Ga naar inhoud

Coronavirus (COVID-19-virus)


Roald

Aanbevolen berichten

> Hoe veilig is het (voor de maatschappij) als mensen eens in de week met iemand zoenen die in een andere stad wonen? Als er word opgeroepen om geen handen te schudden, wat beweegt jou dan om te denken dat kussen wel kan? Op het moment gewoon even geen fysiek contact met veel mensen, vooral als jullie beiden veel mensen kunnen/zullen zien. Over een paar weken mag je mogelijk weer kussen. > Volgens mijn berekeningen maakt dit niet zoveel uit (reizen met de trein is gevaarlijker dan een date), maar ik hoor dit veel liever van een expert! Bewust fysiek contact opzoeken met elkaar, vooral als beiden met veel mensen in persoonlijk contact komen, is velen malen risicovoller dan met de trein te reizen. Het virus (en corona/griepvirussen in het algemeen) verspreid zich via hoestdruppels die je tijdens hoesten en ademen verspreid; deze druppels komen niet verder dan anderhalve meter tot 2 meter, als je dus die afstand tot anderen bewaard voorkom je mogelijke besmetting. Hoestdruppels kunnen op oppervlakken landen en bacteriën kunnen daar een tijd op blijven leven (al neemt het besmettingsgevaar dan vrij snel, vrij scherp af), was dan dus regelmatig de handen en raak het gezicht (slijmvliezen rond ogen, mond en neus) niet aan. De hoestdruppels blijven ook een paar uur in de lucht hangen, maar ook daar neemt het besmettingsgevaar heel snel sterk af, daar hoef je geen zorgen om te maken -- verblijf echter niet met zn allen te lang in kleine ruimtes zonder goede luchtcirculatie.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk laat het kabinet zich niet gek maken door de sociale beweging die op gang kwam als gevolg op die idioten die naar het strand, bos of markt gingen, en stellen ze straks eerst een contactverbod van niet meer dan 2 mensen, op gezinnen na -- net als Duitsland gisteren al deed. Een complete lockdown is helemaal niet nodig, de WHO raad dit zelfs af vgm.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het kan wachten kan je beter even wachten. Je kan altijd het computerscherm een kusje geven als je aan het skypen bent. Als je nou samen zou wonen zou het geen probleem zijn, maar stel zij heeft het, kan jij weer mensen in de supermarkt aansteken etc etc etc want mensen nemen geen afstand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bericht is helder, Noatak! Dank je voor je aanvulling, Arendjan! Wat beweegt mij om dit af te wegen? Mijn vriendin woont in Amsterdam, niet bij mij thuis. Ik maak mij zorgen dat onze contact (wat verder buiten ons beperkt is tot onze huisgenoten) onze risico's verdubbelen (zij krijgt misschien iets van mijn huisgenoten, ik misschien iets van die van haar). Het lijkt mij heel anders dan dagelijks verschillende mensen een hand geven (wat niemand meer doet?). Alles is risk/reward. De reward voor een geliefde zien is heel groot, kussen via een scherm is lang niet hetzelfde. Mijn vriendin en ik gaan misschien/waarschijnlijk pas over een week elkaar weer zien. Ik vraag mij oprecht af of dat het waard is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...