet bijblijven (bijvoorbeeld door kosten) dan word je daarin geholpen. Dat is met blanke mensen net zo. Je kan je dus letterlijk hetzelfde papiertje hebben aan het einde van de middelbare school, de kansen zijn op dat moment nog steeds hetzelfde. Kan je dan naar de universiteit, nogmaals ja dat kan je die 75.000 euro aan schuld kan je maken ongeacht of je wit, zwart, geel of wat dan ook bent. Je kan dus zowel als wit persoon en gekleurd persoon exact hetzelfde papiertje halen. Dit is puur een school/papiertje voorbeeld (niks daaromheen zoals baan etc) Halverwege dit verhaal denkt Mike ineens: verrek! Er zijn inderdaad helemaal geen gelijke kansen want kinderen met een kleurtje worden stelselmatig gediscrimineerd. Twee voorbeelden daarvan zijn de mate waarin ze afgewezen worden voor stageplekken (en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat kinderen met rijkere ouders vaak bij connecties uit de familie aankloppen voor stageplekken) en het feit dat ze onterecht vaak een lager schooladvies krijgen: >Ik ga niet zeggen dat er geen racisme of discriminatie word toegepast. Een voorbeeld is dat mensen met een migratieachtergrond vaker een onderadvies krijgen. Maar dat is ook precies wat het is een advies, er is niks wat je tegenhoudt om toch naar die vwo te gaan terwijl je een vmbo T advies krijgt, helemaal niks. (al misschien een test maar goed dat moet iedereen) Tot zo ver het "waar een wil is is een weg" argument van Mike, want hij is er nu zelf achter dat die weg inderdaad een stuk lastiger is voor sommige mensen. Maar goed, hij wil natuurlijk de discussie niet verliezen, dus komt er nu echt de meest laffe kut dooddoener die er bestaat: "ja oke er is een probleem maar dat is niet op te lossen!". Dit is hetzelfde gelul als je wel vaker ziet omtrent de klimaatdiscussie. Vaak zie je dan dat dit van mensen komt die an sich wel een oplossing zien maar juist die oplossing vervelend vinden en daarom doen alsof die niet bestaat:

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel mooi dat China studenten naar Nederlandse Universiteiten en hogescholen stuurt om dan die studenten weer alles te laten mee nemen terug naar China en dus eigenlijk gewoon alles jatten. Ook mooi dat China geen westerse merk kleding koopt, terwijl 90% van de kleding in Bangladesh word geproduceerd. Westerse merken verkopen dan gewoon “hun merk kleding” in de westerse wereld. Ook wel mooi die sancties en spanningen waar ik het al eerder over had. Ik zou ook gewoon voor pest een ever given die belangrijke aziatische toegangspoort laten blokkeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rutte blijkt telkens weer zijn eigen grootste vijand te zijn. Misschien dat je hier de problemen ziet van een leven zonder partner. Iemand die op één lijn zit met zijn vrouw zou misschien horen: 'Vertel nou gewoon hoe het zit, oen.' Hij heeft niemand die hem even door elkaar schud en hem opnieuw laat nadenken over de situatie. Nu zit hij wéér in de problemen en Rutte IV is precies 0 dagen oud.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gelezen op AD ( van 03-04-'21 ): Arrogantie ten top ! Heel VVD ! Met een ik-lieg-écht-niet-verdediging redde Mark Rutte zijn baan als demissionair premier, maar als het aan andere partijen ligt, verliest hij wel het VVD-leiderschap. Zo merkte D66-leider Sigrid Kaag op dat het ‘niet vanzelfsprekend is’ dat een VVD met Rutte nog langer ‘het voortouw zal krijgen’ in de formatie. ‘Nou, nou, grote woorden’, dacht VVD’er Fred Teeven daarover, toen hij donderdagnacht de tv uitzette, aan het eind van het debat. Een paar uur slaap later zegt de voormalig staatssecretaris: ,,Als mevrouw Kaag denkt te kunnen gaan regeren met zeven linkse partijtjes moet ze dat maar lekker gaan doen, schrijf dat maar op. Dan ligt de boel binnen 1,5 jaar op z’n gat, alsjeblieft zeg, kom nou toch.” ‘Twee miljoen stemmen, basta.’ Het is een breed gedragen conclusie binnen de VVD. Ondanks de harde woorden van D66 en CDA is de VVD, nog ‘steeds de grootste partij’, nodig voor een volgend kabinet en is Rutte de ‘onbetwiste leider’, zegt ook oud-minister Uri Rosenthal. ,,Nog geen twee weken geleden hebben bijna twee miljoen mensen op hem gestemd. Basta.” Wat een arrogantie !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me voor zowel het land als de VVD beter als Mark Rutte opstapt en er een kabinet geformeerd wordt zonder hem. Erg jammer dat het ego van Mark Rutte en de mate waarin de VVD een Mark Rutte persoonlijkheidscultus is de onderhandelingspositie van de VVD in de coalitieonderhandelingen zo ondermijnen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...