Ga naar inhoud

De PU muziek top [II]‏


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 294
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dat klopt, deze formulze zorgt ervoor dat het hoogste cijfer die je kan krijgen G is, hoe meer recencies er zijn hoe beter het cijfer. dit was de enige mogelijke manier om er voor te zorgen dat het cijfer niet hoger kwam dan een 10. nu de uitleg wat de formule precies doet. als je de formule X^2/(natuurlijk getal 2.718 ....... ook wel afgekort e)^x hebt. en je x is klijn dan overwint de X^2 therm waardoor er een getal komt tussen de 0.5 en de 0.05. als x een heel groot getal is overwint de Exp(x) therm , 1/(heel groot getal) is heel erg klijn. waardoor het limiet x--> oneindig 0 word. verder is er 0.95 + (1- formule)0.05, dus als x heel groot word in de formule, komt er 0.95+(1-0)0.05=1 uit, als x klijn is komt er 0.95(1-0.5)0.05=0.975 uit. dit zorgt ervoor dat je nieuwe gemiddelde altijd lager zit dan het originele gemiddelde, maar als je meer recensies hebt dat je nieuwe gemiddelde steeds hoger word, zonder dat je boven het maximale cijfer uitkomt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar op zich zou het geen ramp zijn als het eindcijfer hoger uitkwam dan een 10. Uiteindelijk zijn de cijfers om de albums met elkaar te vergelijken, wat ook gaat als de cijfers hoger zijn dan een 10. Bovendien betwijfel ik dat er een album met de originele formule hoger zou kunnen scoren dan een 10. Ik denk toch dat ik de oude behoud, maar toch bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je formule best gebruiken, maar ik krijg het niet helemaal aan de praat, het lijkt wel of altijd als ik een positief getal invult als a, dat g en e hetzelfde zijn. Als ik a x maak en g y, en er een grafiek van maak, krijg ik een soort halve parabool die aan de rechterkant van de y-as gewoon vlak is. Zo ziet 'ie er ongeveer uit: ... **/`````** . **/** **|**
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...