Ga naar inhoud

CdAB 154 [CLIV] Beter chatten met Khaddafi zijn nazaat, dan een Let die niet naar Rusland gaat.


DunneDraak

Aanbevolen berichten

  • Reacties 504
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mark had gewoon al geoefend

 

>In 2016 gebruikte ook minister-president Mark Rutte het begrip 'tokkie' meermaals om de personen te beschrijven die Sylvana Simons dat jaar op een gewelddadige en racistische manier hadden uitscholden op het internet. Daaropvolgend stuurde de Nederlandse amateurhistoricus Lion Tokkie (die geen familie is van de familie Ruijmgaart-Tokkie) een klacht naar Rutte, omdat hij zich gekwetst voelde door Rutte's gebruik van de term 'tokkie'.[2] Vervolgens stuurde de minister-president een brief aan Lion Tokkie waarin hij zijn excuses aanbood en begrip toonde. Rutte beloofde in de brief dat hij de term voortaan niet meer in de desbetreffende context zou gaan gebruiken.[3]

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DunneDraak zei:

Tokkie is toch niet perse gelinkt aan een sociale klasse ?

Niet per se nee, al kan je wel zeggen dat het woord 'Tokkie' vaak op een negatieve manier gebruikt wordt om mensen die uit een lagere economische klasse komen, die een lagere opleidingsniveau hebben en/of uit een bepaalde sociale bubbel komen te beschrijven, denk ik dan

maar wie ben ik

:classic_cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Mindless zei:

Niet per se nee, al kan je wel zeggen dat het woord 'Tokkie' vaak op een negatieve manier gebruikt wordt om mensen die uit een lagere economische klasse komen, die een lagere opleidingsniveau hebben en/of uit een bepaalde sociale bubbel komen te beschrijven, denk ik dan

maar wie ben ik

Is een "kakker" ook een problematische term dan?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijk 'boomer' een stuk problematischer. 

Je kunt je gedrag nog enigszins aanpassen om niet te kwantificeren als een kakker of Tokkie maar aan je geboortedag kan je niet veel veranderen.

Toch zie ik het woord veelvuldig worden gebruikt en met name ook door wakkere mensen.

Maar goed, hè, wat doe je eraan

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan er van alles van vinden maar iedereen denkt uiteindelijk in hokjes. Mensen die anderen beschuldigen van hokjesdenken doen het zelf eigenlijk altijd ook. Het gaat er om of je er ook naar handelt. Ik gebruik ''tokkie'' overigens niet vanwege intelligentieniveau of sociaal-economische status, maar eerder voor hoe iemand zich gedraagt. Er zijn genoeg laagopgeleiden die ik niet als tokkie zou classificeren, en er zijn genoeg achterlijke mensen die een universitaire studie doen. In Dunnedraaks geval doe ik het vooral omdat ik altijd een geprikkelde reactie krijg. 

aangepast door Arendjan
grammatica

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand nog leukere of exotischere plannen voor de feestdagen dan gourmetten en oliebollen eten?

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, roastednerd zei:

Heeft iemand nog leukere of exotischere plannen voor de feestdagen dan gourmetten en oliebollen eten?

Waarschijnlijk 1 januari heel veel kotsen,  afgelopen 1 januari's in ogenschouw nemend.

  • Like 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mr_G zei:

Oké, kan het me wel voorstellen, veel materie. 

Het zou mij alleen maar ballasten, zodat je weer minder andere dingen kan leren. 

Wat vond je van mijn stukje amateur-psycholoog?

Ik vond het vermakelijk om te lezen. ?
Zelf zou ik wellicht iets meer nuance willen aanbrengen. Je stelt als voorwaarde van je hypothese een psyche die zwak of er niet klaar voor is. Het zou zo kunnen zijn dat interesse in de psyche van anderen is ontstaan uit het onbewust niet begrijpen van de eigen psyche, waarna een opleiding in die richting meer inzicht geeft in denkpatronen en mogelijke onderliggende oorzaken van vertoond gedrag. Dat zou tot kunnen leiden een beter begrip van de eigen psyche en daarmee weer beter bestand tegen de verkeerde intenties. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat een persoon al narrcistische trekjes heeft en niet in staat is introspectie te bezigen. In dat geval kan je wel een psychologische studie gedaan hebben, maar dat lijkt me zowel nadelig voor de persoon zelf als de personen met wie deze persoon contact heeft.

aangepast door Jas

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, roastednerd zei:

Heeft iemand nog leukere of exotischere plannen voor de feestdagen dan gourmetten en oliebollen eten?

Whiskyproeverij en een heleboel wijn. Vervolgens heb ik op 1 januari dezelfde plannen als @Arendjan

En zoals altijd vier ik de feestdagen bij de schoonfamilie in Connecticut, maar dat is na 7 jaar meer een verplicht nummer dan een exotische reis.

aangepast door Avant-La-Lettre
  • Like 1

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...