Ga naar inhoud

De PU muziek top [II]‏


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 294
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Led Zeppelin Led Zeppelin II Dit album is een behoorlijk oud album gemaakt door de grondleggers van het hard rock. hij is een stuk rustiger dan de huidige hard rock. het album op zich heeft ook een bluse achtige sfeer. In dit album heeft led zeppelin gexperimenteerd met muziek stijlen, dit te horen in de nummers "what is and should never be" en "ramble on". er word in die nummers wat spychedelische rock en acoustische gitaar geimplementeerd. Dit album is een van de wijnige albums die het tand des tijds goed heeft doorstaan. Je kan dit album met gemak in de huidige tijd beluisteren zonder van deze muziek te houden en het nog steeds leuk vinden. dit album geef ik dus een 8.5 tot 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nas - Illmatic **8,0** Een bijna perfect gangster-y hip-hop album. Het scoort bij mij vooral punten omdat gewoon verdomde strak in elkaar zit. Maar persoonlijk word ik er niet super warm van dat hele gangster gedoe. Het is erg goed in z'n genre (niet dat ik er erg bekend mee ben), maar ik voel het niet helemaal. Aan de ene kant is het misschien raar om een album af te rekenen op het concept, maar aan de andere kant, alles wat we hier beoordelen is muziek, dus ik vind dat je best mag vergelijken met albums uit andere genres. Dan krijg ik toch wel een beetje een probleem: ik vind dit album niet erg inspirerend en fantasievol, het is allemaal erg... realistisch (for the lack of a better word). Uiteindelijk is muziek beoordelen 100% subjectief, en ik ga niet doen alsof dit voor mij helemaal het is. Conclusie: Goed album, maar niet idiaal voor mij
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn review van Nero: Het is een beetje laat, maar dit is het enige album waar ik tijd voor heb gehad. Ik kan me voorstellen dat dit album niet bij iedereen even goed valt. Dubstep is iets waar je van houdt, of niet tegen kan. Dit album van Nero is echter een zeer toegankelijke album waar ook de niet dubstep luisteraars nog wel een nummer tussen kan vinden welke hij of zij goed vindt. Er zit een hoop diversiteit in de nummers, maar toch past elke prima in de categorie dubstep. De 'flubberbas' kun je in elk nummer wel terugvinden, maar ook de 'melodramatische vocals' zijn erg goed. Gezien er geen perfect album is, heeft deze ook een wat minder goed punt. Er zijn een paar (2 of 3) nummers welke aardig saai zijn. Weinig diversiteit in het nummer zelf dus. Omdat dit album redelijk toegankelijk is vergeleken met andere dubstep, maar toch ontzettend goede nummers heeft, geef ik dit album een 8.3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

John Coltrane - A Love Supreme 9 Heb ik deze gesubmit? Zo ja dan was ik dat vergeten en verbaas ik mijzelf wederom met mijn goede ideeën. Maar serieus, dit album is een jazzklassieker, en volkomen terecht. Van alle John Coltrane albums is dit de enige die ik op regelmatige basis luister. Het album is opgedeeld in vier nummers maar in principe is het gewoon een doorlopende suite. Wat ik er vooral heel mooi aan vind is het gevoel van een soort stuwende dynamiek die er continu inzit en die de muziek steeds op vloeiende wijze naar voren stuwt. De spelers en de instrumentatie haken ook erg goed op elkaar in, en het "a love supreme, a love supreme" chorus is de kers op de taart. Het is stiekem ook best wel catchy, maar tegelijkertijd hangt er wel gravitas over deze plaat. Als je één jazzalbum zou moeten luisteren is het dit album.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanye West -- MDMDBDBTBFB 7 Zoals met alle hiphopalbums heb ik dit de eerste weken nadat ik het had gedownload stuk gedraaid. Daarna ben ik er eigenlijk nooit meer naar teruggekeerd. Dit is denk ik het beste Kanye album, in ieder geval het meest ambitieuze. Kanye West is niet de beste rapper, maar zijn megalomane persoonlijkheid komt op dit album wel goed naar voren, niet in de laatste plaats vanwege de beats. De meeste nummers op dit album hebben goede ideeën die overwegend ook goed uitgevoerd worden (de opening met dat stukje Nicki Minaj dat dan overgaat in dat refrein), maar sommige nummers duren gewoon te lang (dat Chris Rock stukje in Blame Game is na één keer eigenlijk niet leuk meer), All Of The Lights is een kutnummer, en sommige gastrappers zijn niet zo goed (Cyhi The Prince op So Appalled, en waarom heeft RZA op datzelfde nummer geen volwaardig Guest Verse?). Over het algemeen is het echter een prima album. De reden waarom ik het een 7 geef is deels omdat het voor mij uiteindelijk niet zo'n lange houdbaarheidsdatum had en omdat het in eerste instantie ook niet voldeed aan mijn verwachtingen en ik die lichte teleurstelling uiteindelijk nooit echt ervan heb los kunnen maken. En uiteindelijk draait dit topic toch om mijn mening, dus ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Radiohead - Kid A Na het geweldige album OK Computer had Radiohead zichzelf de moeilijke taak opgelegd om deze kwaliteit te behouden. Helaas is Radiohead hierin niet geslaagd, dat betekent niet dat dit album slecht is. Het is een erg goede mix tussen rock en electronische muziek geworden. Door de synthesizers en het vele overdubben is er een erg atmosferisch sfeertje door het hele album ontstaan. De rock invloeden zijn nog te merken in de ritme sectie van het album, het slagwerk en de bas. Thom Yorke’s stem is nog steeds hoog en enigszins ijl, maar het past nog steeds bij de muziek. Misschien komt dit een beetje negatief over, maar dat is niet mijn bedoeling. Het is een enorm goed album, helaas niet zo goed als OK Computer. 8,5 ps Illmatic en The Complete Guide To Insufficiency komen later vandaag nog
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nas – Illmatic Ik ben geen hiphop kenner, maar af en toe luister ik er wel eens naar. Zodoende heb ik ook wel eens naar Illmatic geluisterd. Over het algemeen wordt dit album beschouwd als een van de mijlpalen van hiphop en naar mijn inziens klopt dat helemaal. Verreweg de beste nummers op het album zijn die waar Nas zelf rapt. Zijn gebruik van ritme en timing zijn behoorlijk creatief, zijn teksten zelf hebben meer inhoud dan Bitches ’n Hos’s. Hij gebruikt ook een redelijk extensief vocabulaire en is in tegenstelling tot sommige rappers (Snoop Dogg bijvoorbeeld) duidelijk verstaanbaar en correct in zijn uitspraak. Tot slot hij is ook nog eens niet iemand die het leven in de ‘hood’ glorieert. Hij geeft gewoon weer wat zijn ervaringen zijn, in dat opzicht is hij net als Immortal Technique. 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

David Thomas Broughton - The Complete Guide To Insufficiency Ik had voordat ik naar dit album luisterde nooit van David Thomas Broughton (DTG) gehoord. Het eerste wat me opviel tijdens het luisteren is zijn stem. Zijn stem klinkt anders dan die van de meeste folk zangers. Het is een stem waar je erg aan moet wennen, maar tegen de tijd dat ik het laatste nummer luisterde was ik er al aan gewend, dus het is niet bijster moeilijk om eraan te wennen. Zijn teksten zijn redelijk maatschappelijk bewust en hij geeft zijn mening over wat er zoal gebeurt in de wereld. Wat wel erg opvallend is aan deze plaat is zijn gebruik van dubs en meerdere opnames. Hij speelt het gros van het album helemaal zelf door gebruik van loops en dergelijke. Dit gebeurt naar mijn mening niet zo vaak in dit genre en is daarom wel leuk vernieuwend. Wat ik minder vind is het gebrek aan spanning. Ik luister vooral veel naar metal, dus ik ben waarschijnlijk niet de beste gast om hierop commentaar te leveren, maar ik heb het gevoel dat het album nergens toe leidt. Er is geen schwung als het ware. Waarschijnlijk kunnen mensen die veel vaker naar dit soort muziek luisteren meer met dit album, daar zij gewend zijn aan deze stijl. Conclusie: leuk voor mensen die van folk en singer-songwriter muziek houden, saai voor mensen die dat niet doen 6,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Justice - † **7,0/10** Één van m'n favoriete house albums, een behoorlijk succesvolle combinatie van disco (boogieboogie bas, snelle viool synths), house a la Daft Punk en clichés van de moderne elektronische muziek ('vette' beats, spastische noise geluiden en soms zelfs teksten over bezopen worden). Best leuk allemaal, maar wel een beetje repetitief als een album, tegen de tijd dat je bij het einde van het album bent heb je het wel zo'n beetje gezien. Sure, het is bedoelt voor die party's maar als je het in dit topic zet wordt het door mij op de zelfde behandelt. Conclusie: het is wel allemaal goed, strak, en zelfs redelijk gedetaileerd geproduceerd, maar muziek zoals dit kan ik nooit 100% serieus nemen. Wel 70%.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...