Ga naar inhoud

CdAB 141 [CXLI] Geen porum dit nieuw forum


LeroyDogg

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Reb3nga zei:

Ik kan me totaal niet voorstellen dat mensen als De Mol, Chantal Janssen en Anoek niet in de gaten hadden wat er zich allemaal afspeelde bij The Voice. Als zowel 1 vd regisseurs, als de bandleider als Marco Borsato met grote regelmaat denigrerende, seksistische opmerkingen maakten en hun handjes niet thuis hielden dan moeten anderen daar ook iets van hebben meegekregen. Dat kan gewoon echt niet anders.

In de categorie het kan altijd nóg erger; de docu van Theroux over Jim Saville. Een BBC pedo die 40 jaar lang zijn gang kon gaan. Die gast is het prototype van een Britse pedo en pas na zijn dood zijn de slachtoffers hun verhaal gaan doen.

Exact de situatie die @Doornroosjebeschrijft (chapeaux daarvoor trouwens ?) Niemand kon geloven dat hij, presentator, jeugdidool en gulle donateur van een ziekenhuis zoiets kon doen. Terug te kijken via Ziggo Replay.

 

1_SWNS_SAVILE_COTTAGE_4.jpg

Heeey die docu was laatst op tv toch? Of iig dat Theroux erop terugkijkt dat ie hem ontmoet had. Ik zag dat ie erop was maar was te druk met spelletjes spelen gheghe. Heb je hem gezien? Misschien vanavond maar ff terugkijken.

  • Like 1

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Reb3nga zei:

Ik kan me totaal niet voorstellen dat mensen als De Mol, Chantal Janssen en Anoek niet in de gaten hadden wat er zich allemaal afspeelde bij The Voice. Als zowel 1 vd regisseurs, als de bandleider als Marco Borsato met grote regelmaat denigrerende, seksistische opmerkingen maakten en hun handjes niet thuis hielden dan moeten anderen daar ook iets van hebben meegekregen. Dat kan gewoon echt niet anders.

In de categorie het kan altijd nóg erger; de docu van Theroux over Jim Saville. Een BBC pedo die 40 jaar lang zijn gang kon gaan. Die gast is het prototype van een Britse pedo en pas na zijn dood zijn de slachtoffers hun verhaal gaan doen.

Exact de situatie die @Doornroosjebeschrijft (chapeaux daarvoor trouwens ?) Niemand kon geloven dat hij, presentator, jeugdidool en gulle donateur van een ziekenhuis zoiets kon doen. Terug te kijken via Ziggo Replay.

 

1_SWNS_SAVILE_COTTAGE_4.jpg

over het algemeen scheppen zulke mannen wel op over hun nieuwe prooitjes dus nee idd, dat hadden ze wel moeten kunnen weten. Maarja dat zijn weer aannames enzo. Het is ook een cultuur dingetje van mannen om bij elkaar geen herrie te gaan schoppen, alleen als het uit de klauwen loopt. Vrouwen kunnen over het algemeen op dat punt gewoon beter aanvoelen hoe een situatie voor de ander is en hieraan conclusies trekken. Tuurlijk speelt machoisme mee, maar het is niet alleen dat denk ik. Daar tegenover, wanneer mannen onder elkaar zijn, veranderen ze in holbewoners en is het kritische vermogen soms zoek. Wanneer er weer een vrouw in het midden is (die moeilijker te imponeren valt) kunnen ze zich nog wel gedragen, tenzij deze dus een kandidaatje is bij The Voice. 

Een cultuur switch is dan gewoon nodig om dat kritische vermogen weer terug te krijgen. Soortvan als de reclamecampagne als, je bent een man - wanneer je opkomt voor de rechten van een ander. Überhaupt dat we zinnen als 'je bent een man, wanneer...' nog moeten hanteren. Zo ouderwets. Dit gaat om iets groters dan het zijn van een man. Dit is letterlijk iets van het humanisme, humaan zijn voor elkaar. 

  • Like 1

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Reb3nga zei:

In de categorie het kan altijd nóg erger; de docu van Theroux over Jim Saville. Een BBC pedo die 40 jaar lang zijn gang kon gaan. Die gast is het prototype van een Britse pedo en pas na zijn dood zijn de slachtoffers hun verhaal gaan doen.

Ik heb de docu ff teruggekeken en hij is echt heel schokkend. Maar hoe Louis het aanpakt vind ik wel prettig. Hij spreekt veel slachtoffers van Saville en geeft hen eindelijk het podium om te praten over wat hen overkomen is. En waarom ze zo lang niets gezegd hebben.

De docu werd afgelopen donderdagavond op npo3 uitgezonden en via KPN kan ik dat terugkijken. Bij andere tv providers zal dat ook wel moeten lukken. Maar wel een aanrader.

  • Like 1

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij er natuurlijk een onuitgesproken zwijgcultuur was van "hier val je de grote baas niet mee lastig". Ik zag hier en daar berichten dat De Mol nogal een sterke mening kan hebben, en tegengeluid wellicht niet helemaal kan waarderen. Hij kwam in het interview met BOOS voor mij ook over als een streng, gesloten persoon die niet bepaald warmte uitstraalt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Reb3nga zei:

Yes. Ik was flabbergasted, net name ook dat deze man zo lang zijn gang kon gaan ?

Ja, akelig is dat he? Ik kreeg echt bibbers toen ik hoorde van die verlamde kindjes die hij dus misbruikt had. Gehandicapte kinderen misbruiken is echt het laagste van het laagste.

Wat ik ook zo mooi vond aan de docu is Theroux's zelfreflectie. In wezen is hij ook misleid door Saville. Hij voelt schaamte, omdat hij die documentaire toen gemaakt heeft, hem een vriend noemde en dus ook niets wist van het misbruik. Maar is die schaamte wel terecht? Hij werd immers ook om de tuin geleid door een meester manipulator.

De zelfreflectie die Theroux in deze docu toonde was dus juist wat we met z'n allen misten bij het interview met John in BOOS. 

  • Like 1

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2022 om 11:26, Noatak zei:

> Want stel nou eens, dat het geen familie van hem was. Is dan de kans aanwezig wanneer die persoon 11 jaar lang pure topkwaliteit heeft geleverd, en er 1 klacht over hem binnenkomt over rare opmerkingen die niet kunnen, dat hij dan met een dikke laatste waarschuwing een 2e kans krijgt?

We hebben het niet over wat "rare opmerkingen", we hebben het over een gast die zich compleet onprofessioneel gedraagt door seksueel over de schreef te gaan, iemand die een machtspositie heeft - dan wel zichzelf toedicht, om met John's door z'n advocaten bedachte plausible deniability sprookjesargument te spreken -, en waar jonge (weerbare) meiden met aspiraties om succesvol te worden als zanger helemaal niet tegenop durven of kúnnen boksen.

Daarnaast sprak John van een "zero tolerance beleid" tegenover seksueel overschrijdend gedrag, maar matst wel toevallig z'n zwager. Heel erg zero tolerance is dat.

In dat zero tolerance stuk heb je sowieso wel gelijk is The Rock het met je eens. 

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2022 om 22:13, Reb3nga zei:

Ik kan me totaal niet voorstellen dat mensen als De Mol, Chantal Janssen en Anoek niet in de gaten hadden wat er zich allemaal afspeelde bij The Voice. Als zowel 1 vd regisseurs, als de bandleider als Marco Borsato met grote regelmaat denigrerende, seksistische opmerkingen maakten en hun handjes niet thuis hielden dan moeten anderen daar ook iets van hebben meegekregen. Dat kan gewoon echt niet anders.

In de categorie het kan altijd nóg erger; de docu van Theroux over Jim Saville. Een BBC pedo die 40 jaar lang zijn gang kon gaan. Die gast is het prototype van een Britse pedo en pas na zijn dood zijn de slachtoffers hun verhaal gaan doen.

Exact de situatie die @Doornroosjebeschrijft (chapeaux daarvoor trouwens ?) Niemand kon geloven dat hij, presentator, jeugdidool en gulle donateur van een ziekenhuis zoiets kon doen. Terug te kijken via Ziggo Replay.

 

1_SWNS_SAVILE_COTTAGE_4.jpg

Jimmy Saville heeft jarenlang topwerk geleverd. Zelf heb ik nooit het gevoel gehad dat er iets mis was met die kerel. En eigenlijk kan ik het nog steeds niet geloven? Liegen de kinderen die hij misbruikt heeft? Dat durf ik niet te zeggen. Maar als het waar is heb ik me echt héél erg vergist in de persoon Jimmy Saville.

  • Like 1
  • Haha 3

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Jimmy Saville heeft jarenlang topwerk geleverd. Zelf heb ik nooit het gevoel gehad dat er iets mis was met die kerel. En eigenlijk kan ik het nog steeds niet geloven? Liegen de kinderen die hij misbruikt heeft? Dat durf ik niet te zeggen. Maar als het waar is heb ik me echt héél erg vergist in de persoon Jimmy Saville.

We moeten zorgen dat die kinderen eerder aan de bel trekken!

Edit: Wellicht een extra meldpunt of vertrouwenspersoon beschikbaar stellen, dat zal helpen!

aangepast door Jas
Was onvolledig
  • Like 1
  • Haha 1

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Jimmy Saville heeft jarenlang topwerk geleverd. Zelf heb ik nooit het gevoel gehad dat er iets mis was met die kerel.

Echt? Als ik foto's van hem zie, en zijn gedrag tijdens de docu van Theroux, dan zie ik NEON-letters boven zijn hoofd hangen met de boodschap dat er iets serieus mis is met de man.

Maar als je het eenmaal weet, dan zie je het vaak pas. Ik raad je echt aan die docu eens te kijken. Theroux zegt eigenlijk exact hetzelfde als jij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Reb3nga zei:

Echt? Als ik foto's van hem zie, en zijn gedrag tijdens de docu van Theroux, dan zie ik NEON-letters boven zijn hoofd hangen met de boodschap dat er iets serieus mis is met de man.

Maar als je het eenmaal weet, dan zie je het vaak pas. Ik raad je echt aan die docu eens te kijken. Theroux zegt eigenlijk exact hetzelfde als jij. 

Het kwam misschien niet heel duidelijk over, maar het was een grapje. Mijn post over Saville was min of meer wat John de Mol zei over onze knuffel-pedofiel Marco Borsato ("als dit waar is heb ik me vergist in de persoon Marco Borsato", en dat hij nog steeds niet kon geloven dat de lieve Marco tot zoiets in staat zou zijn).

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Jas zei:

We moeten zorgen dat die kinderen eerder aan de bel trekken!

Edit: Wellicht een extra meldpunt of vertrouwenspersoon beschikbaar stellen, dat zal helpen!

John de Mol is gewoon een zeer religieus man. Iedere keer dat een van zijn medewerkers met zijn tengels aan kleine kinderen zit denkt John de Mol: "wat zou de paus doen in deze situatie??" en laat hij het lekker lopen.

  • Like 1
  • Haha 3

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...