Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Mensen die Watchmen niet gelezen hebben zijn vaak niet erg onder de indruk, maar het is een uitzonderlijk goede verfilming. Snyder komt hier tot zijn recht omdat hij eigenlijk vooral gewoon goed is in het overzetten van scenes uit strips naar het witte doek; Watchmen en 300 bijvoorbeeld kun je zo nu en dan gewoon bijna frame voor frame naast het bronmateriaal leggen. Op het moment dat hij zelf iets mag gaan schrijven gaat het meestal gruwelijk mis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Central Intelligence Dwayne Johnson en Kevin Hart zijn een fantastisch duo, voornamelijk omdat ze against-type spelen en zo een onverwachte komische dynamiek ontwikkelen. De plot is echter bagger en de regie vrijwel afwezig, wat ervoor zorgt dat het werk van de twee topacteurs niet tot zijn recht gedaan wordt. Cijfer: 6,1
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Conjuring 2. Ik kijk niet veel horror tegenwoordig omdat er weinig van goede kwaliteit zijn. The Conjuring 2 is een zeer waardig vervolg op het eerste deel. Een film die ook echt de hele tijd je in spanning houdt en een degelijk verhaal neerzet. Sequels zijn zelden een succes in het horrorgenre, maar van The Conjuring mag zeker een deel 3 komen. Cijfer: 8,6
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 Jump Street. Snuggere humor en Tatum werkt verrassend goed in een comedy. Duurt misschien wat te lang. 7/10 Chronicle. Geloofwaardig neergezet en de camera is zowaar (in een found footage-film) geen seconde vervelend. Originele aanpak van een traditioneel verhaal, 8/10.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows De film is geslaagd in de zin dat het de compleet onnavolgbare sfeer van de tv-series opvolgt. Nadeel is dan weer wel dat het dus compleet onnavolgbaar is. Bovendien is de faux-Michael Bay sfeer om je dood aan te ergeren, wisten de meeste grappen me ongesteld te maken en kan ik mij niet voorstellen dat er veel fan-service is, gezien de gênante manier waarop Shredder wordt afgehandeld. Desalniettemin vond ik de waanzin in deze film redelijk bewonderenswaardig en verveelt de film zelden, omdat er iedere minuut wel weer een stommiteit is waarvan je steil achterover zult slaan. Cijfer: 5,8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Finding Dory Minder geslaagd dan zijn voorganger, omdat de omgeving (een aquariumpark) het verhaal ertoe zet hier en daar wat geforceerder en daardoor ongeloofwaardiger over te komen. Desalniettemin is er een spervuur aan grappen en personages (enkele daarvan voelen vooral gemaakt voor merchandise), is de animatie van de hoogste kwaliteit en biedt het verhaal net genoeg diepgang om dit vervolg bestaansrecht te geven. Cijfer: 7,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

In willekeurige volgorde en incompleet als een motherfucker: 1. The Social Network Omdat de samenwerking tussen regie en scenario ervoor heeft kunnen zorgen dat een doodsaai uitgangspunt als 'het ontstaan van Facebook' is geëvolueerd tot een modern Grieks drama. 2. High Fidelity Een film over echte mensen met echte problemen in een echte wereld die desondanks grappig, romantisch en ontroerend is, in plaats van zeikerig. En de soundtrack is top. 3. Pulp Fiction Alleen Tarantino kan personages diepgang geven door ze eindeloos te laten praten over voetmassages en het ook nog eens tot de meest vermakelijke film aller tijden maken. 4. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford Een deconstructie van het western-genre, gezegend met het mooiste camerawerk ooit, de beste muziekscore van de 21e eeuw tot nog toe en een script dat zijn personages terecht opblaast tot mythische proporties en ze toch menselijk weet te houden. 5. Blade Runner Visueel de meest verzorgde film die ik heb mogen meemaken. Dat het verhaal daarbij ongekend veel radartjes doet draaien, maakt dit tot een magnum opus. Overige topfilms (hou je vast): Bone Tomahawk The Truman Show Waltz With Bashir 12 Angry Men Drive Ratatouille Apocalypse Now Back to the Future Rocky Spider-Man 2 Groundhog Day The Iron Giant Inside Llewyn Davis Punch-Drunk Love Bringing Out the Dead Solaris (2002) Star Wars The Dark Knight Donnie Darko Whiplash Eternal Sunshine of the Spotless Mind Nightcrawler The Thing Airplane! Goed zo? :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Independence day Inmiddels al de zoveelste keer dat ik em zag, maar het blijft gewoon niet vervelen. Alles is gewoon perfect aan deze film. En met alles bedoel ik alles behalve de special effect, die laten mijn tenen bijna krommen (1996 ja ik weet het). 8,7/10 Independence day 2 Mede door de reviews die grotendeels negatief waren, ging ik met 0 verwachtingen naar deze film. Door die 0 verwachtingen, viel alles eigenlijk wel mee. Ik was zelfs verbaasd, ik vond het stiekem best wel een goede film. De oude, maar ook nieuwe cast deden het allemaal zeer goed. En ik zou graag een spin off met die warlord dude die 20 jaar aliens afslacht willen zien. Overal was het een puik stuk film. En emmerich bewijst wel weer dat hij van destructie houdt. 8,1/11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardcore Henry. De meest verfrissende film sinds tijden, en een collercoaster aan brute actie. Het First Person camereview kijkt wel erg vermoeiend, maar het is de moeite waard. Sfeertje deed me een klein beetje aan de weirdness van Metal Gear Solid denken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Batman v Superman: Dawn of Justice (Ultimate Edition) Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, [deze](https://www.reddit.com/r/comicbooks/comments/4bo09b/batman_v_superman_movie_megathread_all_discussion/d1n8kou) man legt het beter uit dan ik. Het was een toffe drie-uur-lange actiefilm. Men zegt dat het primair over Superman gaat, maar Batman is voor mij echt de uitblinker. Ik vind Affleck verrassend goed als een oudere, chagrijnige en doorgewinterde Dark Knight die helemaal klaar is met Gotham. Ik vond Jeremy Irons als Alfred, met dezelfde instelling en een flinke dosis sarcasme, ook wel amusant. Ik verwachtte een redelijke adaptatie op *The Dark Knight Returns*, maar uiteindelijke koos Snyder voor een eigen werk dat enkel centrale elementen en plotlijnen in het script incorporeert, en de rest dient als referenties of easter eggs. Dat is jammer, want ze adverteerde deze film met één van de bekendste quotes uit de comic, waarmee ik het idee kreeg dat het een adaptatie betrefte. De befaamde comic van Frank Miller doet het in ieder geval vrijwel geen eer aan. Uiteindelijk is *Batman v Superman* meer een teleurstelling dan succes. Het dient als een prelude voor de aankomende Justice League film, en wellicht volgend een hele reeks aan individuele DC Comics films met de desbetreffende leden van de JL in de hoofdrollen, als concurrentie tegen de superheldenbioscoopknallers van Marvel. De film is naast een paar puike momenten en hier-en-daar goede cinematografie niet erg noemenswaardig, en voor mij blijft The Dark Knight de kroon spannen. Maar verder leuk voor een avondje actiefilm.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...