Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Before i wake. Ongelofelijk bizar dat ik nog nooit van deze bijzondere horrorfilm uit 2016 had gehoord en per toeval ben tegengekomen. Deze komt dus pal achter The Conjuring 2 staan wat betreft horrorfilms die even laten zien hoe je ook alweer een goede horrorfilm moet maken. Maar das mijn mening.
Link naar reactie
Delen op andere sites

*Days of Heaven*. Leuk. *Indiana Jones and the Temple of Doom*. Griezeliger dan de eerste film, begrijp dat het destijds niet al te best ontvangen is. Maar de special effects, de vloeiende actie en humor zijn wel mooi, en 't is leuk gefilm. *The Godfather part I & II*. Once Upon A Time in America stelde teleur ten opzichte van de eerste keer dat ik hem zag dus ik had enige twijfel over deze films (al jaren niet meer gezien), maar het blijft prachtig. Ik kan deze twee films niet anders zien dan een tweeluik dat één fantastisch geheel vormt. *12 Angry Men*. Ook gelijk één van de beste films die ik gezien heb. Van de pakweg anderhalf uur speeltijd speelt 3 minuten zich af buiten de jurykamer en het is vooral praten, maar het is interessant gepraat en puik acteerwerk. Verveelt geen moment. *Logan*. Beste superheldenfilm sinds The Dark Knight dat eigenlijk geen superheldenfilm is (het is een deconstructie en neigt meer naar realisme). Toon en sfeer zijn lekker somber en duister, de actie is organisch door een goede choreografie en spanningsopbouw, en de momenten van rust waar Logan "normaal" kan zijn, zijn eigenlijk de beste stukken uit de film.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dunkirk. Vond de karakters niet heel interessant maar als geheel was het toch wel een van de betere films van de laatste tijd. Veel spanning, goede visuals en toch een redelijk interessant verhaal ondanks dat je door de geschiedenis al weet hoe het afloopt. Gaat dat vooral zien in de bios ,waar de bombardementscenes echt goed tot hun recht komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren naar Spiderman geweest. De humor die Marvel zo krampachtig door je keel blijft douwen is voor de helft vermakelijk (een paar vermoedelijk geestelijk gestoorde vrouwen zaten werkelijk te gieren van het lachen om elk grapje), voor de helft ergerlijk, maar op dat en wat onlogische plotpunten na heb ik weinig aan te merken aan deze film, die toch een stuk menselijker is dan het gros van de Marvel-stal. 7/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister ook Spinnenmans Homecoming gezien. Vond de humor wel goed geplaatst, en een beetje mensenlijke vijanden was ook wel fijn voor de afwisseling. Want na de zoveelste intergalactische vijand van planeet oekieboekie die aarde weer eens wilt slopen, was ik dat wel ff beu. En Spinnenmans is nog echt wel een klein menneke. En als Marvel fan tot de end credits blijven zitten hè
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...