Ga naar inhoud

De PU muziek top [II]‏


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 294
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Venetian Snares - Rossz csillag alatt született De eerste keer dat ik 'm luisterde wist ik niet echt wat ik ervan moest denken. Ik wilde het wel een tweede kans geven, maar dat ging met moeite. Nu zit ik op de helft van m'n tweede keer beluisteren en ik moet zeggen dat het mij nu wel een stuk meer bevalt. Ik ga nog geen cijfer geven, ik probeer hem morgen nog een keer goed te beluisteren voor een definitief oordeel. Wel kan ik concluderen dat dit niet het meest toegangbare is voor iemand als ik die een leek is in zowel klassiek en D&B.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fennesz - Venice: Ik heb het album nu 3 en een half (hij staat nog aan ;)) keer geluisterd. Ik moest gelijk denken aan HL1 toen ik dit album de eerste keer beluisterde. De gebruikte tonen en geluiden komen daar namelijk heel erg mee overeen. Ik kan erg goed begrijpen waarom dit album is ingezonden, maar het is het nét niet. Ik kan niet helemaal zeggen waarom, maar dit album trekt me niet helemaal. Het is niet echt iets waar ik met alle aandacht veel naar zou luisteren, maar wat ik vooral op de achtergrond zou verwachten van een ouderwetse horrorfilm. Daar zou het echt erg goed iets aan kunnen toevoegen. Ik geef dit album daarom een 7.4, omdat het net geen 7.5 is. Snow Patrol - Up to now Ik vond dit een erg goed album, ook de nummers die wat aparter waren (denk aan PPP en Batten Down The Hatch) waren erg goed. Heel veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Het is alleen een beetje 'meer van hetzelfde' als je het vergelijkt met al die andere populaire albums van tegenwoordig. Super muziek voor een radiozender als 3FM dus, maar niet bijzonder. Hoe dan ook geef ik dit album een 8.2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik snap ook ei-gen-lijk niet zo goed waarom Venice is ingezonden. Ik vind hem heel goed en dat nummer met David Sylvian is echt heel fijn maar zowel Endless Summer als Black Sea zijn eigenlijk beter. Omdat ik hem dus beter vind dan Endless Summer en Black Sea stiekem al heel erg lang op de "moet ik nog luisteren" lijst staat. Endless Summer springt wat te veel alle kanten op en heeft daarnaast een nummer als Before I Leave erop staan waar ik in ieder geval vrij weinig mee kan. Venice heeft wat meer lijn en heeft wat mij betreft meer uitschieters erop staan (Rivers of Sand, Circassion, Transit en Laguna). Maar goed, ik ga mijn eigen albums niet recenseren. De recensie van "dat ene venetians snare album" komt er vandaag aan iig.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Venetian Snares - (Luuk) Rossz csillag alatt született Ja, dat ene Venetian Snares album dus. Ik heb hem al wat langer op mijn computer staan, in een ver verleden een paar keer geluisterd en toen weer aan de kant gelegd. Nu ik hem een paar keer heb beluisterd voor dit prachtige topic weet ik denk ik waarom hij me indertijd niet is bijgebleven. Laat ik vooropstellen dat het idee origineel en leuk is, chaotische drum & bass beats (breakcore, breakbeat, wat dan ook, die hele engelse genrechaos laat ik even links liggen) met klassieke samples. Ik kan dan ook niet zo één twee drie een album bedenken wat hier op lijkt, het dichtst bij komt denk ik World's End Girlfriend - Seven Idiots en alleen omdat ik daar precies hetzelfde probleem mee heb als met dit album. Ik vind het allemaal weinig functioneel namelijk. Op zich best leuk, al die chaos, voor 10 minuten dus. Daarna heb ik het wel gezien en beginnen al die door elkaar gehaalde samples met wat generieke ritmes verplicht aan te voelen. Alsof meneer Venetian Snares een quotum bijhoudt wat betreft het aantal chaotisch aanvoelende stukken per 5 minuten. Daarnaast luister ik graag klassieke muziek, ik houdt van de opbouw van klassieke muziek. En dat mis ik hier, nummers worden niet uitgebouwd. De ene klassieke sample wordt opgevolgd door de volgende, zonder dat er echt een climax of einddoel bereikt wordt. Er zijn natuurlijk uitzonderingen op deze regel, bijvoorbeeld Öngylikos Vasárnap. Wat er wat mij betreft sowieso tussenuit springt, omdat er voor de afwisseling een boeiende opbouw in zit en er coherentie binnen het nummer zelf is. Begrijp mij niet verkeerd, het is allemaal best aan te horen, maar het verbaast nergens echt. Leuk om een paar keer te luisteren, maar een van de beste albums ooit gemaakt? No fucking way. 6/10

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

@OMGWTFBBQ, zou je iedere keer als ik weer de nieuwe albums in het topic post het topic een update willen geven? En graag de albums van de keer daar voor nog 14 dagen extra laten staan voor de zekerheid. Er staan dus altijd albums van 2 keren, en telkens als ik nieuwe post schuiven de oudste uit de hoofdpost. Ik hoop dat je het kunt volgen, het is fucking lastig om uit te leggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kyuss - ...and the circus leaves town. Een Amerikaanse rock/stoner band. Waarom ik deze instuur? Het is simpelweg een goede mix tussen goede rock en mellow-heid. Voor een lange tijd heb ik gedacht dat deze band uit Scandinavië kwam, Deens, Fins etc. maar tot ik op een dag mij de tieves verveelde en op wikipedia aan het grinden was. Het veraste mij omdat Amerikaanse bands over het algemeen mainstream rock maken. Ik noem een Foo Figthers, Queens of the Stone Age. (niks mis mee hoor, luister het dagelijks maar ik wilde wat anders.) Ook hebben veel rock bands van die tragische kut lyrics ala Coldplay waar ik echt spetterpoep van krijg. Deze band weet de juiste balans te vinden tussen verschillende nummers door. Het is niet nummer 1 bum dum tats en nummer 2 bum dum tats, zoals vele bands kennende. Deze band heeft identiteit alleen is hij niet bekend onder het grote publiek. Zonde, want het is één van mijn favoriete bands. Het heeft zware, richting de heavy metal, nummers, en een aantal 'rustigere' nummers. Ik heb hier een YouTube linkje naar het volledige album, beluister het stem mee en laat weten of je het kut vindt. Geen schande, ieder zijn smaak. http://www.youtube.com/watch?v=qKfR4Zn8HAE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...