Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Alien Covenant. Ik vond m zeer vet. De Medbay scene die eindigde in de backburst mag zich meten met de chestburst scene van Alien. Bewijst imo absoluut de toegevoegde waarde van IMAX en Dolby Atmos. Daarentegen bevatte het einde vd film iets teveel Michael Bay actie. God complex van David vond ik ook erg gaaf uitgewerkt. Ben erg benieuwd naar het slot vd trilogie. Overigens is de Alien community het meest butthurt van alle communities die op deze planeet bestaan. Na Prometheus schreeuwde iedereen naar een meer Alien-achtig vervolg. Na Covenant willen ze allemaal dat de Prometheus verhaallijn meer wordt uitgewerkt. Ik zie dit deel als de perfecte mix tussen beiden. ik geef de film een 8.8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl. Bevat het complete paket van een zomer blockbuster. Humor, actie, spanning, goede personages, en orginaliteit. Voor mij uit gegroeid tot een klassieker. Inferno. Een mysterie die zichzelf slim probeert voor te doen maar eigenlijk nergens op slaat. Neem daarbij dat de spanning ver te zoeken is en het hoogte punt de mooie shots van Sienna, Florence en Instanbul zijn, en je kan concluderen dat dit geen succes is. Heb een tijd niet gereageert maar zal binnenkort mijn favorieten films van de afgelopen maanden posten :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Great Wall Ten eerste vind ik het een prima white-hero-saves-the-day-in-a-non-white-community film. Daarmee vind ik het ook weer jammer dat een blanke heel China van de ondergang weerhoud. Toffe hier weer aan is dat het Matt Damon is, die samen met Pedro Pascal wel een geinig duo neerzet. Wat mij verbaasde aan deze film is wel dat het geforceerde love story niet al te geforceerd is, terwijl dat wel te verwachten is in zo'n film. Daarnaast weet het kleurgebruik ook niet altijd de soms ietwat slechte cgi weg te poetsen. En wat Willem Dafoe ook in deze film is mij ook echt een raad, want hij had echt nul toegevoegde waarde aan het verhaal. Toch werd het niet te complex gemaakt in de film door allemaal sub-plotten en dergelijke toe te voegen. Want dat hoeft niet in zo'n film. Lekker veel actie, fijn muziekje eronder en knallen maar. Als je er niet te veel achter zoekt, dan is het een prima (geschiedenisgetrouwe) actie fantasy. 3 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het de nostalgie. Ik ben nog niet zo oud :) Voor Pirates draaide de videoband van The Goonies op volle toeren en dit was en vette stap naar iets "volwasseners". Ik kan er nu nog van genieten. De volgende delen hadden van mij ook totaal niet gehoeven. Maar volgensmij is iedereen het er over eens dat, vooral na de trilogie, de serie net weet wanneer je moet stoppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lola Rennt Een energieke film die mijn hart gigantisch veel sneller deed kloppen, vanwege de montage die op hoge toeren werkt, het dringende en inventieve plot en de fantastische techno-muziek, die het plaatje compleet maakt. Een experiment in vorm met in de hoofdrol Franka Potente, die zodanig sympathiek is dat je het gebrekkige verhaal voor lief neemt. Cijfer: 7,9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Incendies https://68.media.tumblr.com/168da7464334240f1e1ca97e8f56df95/tumblr_n8lnl2plYB1r1m0g3o1_500.gif Weer een Villeneuve, weer een sterke film. Misschien een vreemde uitleg maar de film kijkt een beetje alsof je een boek leest, de gebeurtenissen zijn op zo'n manier in beeld gebracht dat ze een gevoel teweegbrengen alsof je een spannende roman leest. Ondanks de constante sprongen in de tijd, blijft ook altijd duidelijk wat er nu precies gebeurt (al moest ik soms een beetje moeite doen om te volgen wie nou wie van wie was). Over de grote twist(s) in het verhaal ben ik zowel negatief als positief, positief omdat ze vrij heftig zijn en (mede daardoor) een sterke boodschap uitdragen. Negatief omdat ik ze al veel eerder aan zag komen dan de personages, en dat zelfs voor een film de opeenstapeling van toevalligheden bizar ongeloofwaardig is. Hierdoor kwamen de revelaties lang niet zo sterk aan als zou hebben gekund. tl;dr: een eigenlijk nogal zwak verhaal dat uitermate sterk is verfilmd. 7/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Baywatch Wat iemand hiermee aan zou moeten is mij een raadsel. De toon veert overal naartoe. Van ongepast rauwe komedie naar zichzelf serieus nemende actiefilm; hier is geen touw aan vast te knopen. Geen enkel aspect komt dan ook van de grond, hoe hard de acteurs ook hun best doen de boel bij elkaar te houden. Gênant zijn ook de waardeloze cameo's van David Hasselhoff en Pamela Anderson, twee 'verrassingen' die domweg verklapt worden in de opening credits. Bizar mislukt product dit. Cijfer: 3,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...