Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Annabelle: Creation Inhoudelijk is deze horrorfilm verwerpelijk, gezien het een prequel is op een spin-off die vragen beantwoordt die nooit zijn gesteld, en daarbij zijn de antwoorden niet bijster bevredigend. Qua vormgeving is dit gelukkig genieten geblazen. Het krakkemikkige weeshuis op de prairie is een smakelijk cliché spookhuis, waar de production-design zo goed hand in hand gaat met de set-pieces (zoals een goederenlift die later in de film een erg vermakelijke scène oplevert), dat het ondanks de vervloekte poppen en rondlopende demonen zowaar geloofwaardig wordt. Neem daarbij de verrassend goed acterende meisjes in de hoofdrollen en bijzonder toegewijd camerawerk, en ik verheug mij ineens op het volgende hoofdstuk in het Conjuring-filmuniversum. Cijfer: 6,9
Link naar reactie
Delen op andere sites

T2 Trainspotting Simpelweg gewoon een uitstekende vervolg op een al vermakelijke film. Verhaal heeft het, net als de eerste film, eigenlijk niet. Wel wordt dat gecompenseerd door het feit dat het heel character driven is, en dat is ook het beste. Alle verhalen lopen goed samen, al begint die van begbie nogal saai in mijn mening. Visueel doet danny boyle ook praktisch hetzelfde als de eerste film, en hetzelfde doet hij met alle characters. Ze zijn allemaal weer fantastisch. Eigenlijk heb ik niet zoveel te zeggen over T2, alleen dat het gewoon een ontzettend vermakelijke film is. 4 uit 5 prima's Baywatch Oi wat een film is dit zeg. Het begint gewoon best normaal voor wat ik verwacht van baywatch, maar halverwege slaat het over in een echte dwayne johnson film. Vooral het einde vond ik iets te over de top voor lifeguards. Ik kan het niet vergelijken met de originele baywatch, maar vermakelijk is deze baywatch wel. Verder prima geacteerd allemaal, voor wat je hiervan kan verwachten. Visueel weinig over te zeggen, omdat het gewoon heel doorsnee is. Gebruik van muziek zat ook wel kras. Eigenlijk is dit gewoon weer een prima dwayne johnson film. 3 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Logan Lucky Stiekem is deze absurde heist-film gewoon 'Ocean's Fourteen', zij het dat er emotioneel meer te beleven valt en de humor wat platter (en ronduit effectiever) is dan Soderbergh's oorspronkelijke trilogie. De regisseur is na een paar jaar afwezigheid teruggekeerd met een film die al zijn gebruikelijke kenmerken bezit (geweldig camerawerk, vloeiende montage, fantastisch acteerwerk van een grote cast) en eigenlijk niet veel meer. En man, wat heb ik hem gemist. Cijfer: 8,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Discovery Nadat het bewijs is gevonden voor een hiernamaals, ontstaat er een golf aan zelfmoorden in de wereld, gepleegd door mensen die willen weten wat dit hiernamaals inhoudt. Een interessant gegeven waar veel mee gedaan kan worden, maar The Discovery weet enkel deels de potentie te realiseren. Vormgegeven als een kleinschalig familiedrama in combinatie met sci-fi thriller elementen, maar ook met een focus op romantiek, lijkt de toon nooit helemaal zeker te weten waar het naartoe moet veren. Het gevolg is dat elk aspect halfbakken is uitgewerkt, hoewel ik niet kan ontkennen dat ik anderhalf gefascineerd aan de buis gekluisterd zat. Cijfer: 6,1 Death Note Zoals altijd regisseert Adam Wingard (You're Next, The Guest) deze manga-verfilming met veel visuele flair en zijn gevoel voor découpage staat nog altijd fier overeind. Toch vind ik de plot uiterst ongeloofwaardig, eentje die bovendien veel te snel van start gaat om vervolgens het einde af te raffelen. De puberale Light (Nat Wolff) vindt een boek waarin als hij de naam van een persoon opschrijft, die persoon doodt. De macht stijgt hem binnen een halfuur naar het hoofd, waarna het hele politiekorps hem opjaagt, samen met een vreemde rechercheur genaamd 'L' (te over-the-top gespeeld door Lakeith Stanfield). Aardig concept, ware het niet dat geen enkel personage enig charisma uitstraalt en dat de toon om en om bizar serieus en cartoonesk is. Een rommeltje, maar de absurditeit houdt de aandacht er wel bij. Cijfer: 5,4
Link naar reactie
Delen op andere sites

American Made Een bizar waargebeurd verhaal over piloot Barry Seal die in de jaren '80 voor de CIA foto's moet maken van verborgen guerrillastrijders in Midden-Amerika, om zo per ongeluk in contact te komen met kartels aldaar waarvoor Seal vervolgens drugs smokkelt. En dat allemaal met de goedkeuring van de overheid. Tom Cruise vertolkt de hoofdrol met een devil-may-care-attitude die we al jaren van hem kennen en hij weet nog altijd de volle aandacht van de kijker erbij te houden. Regisseur Liman geeft de film ondertussen vorm via wild camerawerk en een rusteloze montage, maar de satirische toon die hij lijkt te willen bereiken komt nooit helemaal van de grond, simpelweg omdat er teveel lol te beleven valt om je echt boos te maken. Ach, het levert in ieder geval een vermakelijke geschiedenisles op. Cijfer: 7,1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Little big man. Had je review nog niet gelezen. Maar dat het plot te snel gaat is ook wel logisch als je van een serie een enkelvoudige film wilt maken, anders duurt die film 3 uur. De acteurs waren ook prima enkel de rol van ryuk en hoe Diever uit zag vindt ik tegenvallen. Al bij al zou ik de film toch wel iets hoger dan een zes geven, maar geen zeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Anabelle: Creation. kut Captain America: The First Avenger. Gaaf. Captain America: The Winter Soldier. Heel gaaf. Django Unchained. Zoveelste keer, heel tof.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

To Die For Een satire van Gus van Sant (Good Will Hunting, Elephant) over lokale weervrouw Suzanne Stone (Nicole Kidman, gevaarlijk verleidelijk) die een plot beraamt om haar man (Matt Dillon) om het leven te brengen, omdat hij in de weg van haar succes als tv-ster staat. Het sociaal commentaar op 'the American dream' is voelbaar elke seconde dat Kidman in beeld is, mede dankzij de over-the-top production-design en zenuwachtige muziek. Daar tegenover staan een jonge Joaquin Phoenix, Casey Affleck en Alison Folland, die onzekere tieners zijnde een valse vriendschap vinden in Kidman's personage, wat een ontroerende en meelijwekkende verhaallijn oplevert. Het is dit evenwicht tussen hard cynisme en sympathie dat 'To Die For' tot een bijzonder originele film maakt. Cijfer: 7,8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...