Ga naar inhoud

De PU muziek top [II]‏


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 294
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, je ook een schilderij online bekijken, maar dan heeft het ook niet de volledige impact. Bovendien staat zeker alleen de cover in de download en niet de binnenkant, disc, etc. En je kent misschien ook wel die verhalen van mensen die de loterij winnen en dan nergens meer excited van worden, als je alles kan downloaden is dat soort van hetzelfde verhaal. Bij het lenen gaat er bovendien geld naar het record label.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neurosis - The Eye of Every Storm. Toen ik dit album voor de eerste keer opzette vond ik er niet veel aan, ik vond het veel te zacht en rustig. Op dat moment moest ik gaan werken voor mijn studie, waardoor ik niet mijn volle concentratie gaf aan de muziek. Dat heeft mijn oordeel verandert, deze muziek geeft een sfeer af. Deze sfeer moet je voelen niet horen, je hoort hier een daar een raar geluidje erdoor heen. Als je dan weer je aandacht volledig aan de muziek, geeft dan denk je: oh wat leuk. Het album is perfect gebalanceerd tussen grunge gitaar riffen en rustige rustige stukken waar je het gedrum zachtjes erdoor heen hoort. De sfeer die word afgegeven is vooral donker en grimmig, het laat me denken aan een kerkhof. Dit komt vooral door de zanger die een zware, grouwige, zelfs beetje angstige stem heeft, alsof hij zijn hele leven heeft gerookt. Het is niet zo dat ik deze stem slecht vind. Echter, ik vind deze stem er prachtig erbij passen, zijn stem is wat dit album zijn emotie geeft. verder is dit album behoorlijk experimenteel, je hoort dat de artiest iets nieuws probeert. Ik kan alleen niet zo heel diep op ingaan want dan moet je de artiest kennen en weten wat voor klanken bij hem passen. Het is echter wel te horen dat het experimenteel is, want er zijn geluiden ertussen die ik herken als abstract en meestal gebruikt worden bij de progressieve/experimentele stijlen in metal. Conclusie: ik vind dit een behoorlijk goed album die een eigen emotie afgeeft als je hem beluistert. Daarom geef ik dit album een 7.5 tot 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neurosis - The Eye of Every Storm : Totaal verrassend, deze vorm van muziek. Het valt onder metal, maar blinkt feitelijk uit door meer een sterke sfeer te kunnen creëren dan pure "nummers". Ik heb ook een aantal andere albums van Neurosis beluisterd en deze is inderdaad veruit de meest experimentele. En ook de rustigste, vind ik dan. Kelly's stem klinkt heel gritty en ruw, zonder feitelijk aan een bepaalde vorm van schoonheid in te boeten. Ik heb voor een metal-album nog nooit zo'n sterke sfeer en gevoel meegemaakt. Ook zijn er sterke riffs, maar te weinig naar mijn goesting. Wel is het enorm moeilijke muziek. En dan bedoel ik niet technisch, maar voor de gemiddelde metalbeluisteraar (waaronder ik ook deels val). Zeker de eerste keer had ik vaak de neiging te reageren met "Dafuq is this?". Maar het krijgt wel degelijk een emotionele meerwaarde. Overall mixed feelings. Het heeft zeker potentie, is buitengewoon interessant en verdient respect aangezien het de "regels" van metal aan zijn laars lapt. Maar anderzijds heb ik last om er echt geconcentreerd naar te kunnen luisteren. Ook zie ik persoonlijk niet altijd eel orde erin. Zelfs voor bedoelde chaos vind ik het nogal "toevallig" aanvoelen. 7,8 / 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fennesz - Venice **8,5/10** Aan het begin wist dit album me niet echt te boeien, het klonk nogal 1 dimentionaal en de nummers hebben kwa structuur redelijk wat met elkaar gemeen. Ik heb het album nu een stuk of 7 keer beluisterd, en ik begin toch wel van dit album te houden. Er zijn geen slechte nummers, maar ook weer niet ongeloofelijk veel extreem goede ("Château Rouge", "Transit"). Ik blijf bij m'n punt dat sommige tracks een beetje één dimentionaal zijn (Rivers of Sand, Circassian). Het album vloeit op sommige momenten best mooi over à la Boards of Canada, en het mixen van melodie en gruis is goed gedaan; na een paar keer luisteren weet je precies hoe het zal verlopen, in de goede zin van het woord. Conclusie: Een Ambient/Drone album met hoge standaarden, helaas worden die standaarden nauwelijks overtroffen. De enige echte climax is "Transit". PS: ik verlaag m'n "Rossz csillag alatt született"-cijfer van een 8 naar een 7,5, ik schreef de review in de piek van m'n relatie met dat album.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snow Patrol's "Up to now" is een compilatie-album :O... Toen ik aan de inzender vroeg of 'ie wat A albums kon verwijderen zei hij sowieso al dat deze wel weg kon. Van wat ik er van gehoord had was ook niet bepaald indrukwekkend... zeker niet vergeleken met de andere inzendingen hier. Zullen we deze er maar uitgooien dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...