Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Zero Escape: Virtue's Last Reward op de PSVita (ook op de 3ds, pc en ps4 speelbaar). Echt een fantastische game met goede foreshadowing. Qua gameplay is het vooral escape rooms oplossen en keuzes maken die je verhaal veranderen. Ook worden er veel denk experimenten behandeld. Het is onderdeel van een trilogie dus ik zou adviseren om te beginnen bij het eerste deel (999)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spotlight Vond dat de film goed de kalmte bewaarde met z'n heftige materie waardoor je voelt dat de fucked-up-heid langzaam opbouwt, zonder dat het direct aanvoelt als een 'zware' film. De film deed me ook best denken aan All The President's Men (ga die ook direct kijken als je ook maar een greintje interesse in Amerikaanse politiek hebt of benieuwd bent waarom Murica zo extreem politiek verdeeld is). Het acteerwerk was ook van de bovenste plank en Keaton is natuurlijk een baas (en Batman).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Split. Ben geen fan van M<. Nigh Shyamalan maar dit vind ik wel een van zijn betere. Waar hij normaal zijn hele film tot een (helft van de tijd waardeloze en ondoordachte) plottwist opbouwt, is deze film anders. Het einde is nogal suf en erg makkelijk, maar het acteer werk van James McAvoy maakt dat goed. Hij speelt meerdere karakters met verve. Ben benieuwd naar Glass (ondanks dat de reviews erop wijzen dat dit weer eens een kutfilm van desbetreffende regisseur is).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi om te horen. Ik heb bij 999 nooit alle eindes gehaald. Het origineel had geen flowchart en daarom moest je voor elke nieuwe playthrough weer door dezelfde scenes heen. Wel mooi dat VLR het mogelijk gemaakt heeft om scenes die je al hebt gezien over te slaan. Laat me maar weten wat je ervan vond, als je klaar bent.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Unbreakable. Heel tof gedaan. De eerste akte van een superheldenfilm, verspreid over een gehele film. Maar toch voor z'n gehele speelduur spannend. Split. Misschien wel mijn favoriete Shamalamadingdong film sinds The Sixth Sense, en ik ben stiekem (buiten de grote blockbusters) best wel fan. Nu je hem kijkt nadat algemeen bekend is dat er een link is met Unbreakable zie je toch een aantal dingen die hier al naar hinten, tof. Vind zelf dat de iets wat onrealistische ontknoping die niet geheel binnen de rest van de film past, mooi wordt goed gepraat door deze connectie: zo is het ineens een stuk logischer. First Reformed. Zeker een van de belangrijkste films van het jaar omtrent discussie over de tijd waarin we leven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Can You Ever Forgive Me? Een met vaart en zorg verteld verhaal over een onsuccesvolle schrijfster (Melissa McCarthy) die besluit nepbrieven te schrijven in de naam van beroemde, bestaande schrijvers om ze vervolgens te verkopen alsof ze echt zijn, met alle gevolgen van dien. Een goed geacteerde karakterstudie die zich hardop afvraagt of imitatie geen kunst op zich is. Cijfer: 8,8 If Beale Street Could Talk Een uitgesproken aanklacht tegen racisme in de VS die verteld wordt met dezelfde warmte en humanisme die Barry Jenkins' voorganger 'Moonlight' eveneens kenmerkte. Toch blijf ik met het gevoel achter dat het verhaal meer geschikt is voor literatuur of toneel. Cijfer: 8,5 Vice Een mislukte combinatie van satire en bio-pic waarbij geen van beide genres van de grond komt omdat ze elkaar opheffen. Het verhaal moet daarbij maar liefst vier keer opnieuw beginnen voordat het interessant wordt en zelfs dan is het punt voor de gemiddelde kijker allang bekend: macht maakt corrupt. Van Adam McKay ('The Big Short') had ik veel, veel meer verwacht. Cijfer: 5,0 Green Book Racisme is iets van het verleden: dat is per ongeluk het punt dat dit ongeloofwaardige, doch schijnbaar waargebeurde verhaal vertelt. Dit is een verre van genuanceerde blik op racisme in de VS en de makers lijken meer gefocust te zijn op het winnen van het publiek aan de hand van een racistisch wit hoofdpersonage waarmee je kan lachen die tegenkleur biedt aan de interessantere, intelligente, zwarte man die als doodsaai wordt afgebeeld. De zaal lachte zich kapot, ik wilde na tien minuten naar buiten. Cijfer: 4,0 Arctic Een effectief en economisch vertelde survival-film over een man (Mads Mikkelsen, die gromt en grauwt alsof z'n leven er vanaf hangt) die gestrand is op de Noordpool en nu, tja, wat nu? Cijfer: 7,2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...