Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Ik vind het leuk dat er zoveel mensen zijn die hier posten. :) This Is Spinal Tap Hilarische mockumentary die eindeloos quotable is, dankzij het vlijmscherpe script en het moeiteloos goede acteerwerk. De film neemt vrijwel de hele glamour-rockscene op de hak met een goed oog voor detail en ontzettend veel liefde en het is dat gebrek aan cynisme wat de boel bij elkaar houdt. Terecht een klassieker. Cijfer: 8,5 King Kong (1933) De eerste drie kwartier zijn vermakelijk, maar uiteindelijk overbodig. Zodra Kong in beeld is, gaat de film compleet over-the-top en is het een kwestie van set-piece na set-piece met elke keer weer indrukwekkend vormgegeven wezens. De derde akte in New York is natuurlijk de kers op de taart van al dit spektakel, maar het blijft jammer dat de regisseur niet doorhad hoeveel meer potentie het script eigenlijk heeft. Cijfer: 7,4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blade Runner (Director's Cut) http://www.animaatjes.nl/gifs/i/gifs/bladerunner-dTMJxA.gif Qua stijl en sfeer fantastisch. Audiovisueel verbazingwekkend sterk voor zo'n oude film, de cinematografie is geweldig en veel memorabele beelden die voor altijd op je netvlies gebrand staan. Rutger Hauer is subliem. Premisse van het verhaal is sterk. De wijze waarop het verhaal wordt uitgewerkt helaas minder. Net als wijze waarop de (meeste) personages worden uitgewerkt. Verder voelde het einde en haar implicaties voor mij een beetje cliché en onnodig. Stijl over substance wil ik het absoluut niet noemen, maar omdat de stijl zo fenomenaal is, steekt de inhoud er toch ietwat schril bij af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>De wijze waarop het verhaal wordt uitgewerkt helaas minder. Net als wijze waarop de (meeste) personages worden uitgewerkt. Verder voelde het einde en haar implicaties voor mij een beetje cliché en onnodig. >Stijl over substance wil ik het absoluut niet noemen, maar omdat de stijl zo fenomenaal is, steekt de inhoud er toch ietwat schril bij af. Flikker.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

War Machine (2017, Netflix) http://i.imgur.com/9bUo03N.gif Streeft ernaar (althans naar mijn opvatting) een *clever* en vrij ontledende satire en commentaar te zijn op de VN *counter-insurgency* in Afghanistan en hoe dat spaak liep, echter stelt het keihard teleur. Wat een ramp van een film. Het is niet slecht, het is gewoon niet noemenswaardig. Enfin, je moet het nageven dat het wel adequaat hoofdpunten belicht waardoor de oorlog in Afghanistan onsuccesvol was, die punten zijn echter niet diepgaand of nieuw. Verder is de *pacing* inconsistent en tergend (bijv. saaie scenes duren té lang, de overgang tussen scenes is te abrupt om de vorige scene in te laten zinken, enz), en wat betreft Glenn McMahon, vertolkt door Brad Pitt, weet ik niet wat ik er mee aan moet; het is een oppervlakkig en net zo inconsistent karakter en een ongelofelijke downie, hoe hard Bradje ook acteren mag. Enkel lichtpuntje zijn een paar mooi geschoten beelden, maar enkel daarmee maak je geen treffende film. Lekker overslaan, Netflix heeft genoeg aanbod dat mijlen beter is.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens die *House of Cards* kleurenfilter ook wel een beetje zat. Deze film had mooie beelden, maar er zat veel cliché Netflix cinematografie in dat gewoon op de bek viel omdat het script zo kut is. Eigenlijk is dit azijnzeiken, want als het gehele plaatje mooi was vond ik de cinematografie een mooie onderbouwing van de rest, maar in dit geval komt het meer over als *"fuck you, dit is een Netflix kwaliteits film en je zult hem goed vinden ook hoe slecht het script ook is."* Door de beeldkwaliteit zetten ze de film op gelijke voet met andere Netflix Originals die wel goed zijn, en die gelijkschakeling ergert mij op één of andere manier.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> op één of andere manier. Doe net alsof ik niet weet waarom het mij ergert; het is de associatie met goede Netflix Originals om de kijker te doen geloven dat ook dit een goede film is. De *Netflix-cinematografie* is echter geen wondermiddel om van een hoop stront goud te maken als dat hoop stront geen goed script, cast, tempo, soundtrack en consistentie heeft.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat er zoveel verschil is dat het "boek is beter" gelul in dit geval niet werkt. En Blade Runner is licht gebaseerd op het boek en was nooit bedoelt als een verfilming van. Het was gewoon een inspiratie en niet veel meer. Toen Bladerunner aansloeg hadden ze de naam Bladerunner bij de boeken geplakt om meer te verkopen. Toffe boekenreeks niet daarvan.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales / Salazar's Revenge (yuck) Dit vijfde(!) deel in de reeks doet twee uur lang krampachtig zijn best zijn bestaansrecht te rechtvaardigen. Overbodig, natuurlijk, want de samenhang is sinds deel twee allang zoek en iedereen weet dat Disney hier enkel mee doorgaat vanwege de bakken geld die de franchise binnensleept. Desalniettemin gaat dit deel in op Jack Sparrow's verleden (dom), geeft het Will Turner een zoon (dommer) en Barbossa een dochter (domst). Daarbij zijn de regisseurs niet bekwaam genoeg om dit monsterproject te overzien, waardoor de montage misselijkmakend is, de CGI niet te overzien en bijna alles in medium-close gedraaid is, waardoor de grote set-pieces totaal niet groot overkomen. En Johnny Depp? Die sleept zich er op gênante wijze doorheen met veel gegil en gekke bekken. Cijfer: 4,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mou gaan dou / Infernal affairs (2002) - De voorloper van de Departed, beide goede films. Ze hebben beide sterke & zwakke kanten ook al lijken ze zoveel op elkaar. In Infernal Affairs gaat het soms net wat sneller als bij de Departed (wat ik minder vond), maar bij The Departed wordt meer tijd besteed aan het verhaal rond de vrouwelijke psychiater wat ik ook weer minder vond. Ik kan niet echt zeggen dat de een zoveel beter is als de ander, het zijn beide goede films en ik zal The Departed nog eens moeten kijken met Infernal Affairs in het achterhoofd om tot een conclusie te komen of de een beter is als de ander of niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...