Ga naar inhoud

CdAB 122 [CXXII] Als ik val, sta ik op, als ik sta, val ik op


Maikush

Aanbevolen berichten

  • Reacties 894
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik snap wel dat iedereen bijzonder wilt voelen door iets te weten waarvan de meeste mensen nog moeten achterkomen. Heel spannend! En soms heb je ook nog gelijk, doh! Toen ik Deus Ex 1 voor het eerst speelde rond mijn 19de, damn, ik wilde bijna alles geloven in dat spel (Illuminati, crony-capitalism, technology apocalypse, terrorists are the good guys! etc.). Tegenwoordig begrijp ik dat deze theorieën ontzettend cliché zijn, maar voor mij was het toen nieuw en erg verfrissend, lol! Anyhow, ik weet niet of het dit filmpje is, maar ik heb begrepen dat je vooral niet hard in moet gaan op complotdenkers, want jouw 'onwetendheid' voedt alleen hun ego's. Laat ze gaan. Don't feed the trolls, als het ware. https://www.youtube.com/watch?v=Eax36lxJbQw
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn vroegere tienerjaren was ik ook vatbaar voor Zeitgeist en soortgelijke troep. Mijn "Deus Ex" was Metal Gear Solid (1 en vooral 2). Wat dat betreft valt er wel te sympathiseren met jongeren die vatbaar zijn voor complottheorieën en misinformatie. Als volwassenen horen wij daar juist op te merken dát het misinformatie is. > ik heb begrepen dat je vooral niet hard in moet gaan op complotdenkers, want jouw 'onwetendheid' voedt alleen hun ego's. Laat ze gaan. Don't feed the trolls, als het ware. Het gaat niet zozeer over het voeden van ego's, het gaat over het ondermijnen van waarheidsvinding. Dat is hun doel, het vertroebelen van feiten en leugens, totdat beiden niet meer te onderscheiden zijn en ieders persoonlijke ervaring een waarheid is. Dat is zeer gevaarlijk en heeft in het verleden geleid tot fascisme en dergelijke narigheden -- als voorbeeld.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel plezier met je ban voor spam

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Het gaat niet zozeer over het voeden van ego's, het gaat over het ondermijnen van waarheidsvinding. Dat is hun doel, het vertroebelen van feiten en leugens, totdat beiden niet meer te onderscheiden zijn en ieders persoonlijke ervaring een waarheid is. Dat is zeer gevaarlijk en heeft in het verleden geleid tot fascisme en dergelijke narigheden -- als voorbeeld. Yeah, zo is het eh? Hoe dat precies moet vind ik nog steeds moeilijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...