Ga naar inhoud

De PU muziek top


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier komt mijn lijst: 1. An Awesome Wave Alt-J Het is apart. Iets wat je niet eerder hebt gehoord. Het heeft iets pakkends. Iets wat je niet snel vergeet en waardoor je het album door en door blijft luisteren. Groep A 2. Funeral Arcade Fire Het heeft iets magisch. Groep A 3. El Camino The Black Keys Heerlijke Rock muziek met een rauwe sound. Het album is in samenwerking met Danger Mouse geproduceerd, briljante songwriters. Groep A 4. Alive 2007 Daft Punk Het is dan wel een live album, maar het is echt een meesterwerk. Tijdens het concert werden verschillende nummers van Daft Punk met elkaar gemixed, wat een prachtig resultaat opleverde! Groep F 5. Bastion Original Soundtrack Darren Korb Beste game soundtrack die ik ooit heb gehoord. Period. Groep A 6. Torches Foster The People Het is vrolijke muziek en ik word er blij van. :P Groep A 7. Drink the Sea The Glitch Mob Geweldig album om 's avonds even alleen naar te luisteren. Het is een beetje mid-tempo elektronische muziek. Groep F 8. Demon Days Gorillaz Het roept continu verschillende gevoelens bij me op. Op het ene moment een prettig en vrolijk gevoel, het volgende een beetje verontrustend, dan weer dromerig, etc. Groep A 9. Justice Justice Het is luid, rusteloos en gedurfd. Het is een creatief hoogstandje. Groep F 10. Black Holes and Revelations Muse Het is Muse op z'n best. Groep A 11. Welcome Reality Nero Het is een zeer verslavend album. Alle nummers hebben eigenlijk een andere theme. Groep E 12. My Head Is An Animal Of Monsters And Men Het is een zeer indrukwekkend debuut album. Vol met emotionele teksten, gezongen met krachtige en dymanische stemmen. Groep A 13. Immersion Pendulum Door en door genoten van dit album. Je krijgt er een adrenaline boost van. Groep E 14. Stadium Arcadium Red Hot Chili Peppers Een psychedelische mix van funky bas riffs en glinsterende alt.rock. Groep A 15. Port Of Morrow The Shins Prachtige Indie. Groep A 16. White Blood Cells The White Stripes De lyrics zijn geniaal en erg catchy. Voor mij is dit het beste garage rock band album EVER! Groep A Wooow wat een lijst heb ik gemaakt! :P (Ik ben zelfs bang dat ik er een paar vergeten ben....)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mirage Armin van Buuren Ontzettend relaxte muziek en veel tracks in samenwerking met een aantal erg goede artiesten. Deze vind ik tot één van de beste tracks behoren: http://www.youtube.com/watch?v=mfJC34tOZms Doelgroep: E en F, misschien zelfs een beetje D in sommige tracks. 365 days indivision Liquid Drum and Base en liquid dubstep (chillstep). Het is wel echt iets waar je van moet houden. Groep E Overigens ga ik me vooral bezig houden met doelgroepen C, E en F
Link naar reactie
Delen op andere sites

9. Come to Daddy (30> minuten EP) Aphex Twin Come to Daddy, waarschijnlijk Aphex Twin's bekendste nummer, wordt op deze EP bijgeleverd met 2 remixes (die overigens helemaal niet op het origineel lijken) en 5 andere, fantastische tracks. Groep B (Come to Daddy is een parody op metal), D, E en natuurlijk F.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele wisselende lijsten tot nu toe trouwens. Met echt prima muziek (arcade fire, Autechre, The National, DJ Shadow, Daft Punk, The Prodigy, alles wat ik genomineerd heb :) ) en ongelofelijke kutzooi (Nero, The Glitch Mob, Immersion van pendulum wat gewoon een veel minder album is dan die eerste van ze). Dit kan nog best een grappig topic worden.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dus hierbij een paar albums die voor mij respectievelijk bij de beste ooit gemaakt zijn : album : Nevermind. (1991) artiest Nirvana Beschrijving : Het is een beetje standaard aangezien we zeker met "Smells like Teen Spirit" doodgegooid zijn. Maar hoe vaak het ook wordt afgespeeld, het blijft een geniaal nummer dat samen met de andere nummers als "breed", "Come as you are" en "lithium" zowat heel de jeugd van de 90's ineens veranderde van stijl. De algemene muziek veranderde van hair-metal en electropop naar Rock. De plaat bracht in feite "underground" via "grungebands" (bijvoorbeeld Pearl Jam ook) naar boven in de commercie. Doelgroep : B Album : Master of Puppets (1986) Artiest : Metallica Beschrijving : Een mijlpaal in de (metal)geschiedenis, Master of Puppets wordt vaak gezien als het beste Trash Metal album ooit gemaakt (samen met Slayer's Reign in Blood). Het algemene thema is macht, en de lyrics weerspiegelen dit via verschillende bronnen (gedicht van Lovecraft, films als "One Few over the Cuckoos nest"). Een briljante plaat met snelle en harde ritmes en lawaai, dat gecombineerd wordt met zeer goed uitgedachte zang en rustigere momenten. Doelgroep : B Album : Paranoid (1970) Artiest : Black Sabbath Beschrijving : De plaat die metal in feite op de kaart zette. Bijna elke vorm van metal en harde rock heeft wel inspiratie geput uit deze schijf. Simpel ogende nummers als "War Pigs, "Paranoid" en "Iron man" hebben diepere lagen. Wordt vaak gelinkt met de Vietnamoorlog. Doelgroep : B Album : Led Zeppelin II Artiest : Led Zeppelin Beschrijving : Tweede plaat van Led Zeppelin is echt een parel. Nummers als "Whole Lotta Love", "Ramble On" en "Hearthbreaker" hebben een zeer duidelijk en herkenbaar vet gitaargeluid. Ook is het wat zwaarder met de vele riffs en de dikke sound dan de meeste andere albums van Led. Ook de integratie van Blues (en Folk) maakt dat idit Rock-album tijdloos is. Iedereen die 3 noten van een intro meehoort, is gelijk mee voor het hele nummer. Doelgroep : B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jongske toch wa ben de toch weer zielig. Krijg spontaan medelijden met je. Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van vrijheid van meningsuiting. Toevallig leven we dan ook nog eens in Nederland. Wat een toeval zeg! Je mag eens snel stilhouden want in de tijd dat ik al een tering puber was zat jij nog in de pampers klein kotertje. Suck on my dick. En nee ben geen gay heb een vrouw ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...