Ga naar inhoud

Microsoft raadt Xbox 360 aan voor mensen zonder internet


KingElvis

Aanbevolen berichten

  • Reacties 447
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kijk hier is mijn mening die ik had doen die DRM nog actief was en dus ook de feiten toen. Ik heb het internet genoeg liggen afzoeken toen tervergeefs blijkt nu maar toch. Dus ik had er niks op tegen dat ze de 2de hands markt willen aanpakken ik ben namelijk al een paar IP's verloren die ik te gek vond door studio's die de deuren moesten sluiten. Dat ze dit deden met een 24 uren check maakte mij dus ook niks uit. Ik denk ook niet dat jij persoonlijk happy word als Naughty dog de deuren moest sluiten. En ik denk dat je ook niet zou lachen als je loon verliest lijd door zulke zaken of erger je job verliest in deze tijd. Daar word dan ook het meeste over gejankt DRM blablabla De game is niet je eigendom Blablabla dit terwijl je hem wel kon doorverkopen en zelfs uitlenen. Moeilijker maar het ging. Bij Steam hoor je nu ook niemand klagen is dit is toch wel een hele dikke service die ze geven. Waar je je games niet kan uitlenen en doorverkopen btw. En het ging toch die richting uit als ze de nodige aanpassingen in verloop van tijd deden. Dan kinect daar worden wel toffe dingen mee gedaan qua menu navigatie en je bent niet verplicht om je games ermee te spelen. Het zit er wel verplicht bij(nadeel 1 voor mij dan) De familypack was voordelig zoals ik al zei MS liet het toe om met die pack je gold abo te sharen wat dus heel goedkoop uitkwam. Hoe het met de games delen zat was nog niks duidelijk overgezegd. Het hele cloud gebeuren dan. Dit was onduidelijk en dat zullen we deze generatie ook niet weten wat het duidelijk inhield. Hopelijk blijft het idee van die driveavatars wel. Dus zeggen dat die DRM(digital rights management) er was om je te naaien klopt gewoon niet. Hoe ga je mensen online krijgen voor die check juist door een lichte straf uit tevoeren. Deze stelde ook niet veel voor in landen met internet je moest gewoon ff inloggen wat met de current gen al gewoon standaard is in europa. Landen met geen internet ok. Maar als je dan zo arm bent wat ga je dan doen met zo een dure console. Je kan dan wel gaan zeggen en de rijke dan?Die hebben middelen zat om toch internet in dat bepaald land te krijgen. Dus lag ik er waker van? Ontken ik feiten? Nee ik lig er gewoon niet waker van omdat niet zo een groot drama is zoals de meeste denken Hier in europa is internet bijna standaard dus waarom dat geklaag van die DRM. Het enige wat me wel zorgen baarde was juist de mensen die drama hierond maakte waardoor de verkoop de diepte in dreigde te vallen. Met alle gevolgen nadien. Anyway dinnertime!
Link naar reactie
Delen op andere sites

>namelijk al een paar IP's verloren die ik te gek vond door studio's die de deuren moesten sluiten. als het IP goed zou zijn, zou het doorverkocht worden. kijk maar naar wat THQ heeft gedaan. geen geldige reden dus Bij Steam hoor je nu ook niemand klagen is dit is toch wel een hele dikke service die ze geven. supergrote kortingen die je elders niet kan zien. en je kan bij steam offline. en daarbij je koopt iets op steam, je koopt niet een pc waarbij je alleen games kan spelen van steam. als je de DRM erop niet leuk vind kan je altijd nog een cd in huis halen ten derde, DRM is heel kut. kijk maar wat er met ubisoft is gebeurd toen ze DRM op de pc probeerden te zetten. ze verkochten niks. goh. dus wat jij het ergste vind, nog meer studio's dicht, zal vaker voorkomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je niet op de mensen die tegen de Xbox One policy waren gaan haten. Je moet Microsoft boos aankijken want als ze het kunnen waarom zouden ze het nalaten. Dat kan toch een systemseller worden? Dat family sharing. Eigenlijk wou Microsoft dat hele family sharing nooit invoeren maar omdat er zoveel kritiek was op DRM verzonnen ze dat er maar bij zodat toch nog 2 procent tevreden was met DRM. Toen ze inzagen dat dat ook niet genoeg was hebben ze alles maar overboord gegooid inclusief Family sharing terwijl dat nog wel kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil Squall ook graag even quoten die dit fantastisch verwoorde. >Och och die arme game ontwikkelaars met hun miljoenen/miljarden. Ik schijt op het feit dat ze aan 2de hands willen verdienen. Als ze dmv het oude One beleid uiteindelijk de games goedkoper zouden kunnen maken, zoals jij zegt, door iets aan 2de hands te verdienen, zou dat een kleine prijsdaling teweeg brengen. De shit die ik bij gamemania koop is 30 euro of minder, ik ben dus via zulke winkels altijd veel goedkoper uit, wat ze ook verzinnen bij Microsoft. Ze moeten eens medelijden met mij hebben, arme jongen die ik ben, elke dag vroeg op om zijn centjes te verdienen. Alsof ze wakker om mij liggen 's nachts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@klaasjan007 Je kan het heel vaak blijven herhalen, maar je hebt het toch echt fout. De quote van squall klopt ook niet, want 2e hands games hadden niet duurder geworden. Het verschil was dat de marge niet naar de game mania had gegaan maar naar de developers. Het probleem is dat jij iets hoort of leest en dat volledig voor waar aan neemt en ook heilig overtuigd bent van je gelijk. Dus: - DRM is noodzakelijk om zaken als family sharing mogelijk te maken. - DRM is niet eng en ook geen naai-truuk van Microsoft - Dat studios hun deuren moesten sluiten had voorkomen kunnen worden door 2e hands games te reguleren en de inkomsten van 2e hands games terug te leggen bij de developers ipv in de zakken van de managers bij Game Mania.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ref leg dan even wat hoe het kan dat als ik nu een game in de PSN store koop ik op 5 ps3's van mijn vrienden kan inloggen, daar de game kan downloaden zodat zij hem ook kunnen spelen. TEGELIJK met mij. JIJ hebt het fout. Geef eens toe en stop met iets te verdedigen dat helemaal niet waar is. Als je dat blijft doen is het voor altijd een welles nietes en ben jij de idioot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@klaasjan007 Het delen dat jij beschrijft is helemaal niet gelijk aan wat het Family plan was geweest. Jij moet inloggen op de console zodat hun het kunnen spelen EN het werkt alleen met aankopen via PSN. Niet met games die je in de winkel hebt gekocht. Alleen via PSN is er namelijk te controlleren via de eigenaar is van die game en dat is volledig DRM. Dus doe niet zo idioot en stop met het vergelijken van dingen die niet hetzelfde zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@klaasjan007 Hoe wil je dat controlleren dan? Jij koopt een game fysiek in de winkel. Hoe koppel je daaraan 10 keer delen met mensen in je vriendenlijst? Hoe zorg je dat het delen ook direct stopt als jij de game verkoopt? Hoe controleer je dat er niet meer dan 10 keer gedeeld wordt en hoe zorg je dat je niet tegelijk kan spelen? Met een digitale download is het ook alleen mogelijk als je de game vanuit je eigen account zou activeren op de xbox van een ander. Maar dit laatste is ook gewoon DRM. Ik denk gewoon dat jij er verstandig aan doet eerst te begrijpen wat DRM precies is voordat je uitspraken doet die niet kloppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan nu nog steeds family plan laten plaatsvinden, je geeft zelf aan dat je het spel aan die familie member uitgeeft, waardoor het van jou HDD word gedisinstalleerd. die vriend van je krijgt dan een bericht online dat hij dit spel voor zo veel tijd kan spelen waarna het uit zichzelf desinstalleerd of dod dat hij het aangeeft dat het spel gedesinstalleerd kan worden. en dan krijg jij de rechten terug om het spel weer te spelen. en REF, wat voor een volledige idioot ben jij. > DRM is noodzakelijk om zaken als family sharing mogelijk te maken. - DRM is niet eng en ook geen naai-truuk van Microsoft - Dat studios hun deuren moesten sluiten had voorkomen kunnen worden door 2e hands games te reguleren en de inkomsten van 2e hands games terug te leggen bij de developers ipv in de zakken van de managers bij Game Mania. ik heb het spel gekocht, en ik heb dan de licentie van het spel gekocht. ik heb dan alle recht om alles met die licentie te doen. ook verkopen aan derden. als jij een 2de handse tv koopt dan betaal je toch ook niet 100 euro aan sony/samsung omdat die het als eerste gemaakt hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Klaas ik persoonlijk zou ook pissed zijn als al dat werk naar de klote gaat door geklaag en daarom volledig opnieuw kan gaan beginnen. Misschien bedenken ze zich nog. Ik zou het niet weten. Wat ik nog even over Angry Joe kwijt wil. Hij verkondigd zijn mening of te wel zijn brainstorming dus geen harde feiten. Ik kan ook mijn brainstorms op Youtube gaan posten maar wil dat dan zeggen dat dat 100% de waarheid is. Hoe het echt ineen zit gaan we toch niet weten bij beide partyen of we zouden voor ze moeten werken op hoog niveau ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niks maar dat is toch wat ik zei. Het is door de drama queens dat er niks verkocht wordt. Niet omdat een DRM niet kan werken Steam is ook 1 DRM systeem. Daarom zei ik ook naar het steam model toewerken. Steam was ook niet op dag 1 zo perfect als het nu is. Wat je daar over Ip's doorverkopen zegt is geen oplossing. Waar zit de Darksiders franchise nu juist bij een studio die tot op heden alleen maar Wii spelen maakte. Niet echt een opluchting als je het mij vraagt. Dan bestaat er ook nog de legacy of kain serie die bij square enix zit. Ligt daar ook maar weg te rotten en het laatste wat je er van hoort is dat het een Multiplayer only game word. Leuk hoor voor een game die altijd singleplayer was. Maarja deze is ook weer geschrapt. @Klaas zaken beter op orde hebben? Als je niet genoeg verkoopt dan verkoop je niet genoeg zo simpel is het. Wilt niet zeggen dat het dan een slechte game is. Ze verliezen een deel aan die 2de hands markt en dat is in deze crisis periode pijnlijk. Wat Squal gepost had ik al gezien en vond ik toen al onzin en hypocriet. onzin ; Uitgevers verdienen misschien nog wel genoeg. Maar er is wel een verschil tussen een uitgever en een ontwikkelaar. Waar denk je dat de ontslagen vallen als een game niet genoeg verkocht=er dus verlies word gemaakt. Daarbij hoe kan je nu weten of ze genoeg verdienen aan game? Weet jij wat het kost om een game te maken,in distributie te brengen,reclame,enz. Ik ook niet en hij waarschijnlijk ook niet want hij werkt niet als game ontwikkelaar/uitgever. Hypocriet ; Hij is altijd de eerste om te klagen dat er vernieuwening moet komen of nieuwe IP's Juist door de 2de hands markt word er niet zoveel van game A verkocht dan van game B(meestal de mainstream titels ;Bioschock,Skyrim enz.). Waardoor uitgevers en ontwikkelaars de dag van vandaag geen risico's nemen. Doen ze dat wel dan is dat met alle gevolgen en dat ligt er echt niet aan omdat ze hun zaken niet in orde hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Ref je kan er gewoon niet tegen dat ik gelijk heb. Neonistje heeft medelijden met die arme game developers. Och wat zijn ze zielig. Als je zo graag wil dat ze geld verdienen dan geef jij ze toch lekker al jouw geld? Misschien krijg je dan die "toffe" exclusives die je nu kwijt bent weer terug.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...