Ga naar inhoud

CdAB 152 [CLII] Wie een kuil graaft met de tanden, heeft nooit vuile handen.


Hardcore_gamer

Aanbevolen berichten

Ik heb een hekel aan sollicitaties sturen. Motivatiebrieven schrijven voelt zo ontzettend zielloos.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mindless zei:

Afgestudeerd? Gefeliciteerd??

Nog niet, maar via via op een sollicitatiegesprek gehad en die willen mij maar ze willen natuurlijk binnen afzienbare tijd weten of ik hun aanbod accepteer. Nu wil ik ff rondkijken wat de andere opties zijn.

  • Like 2

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, roastednerd zei:

Nu wil ik ff rondkijken wat de andere opties zijn.

Dan is zo’n motivatie helemaal zielloos aangezien je alleen wil weten of het aanbod marktconform is.

Ik snap dat bedrijven het leuk vinden als er iemand komt die ook echt interesse in het bedrijf heeft, maar hoeveel mensen zullen er solliciteren die dat ook echt hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Motievatiebrieven gaan sowieso ongelezen de prullenbak in. De beste oplossing is de verantwoordelijke recruiter bellen, op die manier krijgt je sollicitatie een persoonlijk gezicht en toon je meteen dat je iemand bent die initiatief neemt. Je kunt wat vragen verzinnen die je hebt over de functie hebt om een excuus te creëren voor je belletje.

Recruiters zijn een soort autoverkopers die banen moeten slijten. Die hangen de hele dag toch aan de telefoon met mensen die ze actief benaderen, dus die hebben er ook geen problemen mee als iemand voor de verandering zelf contact met ze opneemt.

  • Like 1

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, roastednerd zei:

Nog niet, maar via via op een sollicitatiegesprek gehad en die willen mij maar ze willen natuurlijk binnen afzienbare tijd weten of ik hun aanbod accepteer. Nu wil ik ff rondkijken wat de andere opties zijn.

Hier in Engeland geeft Glassdoor een redelijk idee omtrent salarissen per functie. Geen idee of er in Nederland iets soortgelijks bestaat. Mocht dat niet zo zijn dan kun je altijd op glassdoor kijken.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Motievatiebrieven gaan sowieso ongelezen de prullenbak in. De beste oplossing is de verantwoordelijke recruiter bellen en aanbieden hem te pijpen, op die manier krijgt je sollicitatie een persoonlijk gezicht en toon je meteen dat je iemand bent die initiatief neemt.

Uhm Avant dit werkt misschien bij jou (laag sletje...), maar Roastednerd is een gelovig én getrouwd man... Wat is er gebeurd met normen en waarden smh...

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, J'run zei:

Hoe ging dat bij het solliciteren voor je coschap dan @Arendjan? Gewoon aangegeven dat je een groot fan bent van Scrubs?

Ik denk dat je een verkeerd beeld van me hebt. Ze komen solliciteren bij mij.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...