Ga naar inhoud

CdAB 146 [CXLVI] k ben Ashtar. Ik kom om bij je te zijn op dit moment, op deze momenten, deze speciale momenten die nu op je af komen, terwijl al het leven om je heen ontwaakt.


roastednerd

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, roastednerd zei:

Ze moeten het gewoon net als in Australië doen. Pakje kost daar $50. Houdt als snel veel mensen tegen. Zeker om ermee te beginnen.

Het enige wat je daarmee bereikt is dat je arme verslaafde mensen financieel vernielt. Sigaretten zijn zo verslavend, zo ongezond, en hebben zo weinig positieve kanten t.o.v. andere drugs, dat je mijn inziens op termijn moet kijken naar een algeheel verbod op sigaretten. Als mensen graag hun dagelijkse portie nicotine willen kunnen ze altijd overstappen op de gezondere (uiteraard niet gezond, maar toch) alternatieven die grote tabaksfabrikanten nu al aanbieden.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Doornroosje zei:

Mijn pa was ook fervent roker. Hij rookte zware Van Nelle tabak en liet mij vaak de shaggies draaien. Hoewel dat misschien heel raar of onverantwoord klinkt, heb ik leuke herinneringen eraan. 

 

wel slim van je opa dat hij het werk uitbesteedde aan goedkopere Indonesische werkkrachten 

iets met centrum en periferie zoals ik me bij aardrijkskunde nog kan herinneren

  • Like 2
  • Haha 1

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rookte sinds mn 17e tot mn 22e, niet bizar veel maar wel 2 à 3 pakjes per week. Soms meer soms minder. Na een aantal keren te zijn gestopt (hoogste aantal maanden was 6) in die tijd, ben ik toen in 2019 echt gestopt voor 2,5 jaar tot vorige zomer. Ik proefde een bloedsmaak in mijn mond na het roken en dat besef deed me wel even nadenken. Ik heb toen mijn pakje maar aan een andere rokende collega op werk gegeven. Vorige zomer vanwege de naderende festivals (die niet kwamen) toch weer gaan roken. Geen idee waarom, zo zinloos was het. Ik dacht ik heb 2,5 jaar ervaring met stoppen, ik kan wel weer stoppen. Maar ja toen echt ketting gerookt. Ik rookte de sigaretten achter elkaar op in sociale settings, en daarnaast vond ik op elk moment van de dag wel een moment om er weer eentje op te steken. Ik zat even boven het oude niveau van gebruik. Eind van de zomer was mijn deadline om te stoppen. Díe deadline niet gehaald, maar die van een halve week later weer wel. Iets met een lange wandeling en toen beseffen dat ik niet meer goed kon ademen. Tot ergens twee maanden later, weer gaan roken op stage, tot ergens februari dit jaar, weer gestopt (en gestopt met stage). Ik heb inmiddels wel weer gerookt als mensen aanboden, en een enkele keer op een feestje nog een sigaret gevraagd. Dus ja eigenlijk zit ik er nu ergens tussenin, al zou ik het gewoon helemaal links moeten laten liggen. Te duur (voor mijn lichaam).

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Het enige wat je daarmee bereikt is dat je arme verslaafde mensen financieel vernielt. Sigaretten zijn zo verslavend, zo ongezond, en hebben zo weinig positieve kanten t.o.v. andere drugs, dat je mijn inziens op termijn moet kijken naar een algeheel verbod op sigaretten. Als mensen graag hun dagelijkse portie nicotine willen kunnen ze altijd overstappen op de gezondere (uiteraard niet gezond, maar toch) alternatieven die grote tabaksfabrikanten nu al aanbieden.

In Nieuw-Zeeland gaan ze beginnen met roken verbieden door verkoop van sigaretten aan mensen geboren na een bepaald jaar niet meer toe te staan. Op die manier roken er steeds minder mensen totdat je een rookvrije generatie hebt. Best een goed idee.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, VerDikkieDik zei:

wel slim van je opa dat hij het werk uitbesteedde aan goedkopere Indonesische werkkrachten 

 

Waar is het Beste Quotes-topic?

  • Thanks 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Arendjan zei:

In Nieuw-Zeeland gaan ze beginnen met roken verbieden door verkoop van sigaretten aan mensen geboren na een bepaald jaar niet meer toe te staan. Op die manier roken er steeds minder mensen totdat je een rookvrije generatie hebt. Best een goed idee.

Daar ben ik ook wel fan van.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet zo'n heel groot voorstander van verbieden van drugs. Wellicht dat het op een eiland als Nieuw-Zeeland wel rendabel kan zijn om illegale import aan banden te leggen, maar hier in Nederland gaat dat never nooit niet lukken. Kost alleen maar gigantisch veel geld en zorgt voor enorm veel criminaliteit. (De grootste criminelen in Nederland zijn drugscriminelen). De age of crime in Amerika was ook niet voor niks na het verbieden van de softdrugs alcohol.

Veel beter is om mensen te helpen met hun verslaving (kosteloos) en men zoveel mogelijk voorlichten om niet te gebruiken. 

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast het stigma van verslaving en drugsgebruik als samenleving afhalen. Men komt alleen maar in een negatieve spiraal waardoor ze alleen maar meer gaan gebruiken. Dat verboden drugs 'duur' zijn maakt daarnaast hun problemen alleen maar groter waardoor men sneller weer extra drugs zou gaan gebruiken om de pijn te verzachten

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, VerDikkieDik zei:

aandachtshoertjuh

ik geef je aandacht, wat geef jij mij? ?

Dankbaarheid ?

  • Sad 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kendrick Lamar tickets geprobeerd te kopen. Ticketswap is een hoerensite, in 2017 heb ik naast het net gegrepen bij de DAMN-tour. Dus toen ik zojuist de wachtrij in ging hoopte ik op meer geluk. Toen ik eindelijk de rij door was waren er geen tickets meer. M'n maat heeft zitplaatsen kunnen fixen maar je wil natuurlijk staan bij zo'n concert. Ik hoop dat alle figuren die nu al op ticketswap hun tickets voor de hoofdprijs verkopen binnenkort een flinke lul in de bips krijgen.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-5-2022 om 12:28, DunneDraak zei:

Kost alleen maar gigantisch veel geld en zorgt voor enorm veel criminaliteit.

In het geval van MDMA etc. ben ik het met je eens. Wat mij betreft moeten we zsm softdrugs fatsoenlijk legaliseren en kijken welke "harddrugs" minder risico met zich meebrengen dan alcohol en deze ook legaliseren. Wat betreft sigaretten denk ik dat dat wel meevalt. Er zijn gewoon legale alternatieven in een situatie waarin sigaretten verboden zijn (vapen, e-sigaretten, nicotinepleisters e.d.). Daarnaast bieden de meeste drugs (alcohol, wiet, zwaarder spul) tenminste nog een ervaring, roken bied hoogstens een smaak, en ik ken een oneindige hoeveelheid rokers die sigaretten troep vinden en wensten dat ze er nooit aan begonnen waren. Ik ben persoonlijk nog nooit een gematigd drinker tegengekomen die bier troep vindt...

Op 18-5-2022 om 12:28, DunneDraak zei:

Veel beter is om mensen te helpen met hun verslaving (kosteloos) en men zoveel mogelijk voorlichten om niet te gebruiken. 

In het geval van sigaretten kan het wat mij betreft alledrie. Verbieden, helpen, en voorlichten.

Op 18-5-2022 om 12:44, DunneDraak zei:

Daarnaast het stigma van verslaving en drugsgebruik als samenleving afhalen. Men komt alleen maar in een negatieve spiraal waardoor ze alleen maar meer gaan gebruiken.

Cambridge zit vol met drugsverslaafde daklozen (veelal alcohol maar natuurlijk ook zwaarder spul). Ik heb nou niet het idee dat het stigma van verslaving hun grootste probleem is. Daarnaast valt het stigma op drugsgebruik reuze mee in Nederland toch? Alcohol is zo cool dat ze in Maastricht tijdens de intro-week een paar jaar een "cola is ook stoer" campagne hebben gevoerd (je hoeft geen communicatie-expert te zijn om te begrijpen hoe goed deze campagne die alle niet-alcohol drinkers er fijntjes op wijst dat ze sociaal buitengesloten worden gewerkt heeft). Wat betreft drugs hebben we regelmatig nummer 1 hits die drugs verheerlijken in Nederland.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Er zijn gewoon legale alternatieven in een situatie waarin sigaretten verboden zijn (vapen, e-sigaretten, nicotinepleisters e.d.)

Brengen vapen en e-sigaretten niet net zo goed gezondheidsrisico's met zich mee?  Wel in mindere mate, maar goed wat is dan het argument om niet ook e sigaretten te verbieden? Het RIVM geeft ook aan dat voor e-sigaretten de risico's alleen beperkt blijven bij incidenteel gebruik. Het blijft troep zoals je zelf beschrijft.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Daarnaast valt het stigma op drugsgebruik reuze mee in Nederland toch?

Wellicht onder jongeren. Maar heb het idee dat het onder groot deel van de ouderen  helemaal niet geaccepteerd is. (Vreemd genoeg waren hun pop en rock idolen fervent drugsgebruikers).

Maar goed positieve ontwikkeling al met al denk ik

  • Like 1

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DunneDraak zei:

wat is dan het argument om niet ook e sigaretten te verbieden?

Dat er wel meer zaken die gezondheidsrisico's met zich meebrengen en toch legaal zijn. Alcohol, fastfood, skydiven, etc. Er zijn in het leven zaken die erg plezierig zijn en niet zo gezond, dat is an sich geen probleem en daarin hoeft de overheid wat mij betreft niet in te grijpen.

Het grote probleem doet zich pas voor als mensen verslaafd zijn. Sigaretten zijn extreem verslavend en 95% van de sigaretten worden verkocht aan mensen die verslaafd zijn. Verslaafden raken hun keuzevrijheid kwijt, dus dan kom je op een punt waar je als overheid (wat mij betreft) in moet grijpen.

De reden dat ik een e-sigaret verbod niet zie zitten is juist vanwege een eerder argument dat je aanhaalde omtrent de illegale markt. We hebben nou eenmaal meer dan een miljoen mensen in Nederland die verslaafd zijn aan sigaretten. Daar moet je iets mee. E-sigaretten zijn véél minder schadelijk dan sigaretten (nog steeds troep inderdaad, maar dan nog), en een goed legaal alternatief op sigaretten zodat we niet eindigen met mannen in donkere kleding die je 's nachts op straat vragen of je geïnteresseerd bent in een slofje Marlboro.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Mexico had ik er bijna een genomen maar toen kwam ik een Tiktok-trickshotter met 1 miljoen subscribers tegen en had ik de kans om eindelijk bekend te worden dus toen ben ik de hele middag balletjes gaan gooien ipv dat ik mij heb laten onderkliederen (ik heb geen Tiktok overigens).

aangepast door Arendjan

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat zelf te denken aan de tekst ''weet je dat deze ballon geel is''. 

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Arendjan zei:

Ik wil dus een tattoo op mijn kuit maar ik heb geen idee wat. 

Een uitermate gedetailleerde kut. Of een kuit.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...