Ga naar inhoud

De PU muziek top


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

Album : It Takes a Nation of Millions to Hold us Back. (1988) Artiest : Public Enemy. Beschrijving : Zeer sterk en sociaal bewogen album van Old-Skool Hip-Hop. Heel grote invloed geweest voor het genre. Doelgroep : G Album : A Love Supreme Artiest : John Coltrane Beschrijving : Een fantastisch werk. Coltrane mengt de elementen van Post Bob en de Free jazz, wat hij later een deel van zichzelf maakt. Ook een enorme onvloed gehad op een heel scala van artiesten, van Bono (U2) tot Carlos Santana. Doelgroep : H Album : The Best of Louis Armstrong: The Hot Five and Hot Seven Artiest : Louis Armstrong Beschrijving : Het is geen studio album, maar een collectie aan opnames tussen 1925 en 1928. Armstrongs instrumentale en vocale (scat vocals) vaardigheden gaven Jazz een totaal nieuwe richting. Ook erg instapbaar voor zij die niet veel met Jazz vertrouwd zijn. (Coltrane ook trouwens). Doelgroep : H
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

http://www.rollingstone.com/music/lists/500-greatest-albums-of-all-time-20120531/the-beatles-sgt-peppers-lonely-hearts-club-band-20120531 Los van dit hele gebeuren is dit misschien wel interessant : de 500 meest invloedrijke albums volgens The Rolling Stone Magazine. Het blijft echter wel vooral bij Pop, Rock, Jazz, classic rap etc. Niks elektronisch te bespeuren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Groep A, B en C (maar met name A en B) zijn erg brede doelgroepen die verder uitgewerkt kunnen worden. Dat is dan ook de reden waarom groep A overstroomt... Overigens vind ik persoonlijk dat "pop" en "singer songwriter" niet bij elkaar horen. Singer songwriter heeft vaak toch iets authentieks, terwijl het woord pop een vieze nasmaak achterlaat.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Singer songwriter heeft vaak toch iets authentieks, terwijl het woord pop een vieze nasmaak achterlaat. Oneens. Van pop weet je tenminste min of meer wat je kunt verwachten. Nu ben ik zelf niet zo'n fan van de meeste hedendaagse pop, maar ik kom er vaker een goed liedje tegen dan in de categorie singer-songwriter, dat naar mijn mening wanstaltelijke pretenties van een heel erg kinderlijk soort artistieke pretentie met zich meebrengt terwijl de meeste nummers er even inwisselbaar zijn als in de popmuziek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

*"artistieke pretentie" moet "artisticiteit" zijn. Overigens vind ik dat pop en singer-songwriter wel gescheiden moeten worden, maar dat dan puur vanwege instrumentatie en een net iets andere sfeer. Overigens reken ik mensen als Bill Callahan, Robbie Basho, Will Oldham, etc. hoewel day wel allemaal mannen zijn die gitaar spelen en zingen niet tot singer-songwriters.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en waarom is er geen categorie voor jazz? En valt jungle/rave onder "dnb/dubstep" of onder "90s electronica"? Ik wil wel een album nomineren op zich: album: Ki-Oku artiest: DJ Krush & Toshinori Kondo beschrijving: briljante samenwerking tussen twee Japanse artiesten, japanse trip-/hiphop beatmaker DJ Krush en (free)jazztrompettist Toshinori Kondo. Het resultaat is 13 rokerige, ontspannende maar toch schimmige tracks waarbij Kondo's trompet rondkringelt over de trage beats van DJ Krush (ughh dit klinkt als een OOR-recensie). Ikzelf krijg bij het luisteren van dit album altijd het idee van een grote stad bij nacht, liefst 's zomers wanneer het nog steeds broeierig is wanneer de zon al onder is. (Een perfecte illustratie van wat ik bedoel is http://cdnimg.visualizeus.com/thumbs/b4/a5/art,black,and,white-b4a583989769c07f8df9bf7cf98724fa_h.jpg deze foto, toevallig(?) ook van een Japanner afkomstig) Geschikt voor zowel thuis over de speakers als op oortjes/koptelefoon terwijl je buiten een beetje rond aan het zwerven bent. Supergoed album. Hier het volledige album als YouTube-link: http://www.youtube.com/watch?v=kh1LY_M5LqQ Categorie: F en X.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...