Ga naar inhoud

Algemene politieke discussie


k1ng

Aanbevolen berichten

Ja natuurlijk. Wij leven in een tijd waarin er steeds meer criminaliteit plaats vind. Hulpverleners worden in elkaar geslagen en eindexamens worden gestolen. Wat we kunnen doen is achter blijven in onze achterhaalde straffen. Of we kunnen de criminelen laten voelen dat wij het niet langer tolereren. Door zwaardere straffen te eisen weet iedereen dat wij het zat zijn. In het uiterste geval de doodstraf omdat dit burgers afschrikt. Maar de doodstraf kan alleen geëist worden bij pedo's,moordenaars en verkrachters(alles in die trant). Ten eerste als afstraffing. Ten tweede als afschrikmiddel. Ten derde omdat ze dan niet een plek in de gevangenis opnemen en de staat geld kosten. Ik hoop dat ik mijn punt heb duidelijk heb gemaakt. Sorry als het een beetje vaag is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar standpunten voor mijn nieuwe partij. 3:uit de eu dus ook geen geld meer naar Griekenland,Spanje enzovoorts. En ook geen handel met Duitsland. Non-standpunt dit, onhaalbaar en ontzettend slecht voor de economie. 7:studiefinanciering behouden. Stufi is voor losers. 8:geen bonussen meer voor hoge bedrijfsbobo's als er personeel ontslagen moet worden door bezuinigingen. Want de overheid bepaalt wat mensen mogen verdienen? Maak dan meteen een communistische heilstaat van Nederland. 10:verbod op productie en handel in hard en softdrugs. Dus ook alcohol neem ik aan? En die sigaretten die je in je vorige standpunt weer aan minderjarigen wilt geven. 11:goedkoper openbaar vervoer. Openbaar vervoer wordt al keihard gesubsidieerd. Eerder duurder maken zodat mensen een eerlijke afweging kunnen maken tussen OV en de auto. 12:invoeren van de dienstplicht. Lijkt mij zeer verstandig met al die vijanden die de NAVO in deze wereld heeft :'). Sowieso hebben de afgelopen 25 jaar geleerd dat het NAVO leger volstrekt incapabel en duidelijk onderbemand is...

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>10:verbod op productie en handel in hard en softdrugs. Hoe oud ben jij dat je denkt dat dit iets oplost? Ik zou met mijn wijsheid zeggen, legaliseren en productierichtlijnen invoeren. maak het controleerbaar. Vervolgens kun je op de productie belasting heffen, even als op het product zelf. Ga maar rekenen. 21% op een grammetje Orange haze van 9,50. En dan dat x500 per dag. En dat dan weer x 300 ofzo, ik weet niet hoeveel coffeeshops er zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik ben het met Avant eens wat punt 3 betreft. 70% van onze handel is met landen binnen de Unie, dus een nieuwe munteenheid zou die handel enorm beperken. Het alternatief is je munt vast te zetten tegen een andere munt (hebben we altijd met de gulden gedaan, eerst in Bretton-Woods, toen tegen de westduitse mark en daarna tegen de duitse mark), maar goed, dan heb je dus geen eigen monetair beleid en kun je net zo goed in de Eurozone blijven.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het anders vragen: kun je het ook goed onderbouwen? Ik ken de cijfers niet dus over toenemende criminaliteit kan ik geen oordeel vellen. Hoe jij het verwoordt klinkt het echter als niet veel meer dan een kreet uit het PVV-verkiezingsprogramma in plaats van een echt gegeven. Grappig ook dat je een betoog voor de doodstraf begint met een verwijzing naar examenfraude, alsof dat hier echt relevant is. Ik denk dat zwaardere straffen over het algemeen weinig hout snijden. Ik denk in ieder geval niet dat je er een duidelijk signaal mee afgeeft tegen potentiële crimineeltjes. De doodstraf schrikt burgers niet af, en kost bovendien uiteindelijk meer. Daarbij kun je je afvragen of vergelding als zodanig wel een plek in ons rechtssysteem zou moeten hebben, en of de doodstraf niet een barbaarse en achterhaalde straf bij uitstek is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Misschien een domme vraag, maar Tegen welke munt zouden we onze nieuwe gulden dan vast zetten? De Zwitserse franc staat vast tegen de Euro sinds het ding in 2011 zwaar in waarde steeg :') De Zweedse kroon staat ook vast tegen de Euro (hoewel deze een beetje in waarde kan stijgen en dalen, technisch verhaal). In principe wil je door je munt vast te zetten je wisselkoersrisico (dat is dat de inkomsten van buitenlandse investeringen onzeker worden omdat deze niet alleen afhankelijk zijn van de prestaties van het bedrijf maar ook door het veranderen van de wisselkoers tussen de binnenlandse en buitenlandse munt) weghalen. Dat gaat het best door je munt te koppelen aan je belangrijkste handelspartner. Dat is Duitsland. Als we uit de euro gaan en we willen geen zware teruggang in handel met het buitenland én buitenlandse investeringen in Nederland. Dan moeten we onze leuke soevereine munt koppelen aan de Euro.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik denk dat zwaardere straffen over het algemeen weinig hout snijden. Ik denk in ieder geval niet dat je er een duidelijk signaal mee afgeeft tegen potentiële crimineeltjes. De doodstraf schrikt burgers niet af, en kost bovendien uiteindelijk meer. Daarbij kun je je afvragen of vergelding als zodanig wel een plek in ons rechtssysteem zou moeten hebben, en of de doodstraf niet een barbaarse en achterhaalde straf bij uitstek is. Het doel van zwaardere straffen is dan ook niet om mensen af te schrikken, maar om draaideurcriminelen binnen te houden. Op het moment dat iemand een aantal delicten heeft gepleegd is de kans dat deze persoon opnieuw de fout in gaat nagenoeg 100%, door ze langer op te sluiten kunnen ze niet opnieuw de fout in gaan.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...