Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

The Mummy Dit eerste deel in Universals 'Dark Universe' is een oké-maar-niet-meer-dan-dat aftrap. Waar de film begint als een avonturenfilm à la Brendan Frasers versie uit 1999, neigt het gaandeweg meer naar horror, zonder de 12+ rating te verraden. Dat verraste mij positief, maar het leidde niet af van de ongekende hoeveelheid informatie die over de kijker wordt uitgestort. Een complete mythologie wordt uit de doeken gedaan middels krakkemikkige voice-overs, dialogen en talloze flashbacks, waarvan vrijwel alles ongeloofwaardig is. Gelukkig is Tom Cruise daar om je door de grootste onzin te loodsen, samen met zijn traditionele stuntwerk en nog altijd stralende charisma. Cijfer: 6,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Captain America: The Winter Soldier Ondanks dat het niet de eerste keer is dat ik em zie, blijft het me verrassen hoe tof deze film is. Het wijkt eigenlijk in heel veel opzichten af van alle voorgaande MCU films. Ik kan deze film wel de hemel in prijzen enzo, maar dat vind ik inmiddels niet meer nodig. Wel is het mij opgevallen hoe veel kleine details het grotere verhaal in het MCU bepalen. En met het thema van deze film, sloegen ze in 2014 voor mij zeker een goede weg in. Het schijnt dat Black Panther iets soortgelijks qua toon en stijl gaat hebben, en daarmee ben ik zeker hyped voor die film (en zo'n beetje alle andere marvel films). Kijk uit naar die BP trailer van vanavond. 4/5 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirates 5. Ondanks dat het totaal onnodig is en volledig er bij verzonnen aan voelt, stelde deze mij niet eens 100% teleur. Al kwam dat wel omdat mijn verwachting op het nulpunt lagen. 5.5/10 The Terminator. Lekkere scifi, actie en een meeslepend verhaal. 8.2/10 Children of Men. Een hartverscheurend verhaal in een orginele apocalyps die niet beter in beeld gebracht had kunnen worden. Van actie tot emotie tot goede characters, deze film heeft het allemaal. 9.5/10 Lucky Number Slevin. Probeert scherpe dialogen en bruut geweld te hebben ala Tarantino maar slaagt daar niet helemaal in. Mede omdat de film niet helemaal weet of en wanneer het zichzelf niet serieus moet nemen. 6/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Wall Plotelementen zijn te onderontwikkeld en niet goed afgerond om een blijvende indruk te maken. Als rechttoe rechtaan thriller werkt deze film ook beter dan wanneer het een politiek statement lijkt te willen maken. Desalniettemin is dit een zeer bekwame oorlogsfilm op een indrukwekkend kleine schaal, met stevige schouders gedragen door Aaron Taylor-Johnson en een regisseur die trefzeker regisseert. Hier had alleen wel degelijk meer in gezeten. Cijfer: 6,6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alien: Covenant Erg aangename mix van Prometheus en Alien die hier en daar wat vervalt in voorspelbaarheid, en wat weinig aandacht heeft voor haar personages. Ziet er weer uit om te zoenen. 7/10 Constantine Idem. Fraaie visuals, maar veel belangrijke personages hadden echt wat meer moeten opdraven om het geheel wat impact te geven. 7/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doctor Strange Om mee te beginnen vond ik het een visueel spektakel. Verder was het niet heel spannend. Het is gewoon een simpel, maar prima origins verhaal. Dormammu scene was ook echt goed gevonden. Heb mij dan ook prima vermaakt hiermee. Maar verder dan dit had ik niet echt het gevoel alsof er echt wat gebeurde. Het voelde maar wat leeg aan. Voor zover de humor gaat in deze film, heb ik mij ook prima vermaakt. Verder heb ik niet zoveel te melden over deze film. Krijg hiermee wel zin in Thor: Ragnarok. 3 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonder Woman De derde akte slaat te ver door, zoals in vrijwel elke superheldenfilm dezer dagen. De twee uur daarvoor zijn echter van opzienbarend hoge kwaliteit, gezegend met een strakke regie waardoor camerawerk, production design en acteerwerk de ogen strelen. De lelijke computereffecten worden eveneens ruimschoots gecompenseerd door een script dat zich vasthoudt aan een voorspelbare structuur, maar wel ruimte geeft aan de personages om te ademen en ontwikkelen, terwijl een leuk plot je ondertussen door Europa tijdens WO1 brengt. Een verfrissende film in meerdere opzichten en dan natuurlijk met name dat dit de eerste noemenswaardige superheldinnenfilm is, waarbij de titelrol met verve vertolkt wordt door Gal Gadot. Cijfer: 7,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonder Woman Doordat het eerste deel van de film (op themyscira) best wel losstaand is van de rest, had ik het idee dat ik twee films heb gekeken. Ik ga niet in op de vele gelijkenissen met the first avenger. Wel dat de WOI prima vervanger is voor WOII is dit verhaal. Vooral de strijd om Veld vond ik erg vet. Af en toe de wat zichtbare cg (vooral in 3D) nam eigenlijk ook weinig weg van mijn kijkplezier. Alleen de derde akte ging wat over de top met de cg. Chris Pine als Steve Trevor was wel mijn absolute hoogte punt van deze film met zijn humor, tactisch inzicht en wil om de dag te redden. Vrijwel alle personages hebben enige diepgang, behalve Chief van the howling commandos. Zijn rol in dit verhaal snapte ik niet helemaal. Wel leuk om Doutzen ook nog even gezien te hebben. 4 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...