Ga naar inhoud

Algemene politieke discussie


k1ng

Aanbevolen berichten

Om even nog op avant's post te reageren. 3: de eu is ook heel handig met 1 munt die de handel veel makkelijker heeft gemaakt en het vrij reizen tussen deze landen is heel fijn maar dat 1 of andere Griek zit te beslissen wat Nederland doet dat vind ik niet kunnen. Wij moeten baas in eigen land zijn. 7:zonder studiefinanciering krijgen we weer de taferelen van een paar eeuwen geleden. De elite kan studeren en de mensen die het niet kunnen betalen niet. Maar volgens mij gaf je dan ook geen serieuze reactie;) 8:ik zeg ook niet dat de overheid de bonussen moet verbieden maar ik vind het niet kunnen dat mensen ontslagen worden door bezuinigingen en de topmannen een dikke bonus krijgen. 10:ik wil een verbod op drugs omdat ik dat mijn mening gewoon is. Ik mocht 1 jaar lang roken en drinken en dan opeens mag dat niet meer. Ik ben gewoon standaard tegen drugs omdat ik er zelf niet aan wil. (kut reden van mij maar toch). 11:volgens mijn economie docent zou bij een lagere prijs voor het ov en de stijgende benzineprijs de burger meer geprikkeld zijn om de bus of trein te pakken. En het zorgt voor minder files en is beter voor het milieu. 12:dienstplicht is om de over het algemeen luie jongeren meer discipline bij te brengen en ze te laten sporten. Dokters en juristen in opleiding kunnen dan bij defensie net als voor beroepsmilitairen hun vak leren en een diplomahalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>zonder studiefinanciering krijgen we weer de taferelen van een paar eeuwen geleden. De elite kan studeren en de mensen die het niet kunnen betalen niet Een paar 'eeuwen' geleden had het klootjesvolk door gebrek aan voldoende scholing en slechte sociaaleconomische omstandigheden over het algemeen niet de mogelijkheid om massaal te gaan studeren. Inmiddels is het met de scholing en omstandigheden van het overgrote deel van Nederland beter gesteld. In principe kan iedereen die er slim genoeg voor is studeren, en het betalen. Zo'n lening wordt immers naar draagkracht afbetaald?
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Maar als die munten toch vast staan tegen de euro, waarom nemen ze die dan niet gewoon over? Dat vergemakkelijkt handel toch? Zweden zou onderdeel van de eurozone worden tot de idioten het aan het volk voor hebben gelegd dat 56% tegen stemde in een referendum. Zwitserland is geen onderdeel van de EU (historisch gezien een nogal neutraal land vanwege hun bankwezen) en kan daarom ook niet bij de Euro.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>maar dat 1 of andere Griek zit te beslissen wat Nederland doet dat vind ik niet kunnen. Wij moeten baas in eigen land zijn. Dan moeten de grieken ook "baas in eigen land zijn" en met hun 42e met pensioen kunnen. Als wij via Europa dingen aan de Grieken opleggen moet je het ook accepteren dat Europa dingen aan ons oplegt. Waarbij je me trouwens één goed voorbeeld mag geven van zwaar onverstandige dingen die Europa ons oplegt. >zonder studiefinanciering krijgen we weer de taferelen van een paar eeuwen geleden. De elite kan studeren en de mensen die het niet kunnen betalen niet. Maar volgens mij gaf je dan ook geen serieuze reactie;) Zoals bnwr al zei wordt een sociaal leenstelsel gewoon naar draagkracht afgelost dus zelfs de zoon van een zwerver met een beetje hersens kan gewoon studeren. Faalt hij daarna in het leven, dan hoeft hij alsnog niets af te lossen. >ik zeg ook niet dat de overheid de bonussen moet verbieden maar ik vind het niet kunnen dat mensen ontslagen worden door bezuinigingen en de topmannen een dikke bonus krijgen. Het is het een of het ander. Of je grijpt in als overheid of je grijpt niet in. >ik wil een verbod op drugs omdat ik dat mijn mening gewoon is. Ik mocht 1 jaar lang roken en drinken en dan opeens mag dat niet meer. Ik ben gewoon standaard tegen drugs omdat ik er zelf niet aan wil. (kut reden van mij maar toch). Maar alcohol is toch gewoon een harddrug? En tabak is toch gewoon een drug? Fucking cafeïne is een drug. Wil je ook cola verbieden dan? >volgens mijn economie docent zou bij een lagere prijs voor het ov en de stijgende benzineprijs de burger meer geprikkeld zijn om de bus of trein te pakken. En het zorgt voor minder files en is beter voor het milieu. Maar dat is dus geen vrije keus, je maakt het goed "persoonlijk transport" kunstmatig duur en het goed "openbaar transport" kunstmatig goedkoop. In de redenatie van je economie docent zit dus de aanname dat op het moment dat de overheid niet ingrijpt de burger meer de auto zal pakken. M.a.w. de burger pakt liever de auto dan het ov. Vervolgens zeg jij tegen de burger: ho meneer de burger, dit is slecht voor het mileu, dus je moet extra betalen. De burger zal daarom met het OV gaan reizen (hoezee!), maar hij gaat liever met de auto. Zijn welvaart gaat achteruit want hij huilt zichzelf dagelijks in slaap omdat hij liever de auto wil pakken. >dienstplicht is om de over het algemeen luie jongeren meer discipline bij te brengen en ze te laten sporten. Dokters en juristen in opleiding kunnen dan bij defensie net als voor beroepsmilitairen hun vak leren en een diplomahalen. Jongeren zijn niet lui en het leger is geen universiteit.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Dienstplicht is om de over het algemeen luie jongeren meer discipline bij te brengen en ze te laten sporten. Dokters en juristen in opleiding kunnen dan bij defensie net als voor beroepsmilitairen hun vak leren en een diploma halen. Avant: *''Jongeren zijn niet lui en het leger is geen universiteit.''* Of jongeren ''lui'' zijn of niet valt over te discussiëren, maar het leger is niet de oplossing. Wij moeten trouwens van conflict af willen, niet het stimuleren. > Volgens mijn economie docent zou bij een lagere prijs voor het ov en de stijgende benzineprijs de burger meer geprikkeld zijn om de bus of trein te pakken. En het zorgt voor minder files en is beter voor het milieu. Het is een nobel idee, ware het niet dat de NS / Arriva / Connexxion etc. eerst maar eens op tijd leren komen en meer treinen / bussen gaan inzetten. En oh wee als er een blaadje of sneeuwvlokje op het spoor ligt, dan is het feest. Het is beter om het persoonlijk vervoer geavanceerder te maken (a lá iRobot of dergelijken), dan het OV te stimuleren.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het is een nobel idee, ware het niet dat de NS / Arriva / Connexxion etc. eerst maar eens op tijd leren komen en meer treinen / bussen gaan inzetten. En oh wee als er een blaadje of sneeuwvlokje op het spoor ligt, dan is het feest. Als je de hele winter door wil treinen moet je gewoon meer dokken als samenleving. Ik vind dat gezeik over de OV bedrijven en slecht weer zo onzinnig. Ja in Oostenrijk en Rusland zullen die dingen vast doorrijden, maar daar zijn ze kapitalen kwijt aan spooronderhoud etc.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...