Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

> Verder voelde het einde en haar implicaties voor mij een beetje cliché en onnodig. Moet hier op terugkomen, na wat gelezen te hebben en gezien te hebben dat er veel meer aanwijzingen in de film zaten dat SPOILER Deckart een replicant is, is het als je erover nadenkt eigenlijk ook gewoon bijna logisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lego Batman Movie Dit is toch wel een gestoord gekke film. Ondanks dat het familie en relatie thema iets te geforceerd was op einde, ook al is het familie film, heb ik mij prima vermaakt. Helaas voor deze film zit diezelfde magie van de eerste lego film er niet aan. Wel leuk voor een familiefilm is dat er beste wel diepe levenslessen in zitten (beetje overdreven, ik weet het). Verder weet het goed gebruik te maken van het feit dat alles lego is en van die fourth wall breaking van batman. En die muziek die constant gebruikt wordt is ook een zeker prima toevoeging. Al met al is het gewoon een prima samenkomst van de wreedste dingen uit mijn jeugd. Behalve de justice league, die miste ik wel op het einde. 4 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het lief vraagt. ;) Ik weet dat ik het destijds een goede film vond, zij het misschien iets te zwaarmoedig voor zijn eigen bestwil. Achteraf denk ik dat ik het vooral een mooie vingeroefening vindt van Denis Villeneuve voordat hij zich waagde aan het echte werk, zoals 'Sicario' en 'Arrival'. Maar ik zal 'm binnenkort weer eens kijken, al was het maar voor Gyllenhaals acteerwerk, het camerawerk en de muziek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb 'Incendies' nooit gezien, dat klopt. Maar naar mijn mening waren 'Sicario' en 'Arrival' een stuk gewaagder en trefzekerder binnen hun genre. Daar is 'Prisoners' een heel goed gemaakte thriller die we al vaker hebben gezien, naar mijn idee. Maar ik vind het een goede film, hè, geen kwade bedoeningen verder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>geen kwade bedoelingen verder Ik ook niet hoor, was gewoon benieuwd (en vond het een beetje raar dat je het net deed lijken alsof dit een soort eerste probeersel was voor Villeneuve, terwijl hij al meer (sterke) films op zijn naam had staan). Verder ben ik compleet met je eens dat Sicario en vooral Arrival een stuk gewaagder en origineler waren dan Prisoners.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Producers Mocht je ooit een bizarre komedie willen zien gemaakt door de meester van flauwe komedies Mel Brooks, kijk dan vooral deze film uit 1967 over twee producenten die een gegarandeerde flop op Broadway uitbrengen. De titel van hun toneelstuk? ''Springtime for Hitler''. Het tempo ligt genadeloos hoog, waarbij slapstick en one-liners je constant om de oren vliegen, maar nergens wordt het overdadig. Daarvoor is de film met teveel zorg gemaakt en geacteerd, waardoor het eindresultaat een prachtige satire oplevert die terecht is uitgegroeid tot een cult-hit. Wat een bevrijding. Cijfer: 8,1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...