Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

http://i.imgur.com/rZdItKZ.png Niets minder dan een levend schilderij, wat een feest aan beelden. Verhaal is leuk, maar het gaat mij er vooral om hoe mooi het gepresenteerd wordt, met prachtige cinematografie, kleurgebruik en camerawerk op fantastische locaties (en mooie schaalmodellen), puik acteerwerk en kostumering, en een heerlijke passende soundtrack om de boel een mooi strikje te geven. Het is tevens een wat absurdistische film, dat komt de humor ten goede. En het soort humor zoals in deze film, mede door met maf dialoog en camerawerk, en spelen met de verwachtingen van de kijker en die op het verkeerde been zetten, is leuk.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

John Wick 2 en Kong Skull Island. John Wick had prima actie en weinig verhaal. Kong had ook prima actie en een iets minder gering verhaal. Goed tweede deel in het monsterverse in ieder geval. Verder heb ik over beide films niet veel te zeggen. Gewoon prima vermaakt hiermee. Beide krijgen 3 uit 5 prima's
Link naar reactie
Delen op andere sites

It Comes At Night Ik durf weinig over de plot te zeggen, gezien de marketing helemaal niets prijsgeeft erover. Dus laat ik het er maar bij houden dat ik zelden een horrorfilm heb gezien die me zo stil en gechoqueerd achterliet. Niet vanwege de gore of de jump-scares, maar simpelweg vanwege al het verregaande menselijk drama dat ik heb moeten doorstaan. Dit is niet weggelegd voor de simpele ziel, zoveel is zeker. Cijfer: 7,8
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Boskampi's. Voor een Nederlandse kinderfilm helemaal niet heel gek. Je ziet dat er aandacht gegaan is naar de stijl en shots die samen met de knipoog de film weten te redden van de flauwig-, kinderachtig en voorspelbaarheid. 6/10 Area 51. Found Footage film van de regisseur van de eerste Paranormal Activity. Belachelijk slecht in beeld gebracht. Er viel niks te zien van de actie. Area 51 zag er uit als een doorsnee kantoor gebouw waarin er geen consistentie zat tussen het uiterlijk van verschillende kamers. Overduidelijk op andere plekken geschoten. Verschrikkelijk slecht, om over het bellaberde script en onacceptabele monster design maar niet te spreken. 2/10. It Comes At Night. Onwijs sterke thriller, mede door een goed script, personages die worden gerealiseerd door top acteerwerk, een schitterende beelden. Ik vind wel dat er gezegd mag worden dat zowel trailer, titel als poster erg misleidend zijn voor deze film. Ga er niet met verwachting die de marketing je gegeven heeft in, want dat geeft je helemaal het verkeerde idee. Achteraf zat de zaal vol met telleurgestelde mensen... Zonde, want dit is een onwijs goede film! 8,3/10 Alien Covenant. Kom voor de prachtige effecten van de ruimte, de actie, en de spanning. Verwacht geen diepgaand plot maar een fim die verder goed in elkaar steekt. Jammer dat buiten het personage van Fassbender, de enorm sterk was, er niet veel ruimte was voor verdieping van de rest. Mooie afsluiter van Prometheus en tergelijk opzet van Alien. Knap gedaan. 7.6/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Accountant - heerlijke actiefilm die me aan John Wick liet denken Jack Reacher 2 - meh, voorspelbaar en cliche. Doet niet echt iets heel slecht maar het voelt allemaal aan als formulewerk Allied - toffe film War Machine - saai Despicable Me 3 - in het NL gezien, toch nog goed te doen. Staat vol van de 80's stijl en verwijzingen Wonder Woman - ik vond 'm leuk, had er wellicht iets meer van verwacht maar zeker een 7 waard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Transformers: The Last Knight De meest beledigende montage in combinatie met het rusteloze camerawerk zorgt ervoor dat het amper te volgen is waar je als kijker bent en vooral waarom je er bent. Dit is een zielloze film, vol gestampt met veel poespas als draken en robots maar zonder enige goede motivatie. Dit vijfde(!) deel in de serie had op z'n minst een amusante afleiding kunnen zijn, ware het niet dat het geheel zo erbarmelijk is vormgegeven dat ik met een gigantische koppijn na 2,5 uur eindelijk de zaal verlaten mocht. Cijfer: 2,8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...