Ga naar inhoud

Microsoft raadt Xbox 360 aan voor mensen zonder internet


KingElvis

Aanbevolen berichten

  • Reacties 447
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@niks1991911 Op die manier is het family plan niet hetzelfde. Zoals jij het beschrijft is het niet anders dat je fysieke game uitlenen. Het voordeel van het family plan was dat je uit kon lenen aan maximaal 10 mensen terwijl je de game ook gewoon nog in eigen bezit had en kon spelen. Over je tweede reactie, die waar je mij een volledige idioot noemt, moet je even verder denken Ik gebruik even fictieve bedragen. Je koopt een game nieuw voor 50 euro, daarvan gaat 25 euro naar de developer (let op, fictieve bedragen) en 25 naar game mania. Jij hebt de game uitgespeeld en verkoopt hem na een tijdje terug aan game mania en die geeft je er 10 euro voor. Game mania verkoopt de game dan weer voor 25 euro en maakt wederom winst. De developer verdient er dit keer niet aan. Als je nou de xbox one als verhandel platform neemt en jij krijgt nog steeds 10 euro of meer voor je verkochte game terug veranderd er daar niets. Als iemand dan een tweede hands game voor 25 euro koopt is ook hij niet meer kwijt. Het verschil is dat er nu ook een deel van dat bedrag naar de developers gaat en niet naar game mania. Een tweede hands game via de xbox verkopen had niet meer geld gekost, maar het geld had anders verdeelt geworden. Daardoor kunnen games goedkoper worden en steam is daar een goed voorbeeld van. @neonistje, Ik ben al gestopt met te reageren op klaasjan007, maar toch bedankt voor de tip
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich heb je deels gelijk. Maar als je game via de drm methode had verkocht heeft game mania geen verlies. Ze hebben ook geen inkomsten van de game want deze wordt direct verhandeld. Vergeet ook niet dat een winkel als game mania voor het grotendeel draait op de 2e hands markt. Er gaat dus heel veel geld in om en daarvan komt niets bij de developers. Dan nog een voordeel voor de gamers als je game direct kan verhandelen. De game mania moet inderdaad ook de bedrijfskosten betalen vanuit de winst op games. Doordat er bij direct verhandelen weinig bijkomende kosten zijn, zou de verkoper meer kunnen krijgen voor een game en de koper goedkoper uit kunnen zijn. Met digitale versies van games kun je nu helemaal niets en dus is er van volledig vrije handel ook nu geen sprake. Jij vindt drm niets, ik zie er juist voordeel in. Ik denk ook dat je in de nabije toekomst ook de playstation dit soort toepassingen gaat krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Vergeet ook niet dat een winkel als game mania voor het grotendeel draait op de 2e hands markt. dit is precies de reden waarom die DRM die ze hadden slecht is. als ze opeens geld aan microsoft moeten betalen, dan is er geen game mania meer. ik heb nooit gezegd dat ik tegen was als er een prive markt plaats zou zijn op de xbox store. dat is juist voor de vrije handel. en zorgt ervoor dat game mania moet innoveren om bij te blijven. en dus beter voor ons. waar ik tegen ben, is dat microsoft geld vraagt. waar hij geen recht op heeft. zie het voor je als een dief die op je afkomt met een geladen pistool. hij vraagt heel aardig en lief met het pistool op je kop gericht of je al je geld wilt afstaan. als je geld hebt dan moet je je geld afgeven of je hebt geen geld bij je, en kan die dief niks stelen. presies wat microsoft doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook niet helemaal met je eens. Heel veel games worden al snel, soms al na een paar dagen, terug verkocht. Deze game wordt dan door een game mania weer verkocht en beïnvloed wel degelijk het aantal nieuw verkochte exemplaren en dus inkomsten voor de developers. Ik koop ook veel bij de game mania, maar innoveren is voor een retailer in die branch erg lastig. Game mania kan geen digitale verkoop dienst opzetten en als ze dat wel zouden kunnen is de enige oplossing om drm te gebruiken. Ik zeg ook niet dat de manier van toepassen van drm en de 24 uurs check niet voor verbetering vatbaar waren, maar je moet ergens beginnen. ik verkoop nooit games. Maar als ik even kijk naar het aantal games dat ik voor de pc in steam en origin heb staan en waar ik nu helemaal niets kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk het eens met auto's: Er worden ontzettend veel 2e hands auto's verkocht en dat is ook zo'n beetje waar een autodealer op draait. De markt van 2e hands auto's is zelfs nog veeeeeel groter dan die 2e hands games. Van het geld dat de dealer vangt voor de verkoop van de 2e hands auto's gaat er ook helemaal niks naar de fabriek. Als een automerk opeens geld zou vragen voor de verkoop van 2e hands auto's klappen de inkomsten van die autodealers in elkaar. Als dat gebeurd verdwijnen er steeds meer autodealers en wordt er dus minder reclame gemaakt voor nieuwe auto's omdat de showrooms verdwijnen en worden er om dezelfde reden ook minder nieuwe auto's verkocht. Dat is natuurlijk absoluut niet gunstig voor het automerk en dat is dus ook de reden dat ze er geen geld voor vragen. Dit kan dus ook gebeuren in het geval van games ..
Link naar reactie
Delen op andere sites

@OMGWTFBBQ Er is al eerder een vergelijk gemaakt met tv's, maar ook die vergelijking gaat net als met auto's niet op. Als je een game pas na een jaar zou verkopen en er in het eerste jaar dus alleen maar nieuwe exemplaren verkocht zouden worden, dat ook developers niet klagen. Er is gewoon een groot deel games dat al vrij snel na release het 2e hands circuit in belandt en dat heeft invloed op het aantal nieuw verkochte games. Met auto's en tv's is dit niet zo en ook het product is anders. Een auto of tv verkoop je pas als je een nieuwe wilt kopen, niet omdat je deze na een week al "uitgespeeld" hebt :) Tv's kun je, net als games, bij veel winkels kopen. Nieuwe auto's eigenlijk alleen bij de merkdealer. Dat zou een beetje zijn dat je EA games dus alleen in een EA winkel kan kopen. Ik snap ook dat het een negatieve invloed kan hebben op retailers. Alhoewel met de komst van Steam er ook geen retailers om zijn gevallen. Aangezien ketens als game mania het grootste deel van de omzet halen uit 2e hands games, denk ik ook dat het lastig zal worden om te blijven bestaan tenzij ze volledig etailer worden. Ik vindt het rondlopen in de game mania opzoek naar games ook wel leuk om te doen, maar ik wil ook andere manieren om aan mijn games te komen. En vergeet niet dat met de invoering van drm mensen ook hun digitale versies konden verkopen, iets dat nu niet kan. Ik zeg trouwens niet (nogmaals) dat de invoering zoals Microsoft dat voor ogen had geen minpunten had. Ik ben alleen nog steeds van mening, dat met wat aanpassingen, het heel wat meer mogelijkheden kan brengen op game gebied. En dat gaat verder dan alleen de handel in 2e hands games.
Link naar reactie
Delen op andere sites

digitale games verkopen zou nog steeds mogelijk moeten zijn. het word wel een stuk moeilijker zonder DRM, maar stel eens voor. als je je digitale game wilt verkopen moet je via de xbox naar een speciale marktplaats. daar word het spel van je account afgeschreven (waardoor je hem niet meer kan hebben) en je zet hem te koop. tahaah. geen moeilijk DRM gezijk. geen problemen met microsoft die een geldwolf probeert te zijn. en jij heiligt drm omdat het een mogelijkheid bied die ook zonder mogelijk is. hoe bedoel je niet zwart wit, je neemt direct alles aan wat micosoft zecht zonder erbij verder na te denken om te zien dat er ook andere mogelijkheden zijn. ik heb al meerder mogelijkheden gegeven hoe het anders kan. en meerdere keren uitgelegd dat de markt kapot gaat als microsoft opeens geld zou vragen. ik denk dat als dat DRM gebeuren door was gegaan. geen enkele game zaak waar je games kon verkopen xbox one spellen zou verkopen. je vergeet het is een vije markt
Link naar reactie
Delen op andere sites

@niks: Ik ga niet eens beginnen aan het verbeteren van je grammatica xD! @Ref: Steam heeft wel degelijk invloed gehad op retailers. Kijk bijvoorbeeld naar Free Record Shop. Die zijn nu failliet omdat ze niet op konden tegen de aanbiedingen van steam en andere online verkoop diensten als itunes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@niks1991911, Dat wat jij beschrijft, het inloggen digitale marktplaats etc, is volledig drm :) Niet lullig bedoelt, maar veel mensen zien drm als iets engs zonder dat ze precies weten wat het is. @OMGWTFBBQ, Free record shop is niet failliet door de komst van steam, maar door het uitblijven van innovatie. Bij Free record shop kon je alleen in de winkel kopen, er was geen webwinkel en elke vorm van vernieuwing bleef uit. Free record shop is failliet gegaan door achterhaalde bedrijfsvoering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dat wat jij beschrijft, het inloggen digitale marktplaats etc, is volledig drm :) Niet lullig bedoelt, maar veel mensen zien drm als iets engs zonder dat ze precies weten wat het is. whut? DRM is digital rights management. in andere woorden jij moet altijd online zijn om het spel te kunnen spelen. ff inloggen om nieuwe dingen te downloaden of een online game te spelen doe je al als je op xbox live komt. xbox live is geen DRM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Drm is inderdaad. Digital rights management. Alleen is dat iets waar je perse altijd Online voor moet zijn. Het eigendom zal af en toe gecontroleerd moeten worden. Het inloggen op een digitale marktplaats is dus ook drm. wel eens een orginele blu-ray proberen af te spelen op een PC met een monitor analoog (d-sub) aangesloten? Dat lukt niet omdat dat beveligd is tegen het maken van copieen. Ook dit is drm. drm is niets anders dan digitale controlle van eigendom. Drm is niet het altijd Online zijn. In het geval van Microsoft was de check eenmaal per 24 uur. En bij de Xbox One was drm niet alleen ivm de 2e hands games. Ik kan dus nogmaals zeggen dat ik meer voordelen dan nadelen zag aan de mogelijkheden die Microsoft wilde invoeren. Er hadden wat aanpassingen mogen/kunnen voor als je bijvoorbeeld tijdelijk geen internet zou hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...